Hallo ik ben op zoek naar handige tips en ervaringen van moeders die net als ik ook klein wonen. Ik heb een dochter van 4 en een zoon van 2 die samen op een kleine kamer slapen. We wonen in een 3 kamer appartement van 85 m2. Soms is het best even zoeken hoe ik alles kwijt kan. En wat handig is. Het lijkt me fijn mensen te spreken die ook klein wonen. Ik krijg vaak de vraag waarom koop je geen groter huis ? Ja duhh omdat we dat geld niet hebben.
Ik wilde reageren maar wij wonen wel groter, we hebben een appartement met drie heel grote slaapkamers, woonkamercen keuken zijn klein en we hebben geen berging. Wij hebben heel veel onzin spullen weggedaan en hebben inbouwkasten, dat scheelt. Maar we gaan wel dit jaar nog te koop zetten en dan hopelijk volgend jaar een vrijstaand huis kopen, dus dan zeeen van ruimte.
wij wonen niet groot. 85 m2, wel 3 slaapkamers, geen zolder. WIj hebben een deel van 2 slaapkamers als inbouwkast. Was heb ik een wasrek boven het trapgat. Onder de trap heb ik veel speelgoed in kratten met deksel. Opgeruimd en toch erg toegankelijk. Oh ja en een wens voor een derde. Past precies Wij willen wel verhuizen, maar ja met de huidige markt Maar wat wil je weten?
Hier ook met 2 kids op een 3 kamer app. van 65 m2. Gaat voor nu prima, weet ook niet beter. Het staat wel te koop, maar ja daar zit weinig schot in helaas.
De oudste 2 gaan dan bij elkaar op de kamer, de jongste dan weer in het kleinste kamertje. En mochten we echt lang moeten blijven zitten, gaan uiteindelijk de 2 met hetzelfde geslacht op een kamer. Maar we zijn nog niet heel ver met het realiseren van onze wens, dat kan best nog een jaartje duren
Morgen word als het goed is de commode en kledingkast verkocht. Dan blijft het juniorbedje ledikant en inklapbaar bureau (ideaal!) over in de kamer. Die is 4,5 bij 2,10 Nu zit ik dus te denken hoe ik meer bergruimte kan maken zonder dat ik er een kledingkast inzet. Die neemt zoveel ruimte in beslag die ik eigenlijk wil houden om te spelen. Helemaal omdat er na de zomer een stapelbed in de kamer komt. Zit al bij Ikea te neuzen.
Wat leuk zeg een 3e. En samen op een kamer kan prima hoor. Hier slapen mijn zoontje juist slecht als zijn zus niet thuis slaapt. Ze missen elkaar dan echt.
Op vakantie slapen ze ook vaak samen en dat gaat heel goed. En ze hebben 1 keer bij ons in bed geslapen (op vakantie) en toen sliepen ze hand in hand, zo schattig. Ok even off topic. Maar ik verwacht ook geen problemen met die 2 op 1 kamer, alleen als ze op een leeftijd komen waarop de verschillen duidelijk worden zeg maar, dan zou ik het prettig vinden als ze een eigen kamertje hebben. Maar daar verzinnen we dan wel wat op.
Ja idd als ze ouder zijn zou het fijn zijn als ze een plek voor hunzelf hebben. Onder het bed van mijn dochtertje zit een bak met al ons beddengoed erin. In onze kledingkast ligt nu ook de kleding van de kids en dat is wel erg krap. Zit er nu aan de denken om opbergkastjes boven ons bed te hangen. Maar ja het oog wil ook wat haha.
Wij wonen ook klein met 2 kinderen...onze woonkamer is erg groot en onze eigen slaapkamer ook, maar keuken en badkamer zijn heel erg klein en we hebben eigenlijk maar 1 echte slaapkamer, de onze. Onze oudste dochter slaapt in een kamertje van 1,5 bij 1,5 zonder ramen, meer een hok dus. De jongste slaapt bij ons op de kamer. We hebben nog 1 grote kast/mini kamertje met veel planken aan de wand waar we de meeste 'troep' kunnen opbergen. De kleding van de meiden ligt qua wat ze dragen in de commodekast (ladenkast van Ikea) en alle andere maten liggen in opbergboxen. Voor nu nog allemaal geen probleem maar ik hoop echt wel op korte termijn te verhuizen....maar we zijn afhankelijk van de woningbouwvereniging. Qua
Wij wonen ook klein. 2 slaapkamers. De meiden gaan bij elkaar op de kamer slapen (Julia slaapt nu nog bij ons op de kamer) Wat wij doen is vaak dingen toch weggeven of verkopen. Een beetje het principe iets komt erin iets gaat eruit. Hier ook veel in boxen opgeruimd. Ook hebben we een opberghok boven waar we spullen op kunnen ruimen. Daarnaast hebben we kleinere meubels. Kleine eettafel die je uit kan klappen evt. Kleine salontafel enz. We hadden nog een kast staan maar die weggedaan. Merk dat we hierdoor veel meer ruimtelijkheid hebben gecreeerd. We hebben een bed waar we ook dingen in boxen op kunnen bergen. Ook het bed van Emma heeft ruimte eronder. Ik heb in een programma dacht ik een keer gezien dat ze in de trap laden hadden gemaakt om daar ook dingen in op te bergen.
Wij wonen op 74 m² met twee kids. Gaat prima! We wonen hier nu 7 jaar. Gewoon zoveel mogelijk spullen wegdoen die je niet dagelijks gebruikt. We hebben nauwelijks rommel en dat scheelt enorm. Verder handige meubels gebruiken, slim omgaan met de ruimte die je hebt, dus overal kijken of het handiger kan. We gaan over een paar weken verhuizen naar een appartement van 115 m² en ik vrees dat we gewoon de weg gaan kwijt raken daar...haha! We zijn het zo gewend dat we altijd vlak bij elkaar zijn Voordat we hier kwamen wonen, woonden mijn man en ik ruim vier jaar in een studio van 20 m². Daarvoor een klein jaartje samen op 12 m².... Zelfs met alleen maar een eenpersoonsbed enz. Dus alles kan hoor, als je maar wilt
Hoi wij hebben een hoekhuis, maar dan zolder zolder, dus ook niet echt groot. Wij hebben een woonkamer, open keuken, normale badkamer en drie slaapkamers. Een hele grote, een middelgroot en een kleinere. Wij redden het prima. Het is creatief omgaan met wat je hebt. Dus de oudste ligt in een hoogslaper, speelgoed eronder. Onder ons bed is ook ruimte en daar liggen ook veel spullen. Oude spullen proberen we snel doorteverkopen of geven we weg. Verder ruimen we regelmatig op en kijken kritisch naar de spullen, zowel n huis als de zolder, berging en tuinhuis. Ikea is ook ze grote vriend,veel werken met schappen met dozen erop. Tafels met laatjes, of plank eronder daar kan je ook weer dagen in kwijt. Groet
hier zit de kleine nog even in mijn buik maar we wonen erg klein en in een portiek woning. maar zijn van mening dat als je niet beter weet dat het prima zal gaan we zullen zien !
wij wonen op 80 vierkante meter met ze 4ren ( en een hond en een konijn en vissen hihi) wij hebben 1 grote langwerpige slaapkamer opgedeeld door er een vakkenkast van ikea in te zetten (zodat ze toch alle2 een eigen kamer hebben) de 2 rijen met vakken aan de buitenkant zitten van die boxen in me speelgoed luiers en bende. en de 3 rijen met vakken in het midden hebben wij gordijnen voorgemaakt aan alle 2 de kanten en daar liggen de kleren van de kids in ook hebben ze alle een hoogslaper waardoor ze onder hun bed nog veel ruimte hebben voor speelgoed enz in de woonkamer staan gewoon alle meubels en er is ook gewoon lekker ruimte om te spelen. onze slaapkamer zit een inbouwkast in die we gebruiken voor van alles en nog wat ( beddengoed speelgoed dozen boodschappen enzenz) dan hebben we tegen onze langste muur weer 2 van die vakkenkasten neergezet met gordijnen ervoor gemaakt en daar ligt onze kleding in! lijkt me best lastig voor jullie om een voorstelling te maken,maar hoop dat jullie het snappen..
Hier ook ongeveer 80 a 90 m2. Wel 3 slaapkamers, maar ook 3 kids. Oudste is een jongen van 13, een meid van 8 (co-ouderschap, kids van mijn vriend) die dus wel om de week hier een hele week zijn en dus eigen kamer. De kleine meid ligt bij ons op de kamer en daar dus ookd e kast en commode. Ons voordeel is dat we een soort nis in de woonkamer hebben en daar staat dus een grote 4 deurs kledingkast met 2 deuren spiegels wat ruimtelijk effect geeft. Van de week moet ons bed echt van de bedverhogers af en dat wordt ook weer wat want nu staat er nog van alles onder. Ook wij hebben dus chronisch ruimte-tekort en kijken echt uit naar een woning met 4 slaapkamers. Dus ja ik blijf meelezen
Wij hebben wel genoeg ruimte, 140 vierkante meter, 2 kids. Maar kijk eens op de ikeasite. Zij kunnen kleine ruimtes zo handig en gezellig inrichten, heel slim.