Hoi dames, Zijn er hier nog meer die (helaas) bij hun ouders wonen? Hoe bevalt jullie dat? En voor de mensen die inmiddels een eigen huis hebben,hoelang hebben jullie thuis gewoond en hoe kreeg je het voor elkaar om een eigen woning te krijgen? Ik woon momenteel al weer een jaar thuis,volgens de woningbouw hier kan het nog wel 2/3 jaar duren voordat ik een huisje krijg.. Ik zeg eerlijk dat dat vooruitzicht mij geen goed doet....
ik heb 2,5 maanden bij mijn ouders gewoond. na 1,,5 maand kreeg ik een huisje aangewezen bleek daar nog ingeshcreven te staan na veel heibel ex die er van af moest achterstalllige rekeningen. heb ik het uiteindelijk gekregen en wat was ik blij moet zeggen dat het nu allemaal weer gewent is maar mag ik mijn handen knijpen daarmee weet wat je bedoelt niet je eigen huisje dingetjes prive echt vreselijk
Ik heb helaas ook bijna anderhalf jaar bij mijn moeder gewoond met mijn kleine uk. Ik stond wel al een aantal jaar ingeschreven bij de woningbouw. Uiteindelijk dus een eigen woning gekregen. moet wel zeggen eentje die niet helemaal naar mijn zin is, maar werd echt benauwd van bij mijn moeder wonen. Ook al is ze heel lief en was ik ontzettend dankbaar dat het kon.
ik heb in totaal 4,5 maand bij mijn moeder gewoond (van sep2010 t/m jan2011, het was een drama! Het was allemaal erg lief bedoeld, maar ze bemoeide zich verschrikkelijk met de opvoeding, om gek van te worden. mijn ex woonde toen in ons toenmalige huis en had inmiddels een nieuwe vriendin. Omdat het bij mn moeder echt niet meer ging, ben ik terug gegaan naar het huis met de kleine, en is hij bij z'n vriendin ingetrokken.(jan2011 t/m aug2011) ik stond al 5 jaar ingeschreven bij de woningbouw en heb ik aug.2011 mijn eigen huisje gekregen!
Ik heb van maart 2008 (was toen 16 weken in verwachting) tot november 2008 bij me ouders gewoont. Toen ik bij me ex ging wonen heb ik nooit me laten uitschrijven voor huurwoningen ( stond er niet bij stil wat achteraf me redding is geweest) Mijn boef was dus 2 maandjes oud toen ik deze woning kreeg en ook met geluk want ik was nummer 4! Nummers 1 en 2 kwamen niet opdagen en nummer 3 zag van het huis af! Het is een nare buurt waar ik woon maar heb een dak boven me hoofd en me privacy. Wel ode aan me ouders want als ik hun niet had gehad had ik weet ik veel waar nu geweest met mijn kindje!
hey hey ik woon ook bij mijn vader. het liefst heb ik een plekje voor me alleen. maar dat zit er nu om financiele redenen even niet in. kan dan ook echt niet wachten op een eigen plekje voor ons samen. Maar voor nu heb ik echt niks te klagen,mijn vader is helemaal gek op mijn meisje, en als ik even weg wil is er altijd oppas. Vind dit een erg fijne basis, en dat is ook erg belangrijk. succes
ik woon nu ook sinds kort bij mn ouders met mijn 2 kindjes... Sta net pas ingeschreven bij de woningbouw, dus het kan nog heeeeeel erg lang duren voor we hier weg zijn. zucht....
Wat fijn om te lezen dat de meesten hier redelijk snel een eigen woning weer kregen! Dretjuh,wat balen zeg! Ik zit in precies dezelfde situatie,hier werken ze met leeftijden,dus ik kan nog maximaal 3 jaar wachten.. Particulier huren is niet te doen,of het is extreem duur,of je moet een bruto inkomen hebben wat 5 keer hoger is dan de huur.Mensen die dat hebben gaan dan toch kopen lijkt me?! Hoelang moet jij nog wachten? Het is inderdaad geen pretje om weer bij je ouders te wonen,hoe fijn het ook is dat ze je een plek aanbieden natuurlijk. Je eigen plek,privacy,niemand die op je vingers kijkt bij wat je doet.. Niemand die verteld heb je dit of dat al? Zucht.. Ik slik heel veel in,maar als de welbekende druppel de emmer laat overlopen dan barst het even los. Gelukkig zijn ze hier niet heel erg bemoeierig,maar dan nog. Je moet toch een bepaalde verantwoording afleggen,waar je net geen zin meer hebt nu je toch je eigen gezinnetje hebt..
Ik heb 9 maanden bij mijn ouders ingewoond met mijn zoon. Beviel me prima. Mijn ouders zijn heel makkelijk en ik ook en ze hielpen mij altijd met mijn zoon. Ik heb mij na de scheiding direct laten inschrijven voor een huurhuis. dit ging heel snel na 3 maanden al een woning alleen toen ging het mis met de planning van de woningbouw en moest een half jaar wachten tot de woning gerenoveerd werd. maar goed ik woon er nu al 3 jaar inmiddels haha
ik heb met jullie te doen meiden weet hoe jullie je voelen niet je eigen spullen je eigen privicy rust regelmaat probeer het postiief te bekijken nu kun je mooi sparen voor een heel mooi huis
En dat is precies wat ik nu ook aan het doen ben! Soms lastig hoor,dan wil ik NU weg,maar dan denk ik aan het geld,en dat ik over pak en beet 2 jaar zoveel heb kunnen sparen om mijn huisje helemaal naar mijn smaak in te richten,dan is het dat ook weer waard!
ik heb 6 maanden ingewoond bij mijn ouders met mijn kindje. Ik heb toevallig maandag de sleutel gekregen van mijn nieuwe appartementje..druk aan de klus Nieuwe start! Ik stond nog 11 jaar ingeschreven; heeft evengoed wel 4 a 5 maanden geduurd voor ik een huisje had hoor... Succes!
Hoi Meiden, hier heb ik 2 weken bij mijn ouders ingewoond, werd helemaal gek. mocht toen gelukkig samen met mijn zoontje in het huis van mijn broertje. Hij is nu terug bij mijn ouders, maar alleen om te slapen, verder is hij altijd bij ons. Ik heb urgentie aangevraagd, daar heb je toch wel vaak recht op hoor met een minderjarig kindje. Ik krijg volgende week te horen of ik deze maand nog een woning krijg. zou wel super zijn.
urgentie krijg je echt niet meer zo gemakkelijk hoor zelfs met een minderjarig kind niet ga er niet te veel op hopen
Ze hebben het mij al toegezegd. Nu is mijn situatie wel anders daar ik terug kom uit Portugal ivm scheiding
Wat fijn dat je urgentie krijgt Sjors75! Zou je een hele hoop schelen,lekker iets voor jezelf! Fijn dat urgentie bestaat natuurlijk,maar wat ik begreep is dat je dan een woning toegewezen krijgt,en niet mag weigeren.. Nu in mijn geval blijf ik liever nog thuis wonen,dan dat ik een flatje krijg in een achterstands wijk Noem me verwend,maar waarom zou ik nu een hoop geld in een woning steken als ik daar niet wil blijven? Vooralsnu spaar ik elke maand geld,en hoop op een mooi huis die vroeg of laat komt. Als dat huis bevalt en in een normale buurt is kun je het echt je plekje maken,en hoef je voor je gevoel niet weer weg.. Hoe frustrerend het ook is bij ouders thuis,het is wel een thuis.En ik zit hier beter dan alleen in een achterbuurt denk ik.. Juffie Roos,wat fijn dat je de sleutel hebt! Bevalt de buurt en de woning? Veel klus plezier!
Ik heb nooit bij mn ouders ingewoond na de scheiding, maar had wel een urgentie, die geven ze hier vrij makkelijk af. Zo vaag hoe dat verschilt per gemeente. Maar dan nog duurt t toch wel 4 a 6 maanden tot je wat hebt, geen kwestie van weken ofzo. Maarja, zonder urgentie 6 a 8jr dus ik was dolblij ermee