(halfbloed) baby's met ongelijke haargroei laten scheren?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door K1986, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve mama's

Ik heb een dochtertje van 6 maanden ( half antilliaans half Nederlands.) dr haar groeit ongelijk. Ik hoor steeds meer om me heen dat ik haar moet scheren. Omdat het nog wel jaren kan duren voordat het overal groeit. En ik wil zoooo graag speldjes en staartjes in doen :D Ze heeft nu een soort eilandje op dr hoofd ( hele fijne krulletjes ) voorkant en zijkant zit bijna geen haar.Ik vind het een gek idee om haar te scheren. En vroeg me af of hier mama's zijn die hier ervaring mee hebben.

Liefs k1986

2. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Ik ben zelf die mix en mijn haar was ook ongelijk (boven grove krullen en zijkant heel stijl). Is in de loop der jaren wel veranderd tot 1 geheel met krullen, zeg maar.

Mijn moeder heeft het niet geschoren, maar gewoon bij laten knippen, zodat het wel allemaal op 1 lengte bleef.

Mijn zoon (helemaal een mix van hier tot tokio) heeft ook ongelijk haar (boven dus fijne krulletjes en zijkant stijl), maar dat is en blijft zo, ookal heb ik dat wel geschoren.

Groeit vanzelf wel en dan heb je nog genoeg tijd voor speldjes enz :D

3. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn kindjes zijn 100% hollands en ik ben geen alleenstaande moeder, maar ik zag dit topic en dacht: daar heb ik wel ervaring mee.

Dochterlief had bij geboorte heel veel haar, maar vanaf het midden naar voren was ze kaal. Toen het ook nog eens aan de achterkant ging uitvallen zag ze er, eerlijk gezegd, niet uit. We hebben haar toen dus bijna helemaal kaal geschoren. Het is daarna tenminste een beetje gelijkmatig teruggegroeid.

Zoon had wel een volle bos haar, maar ook bij hem hebben we het afgeschoren toen de achterkant kaal werd. Ik vind dat zó lelijk... dan liever alles eraf. Een haarspeldje op een half kaal koppie is toch ook geen gezicht?

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ TS, geen ervaring mee met scheren.

@ Foxymama, wat grappig. Mijn dochter is half antilliaans en heeft aan de zijkanten krullen en achter en boven stijl haar, maar ik lees dat dit dus nog goed kan komen! hahaha! Mijn dochter is overigens hartstikke blond!

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon had ongelijk verdeeld haar, bij hem heb ik ook alles er af laten scheren en nu groeit al het haar gelijk :) bij een meisje zou ik dit ook doen ;)

PS Foxymama wat is dit een leuke tekst!: “Als je jezelf weer eens compleet waardeloos voelt, onthoudt dan één ding: Ooit was je het snelste zaadje.” :)

6. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Whaha, zo leuk! Kan idd goed komen :p
    Ik ben totaal niet blond. Heb donkerbruin haar.

@ annetske:
    Grappig he :D Leek me wel toepasselijk voor deze site

7. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Haha.. Hier ook van die mooie kapsels.. Kroeshaartjes bovenop (een eilandje idd.) dan een rand niks tot weinig en de onderste rand weer kroes. Heel schattig, maar geen gezicht. :p Ik heb het nooit geschoren bij geen van mijn kids, vond het eigenlijk wel komisch. :D Ik denk dat het hier vanaf zo'n 18 maanden netjes gelijk was.

8. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    #8 K1986, 30 dec 2011
    Laatst bewerkt: 30 dec 2011
    @ foxymama hey hey,
    bedankt voor je reactie.
    ik heb besloten om het lekker te laten voor wat het is. ik vind het ook niet echt een fijn idee om mn meisje te scheren. en het heeft ook wel wat. ze heeft ook al een lekkere kale plek achter van het draaien. en het komt idd vanzelf wel.

nogmaals bedankt voor je reactie

9. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie,
    het ziet er idd niet echt charmant uit. ze heeft ook zon mooie bos krullen bovenop haar hoofd. maar aan de zijkanten dus bijna niks en wat ze heeft is stijl haar. achter heeft ze ook al een kale plek van het draaien. maar ik vind het zon naar idee om haar te scheren. maar bij jouw kinderen is het dus wel geleidelijk aan weer aangegroeid? het is ook zo verschillend. dat vind ik zo moeilijk. mijn dochter is al bijna 6 maanden. heb deze topic ook ergens anders geplaatst, en daar lees ik verhalen dat het met 6 maanden alweer is bijgegroeid. maar bij sommige ook pas bij 18 maanden. en de 1 zegt niet scheren, want het heeft toch geen zin en de ander juist weer wel...grr moeilijk moeilijk. :D

10. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi
    bedankt voor je reactie,
    hier dus weer eeb positief verhaal. ik zit eigenlijk nog steeds een beetje in dubio. hoe oud was je zoon toen je hem ging scheren?

11. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha idd geen gezicht, met die kale plek op haar achterhoofd helemaal niet :D en ze heeft zulke mooie krulletjes bovenop. ik vind het eigenlijk ook zonde om het te scheren, dat zou helemaal geen gezicht zijn denk ik. ben haar nu al zo gewend.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ze zijn in elk geval maar heel korte tijd kaal geweest, het begon gelijk te groeien. Maar ieder kind is anders, sommige hebben met twee jaar nog een kale knikker ;)
    Wij hebben het alleen maar geschoren (eerst kort geknipt en toen de tondeuse) omdat we een kaal hoofdje er beter uit vonden zien dan die paar losse plukken haar.. Ze hadden wel een echt boevenkopje. Maar ik zou het niet scheren om het beter te laten groeien, volgens mij heeft dat geen invloed. Voordeel is dat ik van beide nu een zakje met babyhaartjes heb, leuk voor later.

Succes met je afweging.

13. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Mijn dochter had krullen bovenop, heel dun en wat stijler aan de zijkanten en kroes aan de achterkant.

Ik heb het gewoon zelf steeds bijgeknipt. Nu is ze 2,5 en sinds een half jaar heeft ze echt een volle bos met overal gelijke krullen. Tot die tijd werkte het langzaam daar naartoe door veel bij te knippen. Nu kan ik het eindelijk laten groeien.

14. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Hoi ik heb ook een halfbloedje ( inderdaad ook half nederlands half antiliaans en ja ook een alleenstaande mama! )
    Jayson is geboren met stijl haar... en na verloop van tijd heeft hij een hele bos krullen gekregen.
    Ik zag dat jou kindje pas 5 maanden is . Meid maak je niet druk die krullen komen vanzelf, let maar op als ze een maand of 9 is dan zijn die kale plekken weg!

15. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Heb niet alles gelezen maar mijn dochter had ook ongelijke haargroei en wij hebben het toen wel geschoren waarna het heel mooi is aangegroeid en mevrouw nu tot aan haar billen lang haar heeft ( ze is 3)

16. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn Zoontje is ook half antililaans en zijn geboorte had hij een volle bos haar,vooral bovenop.
    Hij had toen best steil /slag haar!
    Paar weekjes later had hij ineens erg kort haar /tot bijna kaal
    (heb ik niks aangedaan ,hoor;) )
    en weer een paar maanden later had hij een hele bos krullen (half kroes !

Toen hij 9 maanden was heb ik misschien 1/2 cm laten bijknippen door de kapster.
    Met een jaar viel het zelfs tot over zijn schouder!

En nu heeft mijn zoontje nog steeds een prachtige bos!

Deel Deze Pagina