Vind het een heel zielig onderwerp als ik het zo bekijk, haha! Was gewoon even benieuwd of jullie dat gevoel ook hebben? Ik heb een man, kinderen, veel familie, veel vrienden en kennissen, collega's genoeg, en toch: Ik voel me soms eenzaam! Vind dat zooooooooooooo ondankbaar! En snap ook niet hoe dat kan. Zie elke dag wel iemand voor een bakje koffie, of in ieder geval heb ik dagelijks contact met mensen. Waar komt dat rare gevoel toch vandaan?
Nee, tegenwoordig niet meer, maar ik heb me in het verleden ook wel eenzaam gevoeld. En ik had toen ook een relatie en veel mensen om me heen. Eenzaam zijn is iets anders dan alleen zijn. Je kunt ook eenzaam in een relatie zijn (dat had ik).
het gevoel van niet verzadigd genoeg te zijn? misschien behoefte aan nieuwe dingen ondernemen, nieuwe uitdagingen aan te gaan? misschien een dagelijkse routine die gaat vervelen??
Wel herkenbaar van toen ik depressief was. Toen voelde ik me ook eenzaam en had ik een heel onrealistisch beeld van wat de mensen om mij heen van mij vonden. Nu ik me weer een hele tijd goed voel voel ik me niet meer eenzaam. Dit hangt bij mij samen met het feit dat ik veel structuur aan heb gebracht in mijn dagen + me eigenlijk nooit verveel haha. Ik ben altijd wel bezig met iets. Mijn zoon is nu 3,5 en daar kan ik ook gezellige gesprekjes mee voeren. Verder kan ik, als ik wil altijd wel een avondje met iemand weg als ik daar zin in heb. Heb je wel genoeg vriendinnen? Bij mij is de eenzaamheid een beetje omgeslagen in onrust, maar dat voelt een stuk minder vervelend.
Ik voel mij ook vaak eenzaam. Ik zit de hele week alleen thuis met mijn 2 kinderen. Beide zijn nog klein, dus met ze praten kan nog niet echt. Ik heb hier niet veel vrienden want ik kom hier niet vandaan, dus mijn familie woont ook ver weg. Dingen ondernemen hier kan niet echt door mijn versleten heup, dus veel lopen lukt mij niet. Verder zit er ook niet veel hier om heen te gaan, beetje saai stadje. Dus ik zit veel thuis en binnen, best enorm saai. Als het zondag is zie ik alweer op tegen de week die er komt. Ik geniet enorm van mijn kindjes, maar ik wil meer. Ik wil heel graag werken, maar ik kan niks vinden en word binnenkort geopereerd. Ik hoop dat na mijn operatie (nieuwe heup) het beter word. Ik snap dus wel hoe je je voelt, alleen ik zie dat jij zoveel mensen om je heen hebt. Hoe kun je je dan eenzaam voelen? Vind je alles een sleur worden en wil je wat meer actie?
Ja, heel vaak. M'n vriend woont in Oostenrijk en zie ik zo'n 3-4 dagen per maand, voor de rest heb ik alleen contact met m'n moeder en broertje thuis (af en toe bij zus en oma langs). Geen vrienden/vriendinnen, school, werk of sport helaas..