Ik mis niet zozeer het hebben van een tuin, ik heb een ruim dakterras. Maar ik mis het zomaar naar binnen en buiten lopen wel! We wonen naast een speeltuin, maar mijn dochter kan daar niet zelf naartoe, we wonen 2 hoog, afgesloten portiek etc. Als ik beneden zou wonen, zou ze dus eerder alleen naar buiten kunnen dan nu. Nu ga ik elke keer mee.
Wij wonen ook in een flat of appartement zoals jullie het noemen. Heb deze woning gekregen toen ik mijn koopwoning wegens het stuklopen van de relatie aan het verkopen was. Ik vind het niet ideaal maar op dat moment was ik zo blij dat ik na de verkoop niet hoefde te couchsurfen bij jan en alleman Inmiddels woon ik er met mijn vriend en zijn 2 kinderen zijn er elk weekend. En er is eentje van ons samen op komst. Het was een 3 kamer woning en wij hebben er een 4 kamer woning van gemaakt. Het voordeel is dat alles lekker dichtbij is en dat je met schoonmaken zo klaar bent. Badje op het balkon ging hier goed maar wij hebben nogal een zeikerige onderbuurvrouw dus het badje komt hier niet meer op het balkon. Als het lekker weer is gaan we gewoon altijd op pad, als we een huis met een tuin hadden gehad dan hadden wij misschien wat vaker thuis gebleven met lekker weer omdat ze dan de tuin in kunnen. Verder is het een heerlijk plekje, midden in het centrum en we wonen hier heerlijk maar gaan in de toekomst zeker op zoek naar een eengezinswoning. Maar dat is meer omdat we alle kinderen een eigen kamer willen geven en dat gaat hier niet.
Wij wonen met zijn 4tjes in een 4 kamer appartement. Het gaat prima, de kinderen van 3 en bijna 5 slapen samen op een kamer. Maar ook ik mis de tuin. En ook je eigen voordeur. Dat als je boodschappen gedaan hebt, je niet eerst 4 deuren door hoeft voor je bij de eigen deur bent. En we wilden graag een kleintje erbij. Dat zou wel proppen worden. dus 2 jaar geleden ons huis te koopt gezet. Maar helaas tot nu toe nog niets. En nu maar besloten dat we toch voor die derde gaan. We verkopen ons huis heus wel ooit en tot die tijd stapelen we maar
wij wonen met zijn 4e in een massionette woning ruimte genoeg maar mis zo een tuin je moet altijd weg als je kinderen willen spelen ik baal helemaal als me lift kapot is ons huis staat nu ook sinds een jaar tekoop maar helaas nog niks
Wij wonen in een appartement en het bevalt goed. Zijn niet van plan te verhuizen naar laagbouw. Rondom zie ik genoeg gezinnen die met kinderen in een appartement wonen en blijven wonen. Het is maar net wat je gewend bent.
Ik mis de tuin wel, het open zetten van de schreef deur zodat de jongste daar lekker kan spelen. Maar verder vind ik het zeker zijn charme hebben. Het balkon is heel knus, we hebben binnen meer dan genoeg ruimte. Ik moet wel nog steeds wennen aan dat het zo gehorig is hier. Snel klaar met schoonmaken, alles is gelijk vloers, dus geen trap, erg fijn.en met mooi weer trekken we erop uit.
Wij wonen in een 3 slaapkamersapp. Maar ik zou heel graag in een egw willen wonen. Ik wil een huis je met een tuintje hebben.. Het is ook dat ik op de 3e verdiep woon zondr lidt( ben het sat om mijn dochter en dr boodschappen te dragen. Het is ook zo dat je soms geen zin hebt om naar buiten te gaan. Maar het is voor jou op de 1ste verdiep dus ik zou het wel doen denk ik.
Het zal denk ik inderdaad net liggen aan wat je gewend bent. Ik zou een tuin heel erg missen. We hebben dan nog wel geen kinderen-maar ik merk dat ik ondertussen toch al wel bezig ben met het inrichten van de tuin, waar ik een zwembadje neer kan zetten, een evt. trampoline en schommel... Op een appartement wordt dat al snel een stuk lastiger. Ik woon overigens in de stad,aardig aan de rand. Voor stadse begrippen en voor het budget dat wij beschikbaar hadden/hebben, hebben we een aardige grote tuin, héérlijk! Ik moet wel bekennen dat ik ook opgegroeid ben met een grote tuin, waar ik vanuit de tuin,voorbij de weg, uitzicht had op het platteland. Dat heb ik zo gewaardeerd dat ik ook niet zou kunnen aarden in een appartement zonder tuin en met kinderen zou ik een appartement ook niet heel handig vinden. Het is dus maar net wat je gewend bent. Heb je trouwens al een keuze gemaakt?
Woon nu hier op een appartement met 2 slaapkamers, waarvan een in gebruik is als kantoor, met 1 kind. We hebben een piepklein balkon, dus mis een tuin heeel erg. Daarom gaan we hopelijk snel verhuizen naar een eensgezinswoning.
Ik heb met mijn oudste op een etage gewoond. 1 Hoog (3 laags flat) maar ik voelde me er verschrikkelijk opgesloten. Ik werd er ook helemaal naar van dat ik rondom buren had. Ik miste ontzettend een tuin. Op het balkon zette ik in de zomer wel een badje maar ik miste het dat ik niet lekker mijn dochter in de tuin kon laten spelen. Ook was er geen lift dus liep altijd met mijn boodschappen de trap op te sjouwen en dat is niet handig als je een peuterpuber hebt. Ik ben uiteindelijk kleiner gaan wonen maar wel in een huis met een tuin dat beviel ons stukken beter. Het enige voordeel aan gelijkvloerswonen vond ik dat je makkelijker al je kamers schoon kan maken met een loslopende peuter.
Wij wonen in een appartament met 2 kleine kinderen. Kinderen weten niet beter en hebben hier altijd gewoond. Vanuit school gaan we iedere dag direct door naar een pleintje of speelparkje waar we dan de rest van de middag spelen (Wij wonen vlabij Barcelona dus het weer is hier iets beter ) De ligging is ideaal alles op loopafstand, school op 2 minuten lopen. Ik zie ons hier de komende jaren nog wel zitten. Als de kinderen groter zijn (vanaf een jaar of 12 ?!) Zou ik zelf wel ergens rustig willen wonen in een vrijstaand huis.
Ik woon niet in een appartement, maar onze eengezinswoning heeft geen tuin (we hebben wel 3 dakterrassen, van elk ongeveer 20 m2). Tja, een tuin zou leuk zijn, maar op het terras kunnen ze tot nu toe ook lekker buiten spelen. En we hebben een paar parken vlak in de buurt, en wonen direct aan het water (dus in de zomer kunnen we lekker kanoënd naar buiten, en in de winter al schaatsend). Mogelijkheden om naar buiten te gaan genoeg dus. Als we zouden gaan verhuizen, zou een tuin wel op mijn verlanglijstje staan, maar totaal onmisbaar vind ik het niet.
Hier net verhuisd naar een eengezinswoning en ik zou nooit meer terug willen naar een flatje. Alle deuren die je door moet voor je bij je eigen voordeur bent. De trappen, de buren die je hoort, het feit dat als je even naar buiten wilt je de deur uit moet. Dat soort dingen. Ik zou het je dus ontraden, succes met de keuze!
Wij wonen in n redelijk ruim apartement 4 kamer dus 3 slp kamers en ruime woonkamer met woonkeuken.. Ook op de 1e verdieping.. Ik vind het ideaal! Mioan (10 mnd) voelt zich hier helemaal thuis.. Nu hij behoorlijk snel is met kruipen hoef ik me geen zorgen te maken dat ie bij een trap komt, met t mooie weer zitten wij heerlijk op t balkon en als ik wil zonnen ofzo dan rij ik naar mn ouders en duik daar de tuin in..
Wij wonen met ons zoontje van 1 jaar in een groot appartement van 100 m2,en een balkon en een dakterras van 8 bij 5 meter dus erg ruim en mis dus een tuin niet! Maar toch zijn wij hard opzoek naar een eengezinswoning,omdat mijn zoontje last heeft van leefgeluiden van medebewoners van het complex en daardoor erg slecht slaapt.Als hij dat niet had waren we hier nog wel een paar jaar gebleven.
Ik woonde tot voor kort ook in Zuid Europa en dan kan je veel naar buiten...in NL is dit wel anders...
Hier nog geen kinderen, maar wij wonen in een 4 kamerappartement.. meer n flat haha. T is best klein en de eoonkamer is echt onlogisch.. 3e verdieping, geen lift en ook nog de achterste op de galerij! Pff, heb me er echt op verkeken.. maarja wij konden niet anders. We hebben wel een balkon van 3.5 bij 1.5 denk ik.. hier zou ooit wel een baby badje passen. Ik mis wel een grotere buiten ruimte.. een groter balkon was fijner geweest. Alles gelijkvloers vind ik wel ideaal, schoonmaken gaat lekker snel! Alleen boodschappen doen en de hond uitlaten vind ik echt verschrikkelijk! maarja, deze woning is voor max 5 jaar. Ik hoop voor max 3 jaar. Voor wat jij er voor terug krijgt zou ik het doen. Eerste verdiepingbis ideaal (zelf eerst ook gehad).. ik zeg doen ...
Ik woon in een maisonettewoning/apartement. Mijn woning is op de 1e verdieping maar niet gelijkvloers. Ik heb wel nog 3 verdiepingen. Zeg maar een klein gewoon huisje, alleen woont er nog iemand onder mij. Ik woonde hier al voordat de kleine kwam. Het is te doen maar als ik de keus had dan zat ik veel liever in gewone woning met tuin. Ik heb wel een balkon maar die is te klein om bijv een zandbakje op te zetten. Kan ook niet met de vloer hier. Waar ik tegenaan loop zijn voornamelijk de trappen. Ik moet buiten maar 1 trap op maar dit is toch een behoorlijk opstakel. Zeker met hele kleintjes. Er is geen lift dus alles moet naar boven gesleept worden. Gelukkig mocht ik van de woningbouw de wandelwagen beneden in d hal zetten. Die had ik anders steeds naar beneden en boven moeten slepen of steeds uit de berging moeten halen. Berging is bij ons buiten om de hoek. Ook niet echt handig. Mn auto kan ik niet voor het huis zetten. Geen parkeerplaatsen. Dus moet altijd achter het huis. Loop je dus heen en weer te slepen met boodschappen. Of wat ook vaak gebeurd, een slapende peuter die je vervolgens nog de trap op moet tillen en binnen mn eigen trap. Moet dus rekening houden dat ik niet teveel boodschappen in 1x haal. Binnenkort komt de 2e en ik voorzie al problemen. Vooral als ze allebei slapen en naar binnen moeten..... Daarnaast mist ik inderdaad een tuin. Moet altijd een trap af om buiten te kunnen spelen. Nu wil ze bijv op dr driewieler fietsen. Moet dus elke keer dat ding buiten uit de berging gaan halen of de troap afslepen omdat ze naar buiten wil.. nee, mijn keus is het niet..helaas nog 9 jaar wachttijd.
Wij wonen met 1 kleine in een 3 kamer-appartement, 1 hoog in de binnenstand van Utrecht. Geen buiten ( wel Frans balkonnetje ) en geen lift. Het is even sjouwen met de reiswieg, maar het onderstel laat ik beneden staan... Als het zitje er straks op kan laat ik die er ook op. Nu vind ik het niet zo fris met de reiswieg in de hal, want ze slaapt er ook nog af en toe in... dus dan vind ik kook- en leefluchtjes van de onderburen niet zo fijn. Ik vind het prima te doen hierboven! Het is een ruime woning en we kunnen er prima toeven met de kleine. Wel willen we op den duur gewoon echt een tuintje... maar dat zit er bij jou geloof ik wel al bij. Ziet er op zich uit als een buitenkansje toch?
Dankje voor al deze reacties. Niet gedacht dat er nog zoveel op zouden reageren Wij hebben er goed over nagedacht en gaan toch voor een huisje. Ik heb 2 kinderen die het liefste alleen maar buiten willen zijn en zelf lijkt het mij ook heerlijk om eens in een tuin te kunnen zitten als alleen met je gezin. Wij hebben het appartement laten gaan en zijn nu verder aan het kijken. Als wij alleen met zijn tweetjes waren of de oudste was nog een baby dan was het verder geen probleem geweest. Wij blijven rondkijken (particulier) voor een leuk huisje met min. 3 slaapkamers