Wie woont in appartement met kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tulp21, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leuk dit te lezen.
    Wij wonen nu ook in een appartement, bovenste etage (3e verdieping).
    Ons zoontje is echt een buitenkind, en wij zijn beiden opgegroeid met een tuin en missen deze toch wel behoorlijk.
    Tobias is erg ondernemend. We hebben een smal, lang balkong pal op het zuiden (gloeiend heet in de zomer) waar wel zo'n schelpzandbak op past, maar dat was geen succes. Tobias vindt het te leuk om het zand overal heen te brengen. Een halve stap en hij is binnen met het zand, en spulletjes over de rand gooien is ook zo leuk. Ben ik een keer flink van geschrokken, hij was nog iets kleiner en had een metalen tuinschepje over de rand gegooid, ik had even niet opgelet.
    Stel je voor dat dan net de buurvrouw beneden in de tuin loopt!
    Ze is er gelukkig wel relaxed onder, maar ik vind het gewoon echt niet fijn. Zelfs even naar binnen gaan voor wat te drinken / telefoon te pakken etc is riskant. Ook nu, nu hij stoelen en andere dingen verschuift vind ik het erg onveilig.
    We willen binnen 1 - 5 jaar naar Zuid Limburg verhuizen, mede omdat we een tuin willen, een garage (waar in geklust kan worden aan een auto) en mijn familie daar woont.

Een tuin, met kippen, gras, klein kruiden of groentetuintje... lijkt me echt geweldig.

Wij moeten 2 trappen op voor onze woonlaag: 1 buitentrap (portiektrap) en 1 binnentrap. Dat gesjouw ben ik echt zat, maar ja, je kan niet anders. 3 keer op en neer als ik met de 2 kinderen de deur uit ga. (1 keer onderstel, 1 keer reiswieg met baby, laatste keer met peuter.) Hij kan zelf al de trap af maar ik blijf ervoor lopen, vindt het nog te eng omdat hij soms zo wild is.
    Oh en wij hebben dus geen berging op de begane grond. Achter de voordeur (1e etage) is net ietsje meer dan 1 m2 ruimte waar de buggy en de kinderwagen past.
    Vriendinnen die zijn opgegroeid zonder tuin zeggen dat je als kind niks mist. Dat geloof ik ook wel, maar het is voor mezelf zoveel makkelijker met tuin. Dat je je kind buiten kan laten spelen terwijl je zelf de was vouwt. Of vaatwasser uitruimt. Of eten bereidt. Dan kan hij in een bekende, veilige omgeving buiten ontdekken (lekker wroeten in de grond, plantjes plukken en eten etc, ruimte voor kattekwaad) terwijl je van binnen een oogje in het zeil kan houden.

Als we nu echt buiten gaan spelen moet je altijd mee, voor de volle 100%.

Daarom mijn " eisen" aan een nieuw huis: Keuken op begane grond (ivm sjouwen boodschappen), tuin, garage. Woonoppervlak van het huis zelf hoeft niet zo groot te zijn, zolang de tuin dat kan compenseren :).

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben ook een afgesloten portiek. Ik heb een extra bel onder onze brievenbussen gehangen waar ze bij kan zodat ze aan kan bellen. Zo kunnen vriendinnetjes haar ook ophalen.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij wonen met twee kids in een 3 kamer app van 85m2. Ze slapen samen op een kamer in een stapelbed en dit gaat prima. Al zou ik heel graag een groot huis willen. Maar helaas is dat niet mogelijk. Gelukkig wonen we in een leuke buurt.

Deel Deze Pagina