Mijn dochtertje gaat nu sinds 2 maanden naar de psz, waarbij je recht hebt op kinderopvangtoeslag.. Nu werk ik op dit moment niet, maar over een ander halve maand ga ik weer werken! Uiteraard vraag ik dan gelijk kinderopvangtoeslag aan. Maar mijn vraag is krijg ik aan het eind van het jaar ook van de afgelopen 2 maanden ook geld terug? Berekenen ze het over het hele jaar? (Tuurlijk moeten de uren wel gewerkt zijn in de aankomende maanden, maar dat lukt makkelijk ivm psz is maar 12 uur per maand en ik ga veel meer werken ). Of kijken ze echt vanaf welke maand je bent gaan werken? Ik heb namelijk nu recht op subsidie van de gemeente, maar als ik dat aanvraag, moet ik het over een maand weer omzetten . Dus eigenlijk mijn vraag: wordt kinderopvangtoeslag over een heel jaar berekend ongeacht welke maanden de opvang was en wanneer er gewerkt is?
dat ligt aan een heleboel dingen , is het alleen psz of echt een kinderdagverblijf. gaat je kind naar de psz/crèche omaat je in een werktraject zit. overigens je krijgt kot over de gewerkte uren dus 20 ipv van 15 uur werkt, en je hebt daar extra opvang voor afgenomen krijg je het wel terug als je dat doorgeeft. heb je geen extra opvang afgenomen maar oma opgepast bv dan krijg je dat niet
Je hebt rechten op kot vanaf de eerste werkdag dat je weer aan het werk bent. Stel je doet een aanvraag vanaf 01-05-2017 tot aan het einde van het jaar dan gaat de belastingdienst na afloop van het jaar een defenitieve berekening maken over die maanden en zullen ze de ingangsdatum bijv niet zelfstandig verzetten naar 01-03-2017. Mocht je meer vragen hebben mag je mij een pb doen
Ik heb met kinderopvangtoeslag aangevraagd (heeft onze accountant voor ons gedaan) onze zoon is per 1 januari gestart op peuterspeelzaal. Maar ik ben per eind april mijn baan kwijt. Mijn man werkt wel. Maar zeggen jullie nou dat wij er geen recht op hebben als ik niet werk? Want daar heeft onze accountant namelijk niks over gezegd. Het gaat in ons geval dus puur om peuterspeelzaal. Geen creche of andere dagopvang.
Je hebt inderdaad als het goed is geen recht op kinderopvangtoeslag als je niet werkt. dit word bij ons een subsidie plaats op de psz als een van de ouders niet werkt. Ik zou hier als ik jou was even achteraan gaan anders kan je een hoop terug gaan betalen is zonde.
De eerste 6 maanden nadat je werkloos bent geraakt heb je nog wel recht op kot. En dan voor het aantal uren waar je in die 6 maanden recht op hebt. Dus als je minder afneemt kan je het over een langere periode uitsmeren.
Dit was idd mijn vraag, helemaal duidelijk. Ze berekenen het wel over het hele jaar maar vanaf de datum van de aanvraag. Dankjewel!