Wie woont/woonde er in een drive-inwoning (met platdak)? Voordelen en nadelen aub!

Discussie in 'De lounge' gestart door Selcan, 21 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hadden ook bij een drive in gekeken. Het nadeel vonden We dat We geen zicht op de tuin hadden als de kinderen buiten zouden spelen. En ik weet van onze kinderen dat ze ook graag zicht op ons hebben dus zouden ze dan niet zo snel naar buiten gaan tenzij wij ook mee gaan maar wij zijn zelf geen buiten mensen.
    Verder Had die drive in helemaal boven 2 slaapkamers en 1 beneden. Dat betekent dat er minimaal 1 kind wel 2 trappen verderop slaapt. Gezien ze allebei nog weleens wakker worden in de nacht betekent dat dat ik soms meerdere keren per nacht 2 trappen op en neer moet. Dat leek me niks.

Verder wel veel ruimte in zulke huizen en aan het traploper overdag wen je denk ik snel genoeg. Alleen om bovenstaande redenen er niet voor gekozen.

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij wonen er net in! Tot nu toe vind ik het prima. We komen uit een appartement en het enige wennen vind ik dat je niet alles meer op 1 verdieping hebt (en dat heb je in een normaal huis ook niet).
    Ik vind het niet warmer dan een normale huis of ons appartement. We hebben beneden een tuinkamer en berging. In de tuinkamer staat al het speelgoed, een tv en een bank. Hierdoor is het voor mij ook prima om beneden te zitten als er in de tuin gespeeld word.
    ik vind het ideaal dat m'n normale bank niet bezaaid is met speelgoed en dat ik die deur dicht kan trekken en lekker boven tv kan kijken 's avonds.
    Traplopen moeten ze ook in een normaal huis.
    Wij hebben hier 0 inkijk van achteburen en een gigantische tuin (voor onze begrippen hier) en een tuin en meer ruimte waren de voornaamste redenen van verhuizen.

Wij willen ooit een uitbouw laten maken en dan de keuken naar beneden verhuizen om er een woonkeuken van te maken. Maar goed tot nu toe vind ik het allemaal geen probleem die trappen.

Waarom willen jullie verhuizen en in hoeverre voldoet de woning aan jullie redenen van verhuizen?

3. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij willen verhuizen omdat we nu in een appartement zitten met 2 slaapkamers. Het word een beetje te klein voor ons. Ik ben echt toe aan meer ruimte vooral meer opberg ruimte! En ik heb nog een wens voor een tweede kindje en daar wil ik niet te lang mee wachten.
    Als ik kijk naar de redenen die ik zojuist benoem, voldoet die woning natuurlijk volledig aan mijn wens. Meer ruimte.

Maar er zijn natuurlijk ook andere punten waar we aan willen voldoen.

Maar vandaag ben ik wel héél erg gaan twijfelen over de drive-inwoning! Door de meningen en ervaringen van anderen in deze topic... Denk dat we even goed moeten nadenken en echt een aantal zaken op een rijtje moeten zetten... Morgen ga ik denk ik bellen voor een tweede bezichtiging ... Even kijken of we het huis nog wel zo interessant vinden

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij wonen nu een klein jaar in een drive-in woning.
    Toen verhuisd met een kind van 3,5, bijna 2 en 4 maanden.
    Vierde is nu op komst.

Wij vinden het heerlijk!!

Je loopt idd meer trap (supergoed voor je conditie) en de tuin is soms wat onhandig.
    Voordeel is wel dat wij een dakterras hebben waar je ook makkelijk kan zitten.
    De oudste twee konden afgelopen zomer prima zelf in de tuin spelen. Deur is open en dan hoor je alles.

Wij hebben beneden een koelkast, vriezer & voorraadkast. (Ook een kleine koelkast in de keuken)
    Alle boodschappen gaan daar dus in, en wat je nodig hebt neem je mee naar boven. Vaak even goed nadenken wat je allemaal nodig hebt zodat je niet onnodig traploopt, maar daar wordt je wel handig in.

Plat dak, hebben we wel moeten laten maken. Maar zat er daarvoor al echt een tijd op. Dus denk niet heel veel meer onderhoud.
    Wij slapen op zolder en de zomers waren daar koeler dan in ons vorige huis (rijtjeshuis, eerste verdieping).

Bevalt dus supergoed!
    Denk er goed over na wat voor jou de minpunten zijn en eventuele oplossingen.
    Succes met de beslissing!

Deel Deze Pagina