wie wordt er nog meer met 37 weken ingeleid door te hoge bloeddruk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Viktoriya, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij wisselt een beetje, maar mijn onderdruk zit gewoon tussen de 98 en de 115... Met medicatie natuurlijk! Net al een flinke huilbui gehad, maar moet echt even aan ons tweede meisje denken! Reageer vanavond even uitgebreid als ik de iPad heb!

Dank je wel!

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ja dat is echt hoog zeg. Snap heel goed dat je ff een flinke huilbui had. Hier zit je niet op te wachten!

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Viktoriya, hoe gaat het nu? Minderen je klachten al of blijft het hetzelfde

Lexxie, hoe is het met jou?

4. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    kom net uit ziekenhuis voelde die van mij ook minder sinds gister klachten worden niet echt minder maaar ook niet meer gelukkig bloeddruk is wel weer gestegen 138/100 dus morgen vroeg om 11 uur melden bij de verloskamers gaan ze weer een ctg scan maken en een echo ed.
    lexxie das ook wel heftig idd..... ik zelf heb zin om soms het uit te schreeuwen van die hoofdpijn en die druk die daarbij komt kijken
    met jou dan nen?

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Viktoriya, ik vind het wel apart dat ze je nog naar huis laten gaan met een onderdruk van 100! Toen ik dat in mijn vorige zwangerschap had, moest ik gelijk blijven en mocht niet eens nog even thuis een tas inpakken. Toch bijzonder hoe elk ziekenhuis daar weer anders mee om gaat. Gelukkig morgenochtend dus weer een uitgebreide controle.
    Wat naar dat je hoofdpijn nog zo erg is. Hier 3 weken met die hoofdpijn rondgelopen, dus begrijp heel goed hoe je je voelt :(
    Met mij gaat het goed! Heb geen hoofdpijn meer en dat vind ik zo'n verademing.

6. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ja de urine en de bloedwaardes waren gelukkig alweeer acceptabel dus vandaaar en ik woon miss 5 min van ziekenhuis dus sta er zo weer maar de bedoeling van mijn bezoek was omdat ik baby minder voelde en daardoor mag ik morgen weer komen op de ene of andere manier denk ik niet dat ik die 37 weken niet ga halen.. mooi dat je hoofdpijn voorbij is bij mij komt die met pieken en dalen,
    lexxie jij dus in ziekenhuis weet je al iets meer?

7. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier ook dicht bij het ziekenhuis, maar moest mooi blijven. Maar voor jou alleen maar fijn dat je weer naar huis mocht.

Ik voel onze kleine de afgelopen paar dagen (sinds ze weer met haar hoofdje naar beneden ligt) ook minder. Eerst kreeg ik forse schoppen, maar nu af en toe wat gedraai. Minder heftig. Maar wel een paar keer per dag, dus lijkt me niet nodig om te bellen dan?

8. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

@ viktoriya, jeetje! Fijn dat je bloed en urine goed waren! Doet je kindje het eerder goed? Nu morgen weer voor CTG.. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten...

@ nen87.. Fijn fat je hoofdpijn. Over is.. Heb ik ook veel last van, bah! Wanneer mag jij weer?

Hier nog steeds plat in het zh. Vanmorgen een immense piek gehad van 209/180. Gelukkig maar 2 keer zo hoog. Nu wordt er gesproken over eventueel overplaatsen naar het academisch zh als het niet stabiliseert. In het zh waar ik nu lig is er geen neo afdeling en volgens de gyn gaat het toch allemaal wat nare vormen aannemen nu...
    Dus blijf afwachten, voorlopig nog hier vrees ik!

Sterkte meiden!

9. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    lexxie jij vooral sterkte meid heb jij wel pe dan of ook niet? wel fijn dat ze alvast vooruit aan het denken zijn

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi hoi,

Heb bij beiden zwangerschappen een hoge bloeddruk gehad.

Bij Eefje begon het al vroeg en kreeg ik al snel labetalol. Met week 28 steeg de bloeddruk (onderdruk 115) en heb ik aldomet gekregen. Mijn urine en bloedwaardes waren goed.Eefje kwam uit zichzelf met 37 wk precies en woog 3240 gram.. Mooi gewicht voor 37 wk.

Bij Fiene bleef mijn bloeddruk perfect, tot week 32. Hij steeg toen naar 95. Gyn heeft toen voor de zekerheid mijn urine en bloed getest. Binnen 10 minuten na die uitslag was ik opgenomen. Mijn vaten waren vernauwd, nieren waren aan het falen en mijn leverwaardes waren ook niet optimaal. Wat eerst nog zwangerschaps hoge bloeddruk was, was aan het einde van die dag pre-eclampsie. Aldomet gekregen, infuus, flowmeting van de placenta.. Bloeddruk bleef stijgen dus mijn medicatie werd verdubbeld de dag erop. Longrijping gekregen, moest blijven tot bevalling. Waarschijnlijk inleiding met 34 weken..

En toen... Toen zakte mijn bloeddruk! Na een week waren mijn nieren weer redelijk aan het functioneren en waren mijn leverwaardes goed. Mocht naar huis en zou met wk 37 ingeleid worden... Maar ons meisje deed het zo goed in mijn buik en mijn bloeddruk ook dat ze met 38+5 wilden inleiden.. Met 38+2 was ik het zo beu (mocht niets doen) dat ze de vliezen hebben gebroken en ons meisje er binnen 3 uur was.. 3460 gram, weer geen groeiachterstand, mooi formaatje dikkop :)

Na de bevalling ging mijn bloeddruk als een bezetene omlaag en toen omhoog, gebruik nu nog medicijnen.. Ben ook snel moe en geirriteerd en mijn concentratie is echt bagger, waarschijnlijk allemaal restjes van de PE.

Heb echt heel veel mazzel gehad, zegt mijn gyn ook, hij had de ok al bij wijze van spreke gereserveerd toen ik opgenomen werd.. Was er niet best aan toe. Maar ben diepgelukkig hoe het afgelopen is!

Succes meiden! Groeiachterstand hoeft dus echt niet!

11. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ook heftig maar wel gelukkig met een goed einde goed om te horen...

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Gewoon goed op jezelf letten! Al had ik ook niet veel symptomen..

13. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ lexxie, jemig wat hoog! *shock* het neemt inderdaad nare vormen aan zeg! Hoop toch echt voor je dat ze het snel onder controle weten te krijgen. Doet je kleine t nog goed?

@ moontje, fijn dat het toch goed is gegaan. Griezelig he dat je zo snel zo ziek kunt worden.. Balen dat je nu nog aan de meds moet blijven

14. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ey meiden hoe is het met jullie?
    gister mijn medicijnen opgehoogd tot 800 mg per dag bloeddruk was weer omhooggegaan 150/105 straks weer een poli afspraak en gaan ze baby en alles opmeten dus ben benieuwd of ze de afgelopen 10 dagen gegroeid is hoop het wel is in eens veeel rustiger. nen nou weet ik om wat voor bijwerking jij het had sinds ik 400 mg in een keer inneem krijkg ik die tintelingen in mijn hoofd ook en dergelijke
    groetjes

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hebben ze het nog niet gehad over andere medicijnen? Bij mij werkte labetalol niet, pas toen ik over ging op aldomet zakte hij en bleef hij goed.

16. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    nee ze hebben het eerst opgehoogd ook sinds gisteren dus kijken of het aanslaat

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik niet, mijn buurvrouw wel. Zij werd ook ingeleid met 37 weken. Het duurde nogal lang voordat alles op gang kwam bij het inleiden maar verder ging alles helemaal goed. Het wachten totdat de echte goede weeen kwamen was nog het vervelendste. Verder...kind was kerngezond, met de moeder was ook alles goed en de volgende dag mochten ze lekker naar huis.

18. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Viktoriya, pff dat is een flinke dosis zeg! Merk je al verbetering?

Lexxie, hoe is het met jou?

19. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    klachten blijven nog steeds vaag en de medicijnen slaan hopelijk aan dat zie ik maandag weer moet dan weer voor controle dus ben benieuwd,
    lexxie idd hoe is het daaar meid?
    hopelijk alles goed

20. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hier ben ik weer!
    Van de week uit het ziekenhuis gekomen maar moet weer steeds terug. Inmiddels alles weer opgehoogd en gedaan en het blijft halen en brengen. Vandaag weer een bloeddruk van 156/97 met medicatie. Gyn was redelijk tevreden maar moet alles wel in de gaten houden. Dinsdag weer terug voor een uur CTG dus ben benieuwd!!

Hoe is het met jullie??

Deel Deze Pagina