wie wordt er nog meer met 37 weken ingeleid door te hoge bloeddruk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Viktoriya, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hoi dames
    Wilde even mijn ervaring delen. Ben zelf 2 x ingeleid met 36-37 weken vanwege Hellp/PE. Inleiden bij 37 weken is sinds dat grote onderzoek (ben de naam even kwijt) standaard bij ons in het zh bij PE.

Bij mijn oudste is het echt op Hellp uitgedraaid en bij 36 weken ingeleid. Gelukkig ging het inleiden voorspoedig, deed ze het prima en mochten we 4 dagen later naar huis (toen ze aankwam). Zelf knapte ik uren na de bevalling al super op. Heb me in de laatste weken zoooooo rot en moe gevoeld, dat was niet normaal.

Bij mijn oudste bleef het beperkt tot PE en voelde ik me veel beter. Toch helaas met 35 weken weer opgenomen vanwege hoge bloeddruk en eiwitten in de urine. Nog tussendoor 3 daagjes naar huis gemogen, maar toen toch weer terug. Ingeleid met 37 weken en ook deze bevalling ging zeer voorspoedig. Onze meid gedroeg zich alsof ze al ruim 42 weken was, ze was er echt al helemaal klaar voor gelukkig.

Ik hoop dat jullie bevallingen net zo soepel gaan als die van mij en jullie zelf ook weer snel opknappen. Ik heb er gelukkig na de bevalling weinig aan over gehouden.

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ha meiden,

Hoe gaat het nu met jullie?

3. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He lexie jeetje jij ebt wel een eftog hoge bloeddruk. Met hoeveel weken ben je bij je eerste dochter ingleid en tot hoe lang willen ze nunwachten?

Xxx joyce

4. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    hey meiden sinds vorige week donderdag pijn in rug en buik onder de borsten dus ik vrijdag naar ziekenhuis bloeddruk weer veeel te hoog natuurlijk een dagje opgenomen werd ik zaterdag weer naar huis toe gestuurd omdat er weinig eiwitten in urine, gisteren een normaal afspraak bleef mijn bloeddruk 170/120 wou ze me eignlijk opnemen ik zei haar al wordt ik morgen weer naar huis toe gestuurd geen zin in dus een bloedonderzoek en urine infeleverd en ctg en s avonds om 8 uur weer komen bij de meting was mijn bloeddryk weer 160/110 mocht ik gezellig blijven omdat er nu in eens vergeleken met vrijdag veel eiwwitten in mijn urine zijn gevonden ze denken nu eclampsie heb nu ook een eigen kamer een een speciale doos op mijnn kamer staan dat als een insult krijg dat ze er direct bij kunnen wezen nu ook 24 uur urine sparen en werd eigenlijk al gesproken over dat ik hier miss pas na de bevalling weg ben dus afwachte
    hoe is het met jullie ? Denk aan jullie allemaaal
    groetjes

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi dames

@ viktoriya, pff heftig wat je schrijft dat er zelfs een speciale box klaar staat! Hoe is t nu?

@ lexxie, hoe gaat t met jou? is je bloeddruk nog steeds zo extreem hoog?

hier in de loop van de dag een forse hoofdpijn ontwikkeld. Net een para genomen, ben benieuwd of die wat gaat doen. Moet morgen om 10u weer naar de gyn.
    Ik heb bij vlagen ook pijn achter mn rechter schouderblad en midden op mn rug. Herkennen jullie dat?

6. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ viktoriya... Wat heftig? Dit is dus wat je absoluut niet mee wil maken. Hoe staat het er inmiddels voor? En met je kleine?

@ nen87.. Hoe was het biJ de gyn? Je hoofdpijn gezakt? Pijn tussen je schouderbladen is niet goed. Kan wijzen op PE!
    Laat je even weten hoe het was?

Hier gaat het redelijk. Bloeddrukken schommelen behoorlijk. Gyn is tevreden met een onderdruk van 95. Moet nog steeds vaak terug, maar goed... Alles voor de kleine meid!

7. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ lexxie, je bent dus nog wel thuis. Gelukkig houden ze je goed in de gaten. Heb je erge klachten aangezien je onderdruk zo hoog blijft?
    Mijn bloeddruk was lager dan ooit tevoren haha (120/70). Vanwege de klachten is er voor de zekerheid wel bloed geprikt. Ik werd al snel gebeld dat de uitslagen gelukkig goed waren. Dus nu ff in de gaten houden of t niet erger wordt. Kleine werd adhv de echo nu geschat op 1500gr.

8. 311280

311280 Lid

19 sep 2008
    13
    0
    0
    Hoi Viktoriya

Ik had met 35w6d een te hoge bloeddruk, 140/100 en eiwitten in mn urine. Ben meteen doorgestuurd naar het zhuis. Mocht later in de avond weer naar huis maar moest me wel melden de volgende dag. De volgende dag ben ik meteen gehouden omdat ook mn bloedplaatjes laag waren. Weer een dag later dus met 37 weken, ben ik ingeleid. Dat verliep eigenlijk ook allemaal best vlot. De volgende dag ben ik bevallen van mijn zoontje.

Groetjes,

9. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    Bekijk bijlage 264963

hoi meiden
    fijn om te horen dat met jullie redelijk gaat, ik ben zondag 29 juli bevallen van een klein meisje die bij de geboorte 2039 gr woog. ze hebben me ingeleid omdat ik tekenen van insult begon te vertonnen dus de doos hebben ze ook nog nodig gehad gelukkig niet in noood.
    meisje heeft 4 dagen in de couveuse gelegen en ligt nu lekker in een bedje het is nu afwachten tot ze zelf goed gaat drinken en dan mag ze lekker mee naar huis. ben bevallen trouwens met 34.6 week...
    meiden succes en ik denk aan jullie

10. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meid! Wat een plaatje!
    Gefeliciteerd!

Hoop dat jullie snel naar huis mogen! Hoe gaat het met jou? Erg geschrokken? En nog last van je bloeddruk?

Probeer lekker te genieten van alles!!

Liefs x

11. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ viktoriya, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een prachtig meisje zeg, zo'n mooi fijn gezichtje!! Gelukkig hebben ze op tijd ingegrepen, want vind het wel griezelig klinken zeg dat je tekenen van insulten begon te vertonen. Hoe gaat het nu met jou? Verliep het inleiden voorspoedig? Wat ligt ze al gauw in haar eigen bedje vanuit de couveuse, goed zeg!! Hopeijk gaat ze gauw zelf drinken en mogen jullie naar huis :)

12. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe het ze trouwens als ik zo vrij mag zijn?

13. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ze heet Chelsey:d

14. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid