Ik vroeg me af of ik al kleertjes kan wassen bij ongeveer 25/26 week? Wij zijn nu bezig met het kamertje, en ik denk dat de meubeltjes etc rond 25 week staan. Nu heb ik al zoveel kleertjes gekregen, en allerlei andere dingen, en het staat in dozen, in plastic tasjes. En ik wil het dan graag opgeruimd hebben.. Is het te vroeg? Wij doen de kleertjes trouwens in een ladekast
Ik zou het nog niet wassen hoor. Leg het vast in de kast zodat het in ieder geval opgeruimd is en begin met was rond de 35 wkn of zo. Als ik het nu al zou doen, zal ik het op het eind van mijn zwangerschap waarschijnlijk nog een keer doen dus wacht ik gewoon tot de laatste weken.
Weet 35 is misschien een beetje laat (je moet misschien platte rust aanhouden) maar ik denk dat ik ze ga wassen rond week 30!
Heb toen de kamer net af was, ook alles gewoon weggelegd. En heb pas net alle kleertjes gewassen. Moet nog beddegoed en hydrofielluiers enzo doen. Lekker bewaren tot je verlof. Tenzij je echt niets te doen hebt, dan kan je het tegen die tijd weer wassen
ik heb het wel gedaan en ik moet eerlijk zeggen...ben blij dat ik het heb gedaan pff... alles gewassen, gestreken en op maat in afgesloten zakken weggelegd, heb pas maatje 50 opgehangen en alles ruikt nog fris en fruitig! had het ook niet getrokken om dat nu nog te moeten doen met mn klachten , want iki had/heb zoooooveel! ben denk ik wel 8uur wezen strijken heb tot maat 74 liggen
ik heb alles pas in mijn verlof gewassen en gestreken! eerst alles netjes in de kast gelegd daarna gewassen. of je moet wassen leuk vinden dan had ik het nu gedaan en in je verlof weer hahaha
haha ik heb al een hoop gewassen, zo blij was ik met alles, Maar ik ben bang dat ik strakjes weer alles moet wassen, omdat het alweer te lang in de kast ligt. Ga ik pas weer aan denken als het kamertje staat en mijn nesteldrang onbedwingbare vormen gaat aannemen
Ja, maar dat is ook wel erg veel als je tot maat 74 hebt. En strijken? Weet nog niet of ik wel ga strijken, heb daar zo'n klerehekel aan! hihi
Gewoon doen! Ik was ook best vroeg, week 28 ofzo. Het is zo leuk om te doen! En idd wat ook al gezegd is, straks heb je misschien het idee dat het nog moet.. Nu heb je er zin in en geniet je er lekker van.
Ik denk dat ik het dan maar gewoon ga doen Als ik 26 week ben, en alles klaar is ga ik beginnen. Kleertjes blijven toch schoon in de kast..? Het lijkt me zo leuk om het te doen!
gewoon doen hoor fairy! Hier meteen gewassen als ik iets gekocht had. Als ik in week 37 ofzo toch nog de neiging krijg dan was ik t nog wel een keer. Maar t ligt lekker fris in de kast, zwitsal zakje erbij hangen en t ruikt heerlijk
hahah dat strijken was hier ook een eenmalige actie. Heb zelfs even goed moeten denken waar mn strijkijzer was
gewoon lekker wassen hoor als jij daar zin in hebt! desnoods doe je het inderdaad in plastic zakken, maar ik denk dan maar zo, ik heb zelf ook wel eens een paar maanden iets niet aan en dan ga ik het toch ook niet allemaal opnieuw wassen xx
Ik zou het absoluut doen bij een volgende zwangerschap,. Dacht bij de 1e dat ik het in mijn verlof kon doen maar kwam met 33 weken in het ziekenhuis te liggen. Uiteindelijk alles aan anderen over moeten laten. Gebeurt me echt niet nog een keer
heb toevallig van de vrouw die de kraam intake deed van de week gehoord dat je met strijken juist de vezels sluit en dan blijft het goed schoon... anders kon je het afdekken met plastic...
Ik was ook alles al voordat mn verlof begint. Met de simpele reden dat ik in oktober met verlof ga en dan alles binnen aan mn kleine kledingrekje moet drogen als het weer tegenzit en ik in september grotere kans heb om alles buiten te kunnen drogen. Behalve de roze kleertjes/lakentjes voor de inkijk van de buren natuurlijk! Ik heb ook genoeg dingen die lang in mn kast liggen en die ga ik ook niet wassen voordat ik ze gebruik, ik noem maar mn badlaken voor naar het zwembad etc.
Ik heb die drang ook wel een beetje, maar ben bang dat ik het dan in de laatste weken weer wil wassen..! Beetje onnodig dus! Ik heb mijn opruim gevoel gesusd door de spullen gewoon in de kasten de pakken..! Werd en wordt ik erg blij van!
ik heb gewacht tot week 36, maar zou dat een volgende keer niet weer doen. Harde buiken en last van mn rug tijdens het strijken... na 2 dagen strijken ging ik op controle bij de VK en had toen een te hoge bloeddruk, moest ik meteen een paar dagen rust houden :x (niet gezegd dat dat door het strijken kwam, maar voelde wel zo) Dus als jij ze eerder wilt wassen, lekker doen, stel dat je je in je verlof nog helemaal fris en fruitig voelt kun je het altijd nog een keer doen!
Zodra ik dingen kreeg of gekocht had ging het de was in... Heb nu alles gewassen, gestreken en gevouwen in het kastje liggen met Zwitsal geurzakjes... Het lijkt mij niet echt nodig om op het einde alles weer opnieuw te wassen.... (moet er niet aan denken om weer alles te strijken haha, vooral die hydrofiele luiers)....