Wie wordt er ook zo gek van brandend maagzuur?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Winddanser, 16 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loqka

loqka Actief lid

2 jun 2013
    395
    1
    16
    Hier ook echt last van! Bij mijn eerste was het nog te doen alleen op het laatst maar nu ( 30 weken zw ) heb ik al vanaf het begin af aan last van! Slik veel rennies maar ik merk dat ze steeds minder helpen dus straks even kijken wat ik nog meer kan halen wat beter helpt!

2. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Hier ook last van...
    Neem dan van het kruidvat merk die soort rennies... Smaken naar pepermunt en werken bij mij goed gelukkig!

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ijsklontjes!!! Geen idee waarom maar als ik iets mrt ijsklontjes dronk had ik nergens last van

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik had nog net geen koe in de achtertuin gestald, zoveel melk dronk ik.
    Dat hielp best, maar het best helpt nog bevallen :D; zodra ze eruit was was het maagzuur weg!

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Herinner me opeens weer dat ik naast dat maagzuur ook kotsmisselijk werd van die visoliecapsules. Die boerde ik op, leek wel of ik de visafslag in mn mond had, iewwww.

6. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

28 apr 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Hier ook een drama maar graviscon is voor mij een super goed middel. 4x per dag na de maaltijd ik voel me dan heel snel beter.

Succes

7. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Hier ook 1tje... in de eerste zwangerschap vanaf week 17 ofzo constant brandend maagzuur!
    En deze zwangerschap sinds week 25 ofzo...

Rennies en Gaviscon tabletten werken hier misschien maar een uurtje... dus ik zweeeeer bij Antagel! Ook al helpt dat ook niet altijd even lang.... :(

En is het best duur als je elke dag een paar van die cupjes neemt.... ;)

Maar goed... alles beter dan die constante maagzuur zeg..!

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahah geloof best dat bevallen de oplossing is, daar wilde ik alleen nog zo'n week of 10 mee wachten;)

9. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ja! Op de rechterzij gaat het binnen een seconde mis. Klopt! :)

10. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    ik had al voor de zwangerschap heel veel last van maagzuur, zelfs van een glaasje water kreeg ik het, heb via de huisarts omeprazol gekregen en dat werkt heel goed al merk ik de laatste week dat ik toch weer af en toe last krijg, maar als ik me niet vergis mag ik nog omhoog met de dosis, dus dat binnenkort maar eens overleggen met de huisarts

11. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hier ook n grootverbruiker van gaviscon helaas, al de hele zwangerschap. Het helpt me goed. Wel tijdelijk dus ik moet t gedurende de hele dag blijven gebruiken. Ik merk dat vet eten zoals patat/chips etc t nog enorm verergert. Dan word ik snachts de eerste uren constant wakker vd zuurbrand. NL-kost als avondeten en de laatste 3 uur voor t slapen niets eten, werkt t beste voor mij.

12. Zonnetje050

Zonnetje050 Niet meer actief

zelfde hier, maar zoete suikervrije kaugom helpt mij nog elke keer en ook per direct!

13. mamajessie

17 dec 2013
    25
    0
    0
    Ik heb DE gouden tip dames!
    Ik had ook zo veel last en alles geprobeerd wat er te lezen viel.
    uit eindelijk was hetde ALMOND MILK van ALPRO die me gered heb.
    gewoon een beker op je nachtkastje en elke keer een slokje nemen. Je voelt het gewoon afkoelen :)

14. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hier ook veel last :(
    Sommige dagen niet tot heel weinig, sommige dagen de hele dag door (zoals vandaag) en sommige dagen alleen savonds.

Eten en drinken helpt niks alleen rennies. 1 pepermunt en t grootste gedeelte zakt. Ik heb al de hele zwangerschap erge last van boeren laten maar die maagzuur erbij is echt niet fijn. Kan ook geen rekening houden met bepaald eten want dan krijg ik het wel van kaas bijv en dan weer niet.

15. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ook hier het rennie stadium allang gepasseerd. Toen over op gaviscon. Vloeibaar leek wel beter tew erken maar afschuwelijk spul vind ik dat, zo vies! Nu bij de apotheek anatgel gehaald en dat is echt een hele verbetering! Hoefde helemaal niet via de huisarts...

Wat ik super lastig vind is dat ik 1x in de week zwangerschapszwemmen doe, savonds. Pfff baantjes zwemmen gaat gewoon niet dan heb ik zo n last. Maakt niet uit of ik van te voren een slokje van de toverdrank neem.
    Gatver!

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb de Gaviscon tabletten ook geprobeerd, maar dat is ook ranzig zeg! Doe mij maar de vloeibare!

17. mamajessie

17 dec 2013
    25
    0
    0
    Amandelmelk helpt super! Al die andere dingen op internet werkte niet

18. Dreamingbaby

Dreamingbaby Actief lid

7 mei 2012
    116
    0
    0