Hoeft niet, dat licht wat wij toen hebben gezien is nooit in het nieuws geweest, nooit op internet gestaan, nergens Maar ik weet zeker dat ik het niet heb gedroomd want veel mensen op de snelwegen reden ineens erg langzaam om te kijken.
Wij hebben het ook gezien, wij wonen in gelderland. We zijn er zelfs voor om gereden, maar toen zagen we niks meer... Geen idee wat het was....
Ik zag dit in een tweet staan (twitterbericht) van ruben van diermen: #meteoriet volgens #NASA zichtbaar boven Nederland Meteoriet zichtbaar boven (oost) Nederland 17:30 uur 24-12-2011. Kerstavond 2011 - YouTube dus het was idd een meteoriet...
Ja, wij zagen het ook, we reden op net op de snelweg en zaten allebei te kijken van 'wat is dat nou? Eerst dachten we ook nog aan vuurwerk, maar daarvoor bewoog het nogal afwijkend. We reden overigens door Gelderland, waar we ook wonen, maar meer in zuidwest Gelderland.
Meteoor zichtbaar boven Nederland In heel Nederland hebben mensen aan het begin van de avond een grote vuurbol in de lucht gezien. Volgens NASA gaat het om een meteoor. Via sociale media als Twitter kwamen vanaf half zes berichten binnen over mensen die een meteoor hadden gezien. Ook bij diverse politieregio's en regionale omroepen kwamen meldingen binnen. Veel mensen dachten in eerste instantie dat het ging om een neerstortend vliegtuig. In heel Europa Volgens een internationale meteoren-website is de vuurbal ook gezien in België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. Volgens de NASA zou het om een meteoor gaan, maar het is ook mogelijk dat het gaat om ruimteafval dat de atmosfeer binnenkomt en in de dampkring verbrandt. Meteorieten Meteoren bestaan uit ruimtepuin en kan afkomstig zijn van verschillende plaatsen uit de ruimte. Zodra een stuk puin de sdampring binnenkomt zien we meteoren of 'vallende sterren'. Als na de verbranding nog wat overblijft van het materiaal, kan dat stukje op aarde storten. Dan noem je het een meteoriet. De laatste meteorietval in Nederland was in 1990 in Glanerbrug.
Zunne groatuh vuurbal Jonguh!! (sorry hoor ben melig....goeie sfeer hier...mn jochie 13 geworden vandaag....enneuh...nja heb al een hele tijd zin om new kidz nitro te kijken) Wel gaaf dat je dat gezien hebt....toch blij dat t de kerstman dan niet was....Bedoel....als t echt een vuurbal was dan had Santa het waarschijnlijk ietsie te warm....of die neus van dat rendier voorop had vlam gevat ofzo... *gaat dr luchtbucks en kogels vast zoeken voor het geval dat deze meteor ook bijwerkingen heeft...*
Misschien toch een stukje van de Soyuz raket...: 'Kerstster' boven Nederland - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
Is regelmatig te zien. dan weer 's avonds en dan weer 's ochtends. Ik zie andrë regelmatig vliegen . Is net een heldere ster. alleen je ziet hem overvliegen. Vliegtuigen knipperen en dit is een heldere witte stip die je ziet, die niet knipperd Meestal van oost naar west.
Heb het ook gezien. Vond het erg bijzonder, zal zo de link van het nasa-filmpje bekijken Wij vroegen ons ook al af wat het nu was.