Wie zagen je kindje het eerst, jouw ouders of die van hem?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Deedee91, 26 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.487
    17.428
    113
    1: mijn moeder, die kwam smiddags gelijk toen ze het hoorde. Pa heeft gewoon doorgewerkt en is savonds geweest, so ook savonds.
    2: mijn ouders kwamen smiddags, so savonds. Maar zusje zag baby als eerst, die had bij ons opgepast op de oudste
    3: mijn ouders, mams weer als eerste, die kwam de oudste 2 terugbrengen.

Bij de eerste 2 niet zo gepland maar het liep gewoon zo, bij de 3e wel gezegt dat èèrst de oudste 2 de baby mochten zien en daarna de rest van de fam. Opa's en oma's die dag, rest van de familie dag erna (komen beide uit gezin met 8 kinderen -> erg druk als ze allemaal tegelijk willen ;) ) Maar kan moeilijk mams weer naar huis sturen zonder te kijken :D

Mocht er nog een 4de komen verwacht ik dat mams weer de eerste is, op evt oppas na mocht zij dat niet kunnen op dat moment.

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier bij de eerste mijn moeder (die was bij de bevalling).
    Nu zwanger van de 2e en wil dat mijn zoon de eerste is (op man na dan) die zijn zusje ziet. Daarna zal de volgorde me een worst wezen :p

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier er nooit echt mee bezig geweest.
    - bij de 1e beviel ik in het zh waar schoonvader werkte: dus die kreeg een verrassing vroeg op de dag en kon haar het eerste zien. De rest van de dag liep hij met zijn hoofd in de wolken haha. Wij daarna samen naar huis, even geslapen en 's middags mijn ouders en zusjes (woonden toen nog thuis), 's avonds schoonouders en zwagers (woonden ook thuis).
    - bij de 2e thuis bevallen 's avonds laat terwijl de oudste bij mijn ouders logeerde, zij zag haar zusje als eerste de volgende ochtend. Mijn ouders daarna en niet veel later ook mijn zusjes. Iets daarna schoonouders. Na de kraamweek mijn zwagers.
    - bij de 3e onverwachts snel om 5 uur bevallen, mijn ouders kwamen gelijk met de vk binnen terwijl wij met zijn vijfjes op bed lagen ;) Zij hebben toen ook vrij snel de jongste vast kunnen houden bij mijn controle en het douchen etc. Daarna iedereen terug naar bed en in de loop van de ochtend kwamen ze nog even langs, evenals mijn zusjes. Schoonouders vlak daarna. Zwagers weer wat later.

Volgens mij heeft niemand hier zich of achtergesteld gevoeld door 'later' kijken of 'meer' gevoeld door eerder kijken. En daarom ook niets afgesproken etc. Hun waren allemaal naaste familie en konden hoe dan ook komen. Als het niet uitkwam om de baby vast te houden was dat prima etc. Dan kwamen ze de dag erna bijv nog eens.

4. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben bevallen om 15.00 uur, maar moest daarna naar de ok. Toen ik van de ok kwam, hebben we de ouders tegelijk gebeld (ik mijn ouders, vriend zijn ouders). Zijn ouders wonen 40 km dichterbij, dus waren er het eerst. Zij hebben eerst even kunnen knuffelen en daarna kwamen mijn ouders. Zij zijn weer wat langer gebleven.

Deze keer zal ons zoontje bij mijn schoonouders zijn. Zij brengen hem naar het ziekenhuis na de geboorte, maar moeten even in de koffiecorner wachten. Ik wil eerst een uurtje met z'n viertjes. Mijn ouders zullen dan in die tijd ook in de koffiecorner zijn aangekomen. De opa's en oma's komen dan dus tegelijk de baby bekijken. Wie het eerste vast mag houden, maakt me niks uit. Ze zijn allemaal opa en oma en ook alle 4 even lief en dol op hun kleinkinderen.

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mijn ouders en zusjes.

Dat zal bij deze baby ook zo zijn. Geen band met schoonouders. Bij E. kwamen ze ook met moeite savonds..

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier tegelijk. Denk ik. Bij de oudste lag ik zelf op de ok. Mijn man heeft onze ouders gebeld. Het was 's nachts dus ze lagen in bed. Ze wonen ongeveer net zo ver van het ziekenhuis, dus het zal niet veel gescheeld hebben.
    Bij de jongste heb ik zelf gebeld. Eerst mijn schoonouders (waar onze oudste was). Zij zijn meteen gekomen, maar onze dochter mocht eerst alleen naar binnen om naar haar zusje te kijken. Inmiddels waren mijn ouders er ook, en zijn ze allemaal tegelijk naar binnen gekomen.

7. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb helaas geen schoonouders meer :(...

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Ik maakte me er niet zo druk over. Het is toch geen wedstrijd....

Mijn ouders zijn wel in alle gevallen eerst gekomen, omdat zij maar 5 km hiervandaan wonen en mijn schoonouders 120. Bij onze eerste waren mijn schoonouders op vakantie, dus toen konden ze pas ruim een week later komen.

Wel hebben wij in alle gevallen pas gebeld nadat alles achter de rug was. Ik wilde echt niemand om me heen hebben terwijl ik nog half in mijn blootje lag, baby nog niet aangekleed was etc. Wij wilden ook gewoon even rustig met z'n drietjes zijn, even de baby goed bekijken en kroelen, voordat al die drukte over ons heen zou komen.

Ik herken wel dat ik meer behoefte had aan het bezoek van mijn eigen moeder, maar dat lijkt me logisch. Zal ook vast iets met de hormonen te maken hebben.

9. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Het zou mij persoonlijk niet veel uitmaken of m'n schoonouders of eigen ouders als eerste zoudenkomen. Maar.. Ik wil bv wel dat m'n eigen kinderen de baby als erste zien. Dus logeren ze dan bij de ene oma, komt die eerder dan de ander..
    En ik zou al helemaal gaan steigeren van iemand -eigen moeder of schoonmoeder- die zich zo opdringt door aan te kondigen dat ze s nachts al meteen komt kijken en 'maar even blijft' Sorry maar die zou echt pas n telefoontje krijgen als wij aan bezoek toe waren!!! Jullie beslissen!!!

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier hebben schoonouders geen eigen vervoer en hebben wij geen goede band met hun. Onze oudste zal ook bij mijn ouders logeren wanneer ik ingeleid wordt. (en mocht het spontaan eerder beginnen komen ze haar halen)
    Wij willen dus onze oudste eerst haar zusje ziet, daarna mijn ouders en zusjes.
    Vermoedelijk zullen er diverse vrienden zijn die de kleine eerder dan mijn schoonouders. Maar dat hebben schoonouders vooral aan zichzelf te danken.

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Daar heb ik van tevoren nooit over nagedacht eigenlijk...

Maar mijn ouders waren er als eerste, simpelweg omdat zij vlakbij het ziekenhuis wonen.
    Verder lag ik de eerste dagen aan de morfine dus ik heb zeer weinig meegekregen van het bezoek... ;)

12. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

@Leni88: sjeeeeezusss!!!! Hoezo opdringerig!!! Oef van zo iemand zou ik spontaan n allergische reactie krijgen😰😱😰

13. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Mijn ouders hebben als eerst gekeken. Daarna schoonouders. Zo gaan we het nu weer doen. Deze keer gaan mijn ouders ook oppassen op de kinderen als wij naar het ziekenhuis gaan. En de kinderen mogen dan dus samen met mijn ouders het eerst komen kijken.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn moeder was het eerst en dat vond ik erg fijn.
    Schoonmoeder was mee op schoolkamp dus die moest 100km terug rijden en die was er een uur later samen met schoonvader en 3 van de 4 broertjes van mijn vriend.

15. Nynke1981

Nynke1981 Actief lid

3 mrt 2016
    253
    1
    0
    Mijn eigen ouders, maar dat is omdat mijn moeder ook bij de 2 bevallingen is geweest. Bij de tweede was mijn beste vriendin er ook bij

16. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier hebben mijn ouders de baby eerder gezien als ik..
    Volgens mij werden mijn schoonouders gebeld toen ik met spoed na OK werd gereden ..

Mijn kinderen kwamen pas de volgende dag .. Was al laat toen ik uit de OK was ( heeft 3/4 uir geduurd ) zoon was 18:00 uur geboren ( ik lag al een week in het ziekenhuis ) en volgens mij was ik tussen 21:00 en 22:00 uur terug op de kamer toen ik voor het eerst kennis maakte met mijn zoon .. Schoonouders kwamen daarna fftjes .. Mijn ouders waren er al .. Maar ik maakte me daar echt niet druk om ... Ook niet dat nu mijn kinderen pas later kwam .. Ik zei voor 17:00 uur bevallen is kindjes meteen komen .. Na 17:00 uur is kindjes de volgende dag .. Ze hebben het nog steeds over de ziekenhuis opnames enzo maar niet dat hun hun broertje later hebben gezien .. Over 2 weken alweer 2 jaar geleden

Deel Deze Pagina