wauw

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JinxieWeasel, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Vannacht heeft mijn dochtertje voor het eerst de nacht door geslapen.
    Van 20:00 tot 07:45. Ik schrok me rot toen ik wakker werd :D Hahaha.
    Maar die borsten.... :( Die stonden echt op knallen.

Hoe deden jullie dat? Moet ik, wanneer zij doorslaapt, s'nachts ff kolven. Of is dit iets wat zich met de tijd mee ook weer aanpast. Even volhouden dus.... ;) en dan wordt dat ook minder?

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, wat super dat ze doorgeslapen heeft! wat een luxe!

zover ben ik jammer genoeg nog niet. wat betreft het kolven snachts. dit zou ik wel doen. ik heb het snachts ook wel eens een paar x overgeslagen omdat ik zo moe was... resultaat: minder melk

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lekker geslapen dus vannacht ;)!
    Als ze door blijft slapen gaat je productie zich daar automatisch op aanpassen, verder zou je dan bijvoorbeeld voor je zelf naar bed gaat een extra kolfmoment in kunnen lassen om voorraad te krijgen in de vriezer oid.

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    wat heerlijk!

Ik zou ook niet midden in de nacht kolven hoor. Borstvoeding werkt op basis van het vraag-aanbod principe. Dus met minder vraag, minder aanbod. Het past zich vanzelf aan.

Mocht je meisje in de toekomst meer nodig hebben, dan krikt ze de productie wel weer op.

Verder ben ik het met bolbuikje eens: Je zou idd voordat je zelf gaat slapen kunnen kolven voor een voorraad (en dan zijn je borsten minder lang vol, met als gevolg dat je zelf minder stuwing hebt)

5. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Nee, niet snachts gaan kolven! Anders heb je er nog niks aan dat ze doorslaapt. Mijn dochtertje begon met twee weken al met doorslapen. Nu is ze 11 weken en slaapt ze snachts zeker 8 uur. Sochtends zijn mijn borsten echt helemaal vol en maak ik haar vaak wakker voor de ochtend voeding. De voeding loopt bij mij niet terug, het past zich wel aan.

Mij werd er verteld dat er max 8 uur tussen de voedingen mochten zitten. Anders kan de voeding idd gaan terug lopen, en zit er best veel tijd tussen dat je kindje geen voeding krijgt.
    Geniet er van!

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Gewoon genieten van het doorslapen, niet gaan kolven :) Als je een voorraadje wil opbouwen of je bent bang dat je voeding gaat teruglopen, kolf dan gewoon nog een keertje voor je zelf gaat slapen.

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Idd dat past zich vanzelf aan....hier al 2 maanden een doorslaper ;) Ik slaap zelf zonder bh nu en lek ook niet meer s'nachts. Als ik in het weekend wat later opsta dan staan ze vaak wel op springen...dus bh en compressen liggen dan naast me bed :D

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Joepie! Een doorslaper! Fijn he? Maar eh...

Niet gaan kolven 's nachts!

Mijn dochter slaapt nu sinds een week of 3 ook door (van 21 uur tot 7 a 8 uur) en in het begin had ik ook mega stuwing 's ochtends, maar in de loop van de dag dronk ze dat wel weg. Na een paar dagen was het al minder (de stuwing) omdat het zich idd aanpast op elkaar.
    En 's ochtends na zo'n lange nacht drinken ze echt heel veel! Schijnt dat ze wel een derde van de totale 24-uurs hoeveelheid in 1 x kunnen binnenkrijgen bij die eerste voeding.

Een vriendin van mij ging elke nacht om 4 uur kolven omdat ze zoveel stuwing had, met als gevolg dat ze dat nog steeds 'moet' doen nu haar kindje al 5 maanden is. Dan heb je er dus idd niks aan dat ze doorslaapt en moet je nog steeds elke nacht je bed uit. Waardeloos dus.

Gewoon even afwachten, de productie past zich vanzelf op elkaar aan. Grote kans dat over een paar dagen je dochter de stuwing 's ochtends helemaal wegdrinkt.

9. Tink

Tink Niet meer actief

Het past zich inderdaad vanzelf aan. Let wel even op, op het moment dat ik met de nachtvoedingen stopte kwam ook mijn menstruatie weer terug. Als dat bij jou ook gebeurt, ben je dan dus ook weer vruchtbaar!

Niet dat BV geven een 100% betrouwbare anticonceptiemethode is! (zoals iedereen hopelijk allang weet), maar goed, je moet er dus wel op bedacht zijn.

Deel Deze Pagina