kasboek bijhouden; hoe doen jullie dat??

Discussion in 'De lounge' started by francis78, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    Hoi!

Een vraag aan de 'boekhoudsters' op ZP!
    Ik wil heel graag een kasboek bijhouden van alle kosten buiten de vaste lasten. Die heb ik al op papier...
    Zeg maar, ik pin zaterdags een bedrag en moet daar een week mee doen. Welke dingen betalen jullie daar dan van (ook benzine etc?) en mag ik vragen hoeveel jullie als budget hebben?
    Ik probeer het steeds wel, maar er schiet steeds weer wat extra bij door...
    En hebben jullie tips om het overzichtelijk te houden, dus een eenvoudig systeem?

Bedankt alvast!

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik hou het bij op excel, ik geef mezelf elke week een budget van 80 euro met als het nodig is 20 euro extra (als we iets leuks willen doen oid)

In excel heb ik de maandelijkse vaste lasten staan en de inkomsten.
    Doordat ik elke week hetzelfde budget heb en me hier ook echt aan hou is het heel overzichtelijk. Wanneer wij de extra 20 euro niet gebruiken stort ik dit op de spaarrekening.

Ik doe dit nu sinds ongeveer 3 weken en het bevalt me zo super.

3. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

Jan 27, 2010
    390
    171
    43
    Ik doe het bij yunoo, daar kan je verschillende budgetten voor dingen instellen en in een grafiek zien waar je het meeste aan uitgeeft, heel handig

4. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,587
    0
    36
    Ik doe het ook in excel. Heb een stukje inkomsten, vaste lasten en overige uitgaven. Hij berekend precies wat je op je rekening hebt staan en wat je overhoudt aan het einde van de maand. Als je wil kan ik het je wel sturen in een pb. Dan moet je me maar even een berichtje doen.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ja hier ook via excel.

Ik doe alle variabele kosten ( dus niet vast) zoals benzine, boodschappen en "leuke dingen"( terrasje, ijsje, dingen die je absoluut niet nodig hebt) in die post.

Wij leven op dit moment erg sober en hebben ongeveer 500-600 euro voor de variabele kosten. Dat is wel te doen.

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Zit ook al een tijdje met het idee om een soort kasboek te maken voor ons, is een stuk overzichtelijker dan af en toe kijken op je rekening natuurlijk.. weet alleen niet hoe ik dat inelkaar flans.. uhm, Ka85, van mij heb je een PB! ;)

7. pisum

pisum Fanatiek lid

Dec 31, 2007
    4,492
    7
    38
    Groene Hart
    ik houd alles bij op www.onlinekasboek.nl superhandig!
    je kunt zelf budgetten invoeren voor alles.
    je download de gegevens dan van je internet bankieren en voert ze in op de kasboek website. in 1 oogopslag zie je hoeveel je aan alles hebt uitgegeven die maand en of je boven je budget zat.

wat ik wel handig vind, is om ALLES te pinnen. dan zie je pas precies hoeveel van je geld naar boodschappen gaat, hoeveel naar benzine, naar kadootjes, etc.

8. sinds een maand doe ik het met simpel huishoudboekje van excel
    ideaal, het loopt parralel aan mijn bankrekening, dus ik zie in 1 keer wat ik nog op mijn rekening heb voor extraatjes

9. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    hey dames!
    bedankt voor jullie reacties! Ik wil hier eens even echt overzicht scheppen...altijd handig!

Ka85: je hebt pb van me!

Ninien; heb je dat zelf gemaakt of is dat een programmaatje?

10. HUISHOUDBOEKJE EXCEL gratis download

ik heb het hier gedownload

maar om het parralel te laten lopen met je bankrekening, moet je wel iedere keer datgene wat je uitgeeft invoeren
    dus ik ga 1 x per dag er even voor zitten en voer alles even in

maar daar moet je wel zin en tijd voor hebben natuurlijk

11. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Ik hou sinds een jaartje inderdaad alles per maand bij in Excel en ik heb nog nooit zoveel rust in mijn lijf gehad :$

Elke dag werk ik het even bij wat ik uitgegeven heb en zie ik zo wat ik nog te besteden heb die maand. Vaste lasten staan er altijd al vast in

12. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    Hey dames!

heb het exel boekje van ka85 gekregen en dat is dezelfde als het downloadje! Ziet er goed uit! Ga er mee aan de slag! Bedankt!!

Share This Page