Pijnlijke harde buiken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamamijn, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    sinds gisteren zijn mijn harde buiken om het minst of geringst aanwezig, loop al wel sinds 18 weken met harde buiken maar sinds gisteren zijn ze niet fijn meer en ook veel vaker. Zouden dit voorweeen kunnen zijn? Ik moet as donderdag weer naar het ziekenhuis en ben dan 38.6 zou ik kunnen vragen of ze willen kijken of er wat gaande is en bij wie begon de bevalling ook zo?

2. abcdefghi

abcdefghi Lid

11 jan 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    #2 abcdefghi, 30 mei 2017
    Laatst bewerkt: 30 mei 2017
    Hoi!
    Ik heb geen ervaring, is voor mij nu ook mijn eerste kindje, maar we lopen precies gelijk en ik heb sinds gisteren volgens mij ook veel harde buiken (al vraag ik me steeds af; zijn het harde buiken, of is het gewoon het ruggenwerveltje van het kindje, ze vult namelijk mijn hele buik zo voelt het en als ze zich omdraait ligt ze helemaal verticaal van boven naar beneden en is het keihard). Soms heb ik er ook steekjes bij onder in mijn buik, maar dat is misschien ook meer de wens dan dat het daadwerkelijk iets voorstelt. Ik kan je dus helaas geen advies geven, maar ik lees wel even met je mee :)

Groetjes, A.

Mamamijn vindt dit leuk.
  3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Deze zwangerschap (tweeling) had ik vanaf week 14 harde buiken. Gyn. zei elke keer dat het door inspanning en groeispurten kwam.

Met 35 weken veel harde buiken die wel gevoeliger werden, maar nog niet echt pijn deden. Was die dag naar de kinderboerderij gefietst met zoontje achterop dus dacht dat het daardoor kwam. Maar liggend op de bank bleven ze wel aanhouden en na t douchen ook. Eenmaal savonds in het ziekenhuis aan de ctg waren ze veel vaker te zien dan ik ze zelf voelde en wilde ze toch even toucheren.. bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben en werd ik opgenomen.
    De harde buiken namen voor mijn gevoel niet toe en wetten niet pijnlijk, maar de ontsluiting ging wel verder tot 6cm. Toen braken mijn vliezen en kreeg ik pas weeen. En binnen 1,5 uur was ik opeens bevallen van een tweeling!

Kan dus zomaar dat je misschien al wat ontsluiting hebt. Zou gewon vragen of ze wil toucheren, zeker als ze erg regelmatig komen en gevoeliger zijn dan eerst.

Mamamijn vindt dit leuk.
  4. Louloute

Louloute Niet meer actief

Bij m'n oudste had ik vanaf 29wk last van harde buiken. Vanaf zo'n 35 WK (misschien wat eerder, ik weet het al niet zo goed meer eigenlijk) last van voorweeen. Had toen ervoor gezorgd dat m'n bmm begon te verkorten en zachter te worden. Uiteindelijk bevallen met 39+2 :) heel die tijd last van voorweeen, de dag zelf wel echte weeën gehad die niet over waren na PCM/douchen.
    Ik kan je mama apps aanraden trouwens, daar heb je weeentimer app. Bij mij had het programma gelijk, het gaf telkens 'oefenweeen' aan en 'ontsluitingsweeen' pas toen het echt begonnen was :D

Mamamijn vindt dit leuk.
  5. abcdefghi

abcdefghi Lid

11 jan 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Mamamijn, succes in het ziekenhuis vandaag! Ik hoop voor je dat ze kunnen zien of het 'begonnen' is (of dat je misschien zelfs al wel bevallen bent ondertussen...?)! Ik heb ook vanmiddag een afspraak bij de verloskundige, dus ik zal ook eens vragen wat ik van die harde buiken moet/mag denken :)!

Fijne dag! A.

6. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Hier nog niet bevallen hoor, controle was allemaal prima. Ze heeft niet gekeken want ze zei ik kan wel gaan kijken maar stel je hebt 2 cm ontsluiting en dan? Je moet gewoon echt weeën hebben wil het doorzetten. Dus gewoon nog maar rustig afwachten. Jij ook succes vandaag @abcdefghi

7. abcdefghi

abcdefghi Lid

11 jan 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Haha hier ongeveer dezelfde boodschap. Ze voelde inderdaad dat het harde buiken waren. Vond ze alleen maar prima, want dan was de baarmoeder aan het oefenen. Verder gewoon lekker verder gaan met het 'uitzitten'. Succes dan nog even de aankomende dagen (hopelijk geen weken meer ;) ).

Mamamijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina