Hier ook de tweede bevalling in zicht, waar ik totaal niet tegenop zie en ook geen angst voor heb, en dit nadat de eerste bevalling toch echt wel geen pretje was geweest. Laten komen zoals het komt, het moet er toch uit... Zoals men schoonmoeder altijd zegt, erin is altijd veel leuker als het eruit krijgen Veel succes ! Liefs
Voor mij ook een tweede bevalling, maar ik heb sterk het gevoel dat ik het nu beter wil/ga doen. De eerste keer was ik bang voor de pijn onder de bevalling, vooral met persen hield ik op het laatst een beetje in. Ik dacht steeds "dit kan ik niet meer aan, dit gaat niet lukken" Door die gedachtes ging het onbewust ook moeilijker. Nu denk ik "straks verstand op nul en persen". Niet gaan nadenken.
ik hoop dat mijn bevalling deze keer beter zal gaan omdat ik nu uit ervaring weet dat het ECHT zo is dat de pijn direct weg is als het kind eruit is hihi de vorige keer wist ik totaal niet meer dat ik bezig was met een kind krijgen, ik was enorm verbaasd toen de pijn opeens weg was, en ik begreep er helemala niks van dat ik opeens een kind had (durfde eerst ook niet naar hem te kijken) hoop dat die ervaring helpt om het deze keer bewuster mee te maken en hopelijk de instelling te hebben dattie dr NU uit moet zodat het klaar is
Dit wordt mijn eerste bevalling en in het begin van mijn zwangerschap was ik er vreselijk bang voor. Maar ondertussen heb ik 'Veilig bevallen' van Beatrijs Smulders gelezen en nu heb ik zoiets van: Kom maar op met die weeen! Ik lust ze rauw! Haha. Dit boek heeft me echt ervan overtuigt dat een bevalling een oerkracht in ons vrouwen te boven haalt. En dat je jezelf daar maar gewoon aan over moet geven. Daar zijn wij vrouwen tenslotte voor 'gemaakt'.
Agnita was bij de geboorte 4530 gram en daar heb ik geen problemen mee gehad ook niet uitgescheurd. En bij Martina die woog 3070 gr en toen het hoofdje stond man wat deed dat zeer maar dat kwam omdat ze iets gedraaid lag. groot of klein het maakt eigenlijk niet uit ligt meer aan de ligging van de baby.
Het is niet zo dat ik er echt tegen op zie, Ik kijk voornamelijk weer uit naar die paar minuten na de bevalling. Bij onze dochter was dat zo mooi... gewoon een paar minuten van perfecte volmaaktheid, wereldvrede, eerbied voor het leven en voor een paar minuten klopte gewoon alles. Dat vondt ik zo een mooi moment (phhfff emo-mamma komt weer tevoorschijn) ik probeer me daarop te richten liefs,
ik zie er eerlijk gezegd helemaal niet tegenop. Pijn gaat het toch doen alleen in hoeverre? per persoon en zwangerschap anders natuurlijk. Kind moet er toch uit. En zal eerlijk zeggen voor mij mag het toch echt beginnen nu duurt me gewoon veel te lang
Dit is ook hoe ik er tegenover sta. Ignorence is bliss, zullen we maar zeggen Kijk, dít zijn de dingen die ik wil lezen Go girls!
Ja vreemd is dat hé, ik wou dat nooit geloven als mensen me dat zeiden.. TOT ik zelf bevallen was... en het idd echt zo was!
Ja, dat heeft de natuur mooi geregeld dat gelijk na de bevalling die &*^%$ weeën weg zijn! Persen vond ik ook niet erg trouwens, ik voelde me echt zo sterk als King Kong (en maakte ook soortgelijke geluiden)
ik kijk er juist erg naar uit mooi tog hoe jij zo n kindje te wereld ken brengen prachtig...nee ik kijk r echt naar uit ..
ik kijk er juist erg naar uit mooi tog hoe jij zo n kindje te wereld ken brengen prachtig...nee ik kijk r echt naar uit ..
Mijn eerste bevalling is me erg meegevallen. Ik zie nu al uit naar de bevalling van de nieuwe baby! Het duurt alleen nog zo lang. Mijn dochter was te vroeg en erg klein, maar ik hoop dat het toch net zo goed zal gaan. De eerste keer zag ik niet tegen de bevalling zelf op maar vooral hoe het met het kindje zou gaan. Als alles maar goed zou gaan. Gelukkig is het goed gegaan! De pijn is wel heel heftig, maar je bent het zo snel weer vergeten! Succes allemaal! Mayke
Tegen de bevalling zie ik helemaal niet op. Laat maar komen! Maar inderdaad wel over hoe het met het kindje gaat. Of hij er wel heelhuids uitkomt zonder al te veel complicaties. Daar heb ik wel eens nachtmerries over.