Wat voor babykamertje?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dani84, Jun 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

We zijn al begonnen met wat de baby kamer gaat worden, Behang eraf vloerbedekking eruit e.d. :D erg leuk om te doen!

maar hoe wisten / weten jullie wat voor kamertje jullie wouden / willen?

Wat ik wel weet is dat ik graag witte meubeltjes wil, en wat ik ook erg gaaf vind is een white wash vloer. En tja we zaten te denken aan een beetje ecru, creme, Licht zacht bruin te denken, maar hebben nog totaal geen idee..

iemand tips?

Groetjes Danielle

2. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    gewoon doen wat je leuk vind, is voor iedereen anders.

Ik wilde perse een kamertje met groen en oranje, vraag me niet hoe ik erop kom, maar ik vind dat het echt heel leuk en gezellig wordt.

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb een beetje hetzelfde idee als jij, alleen dan geen white wash vloer maar de rest is wel hetzelfde..
    Je moet wel uitkijken met donkere kleuren vind ik persoonlijk..... wij hebben de muren geverfd en 1 muur is een beetje lichtbruin en de andere 3 wat donkerder. In de winkel viel de donkere kkleur mee maar nu7 als ik soms in de kamer sta vind ik het toch vrij donker.... vooral 's avonds...
    Maar als je een white wash vloer neemt zal dat ook wel een hoop schelen...

Succes met de babykamer!

4. Alies

Alies Actief lid

Sep 10, 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    Wij hadden al mooi behang op de muren zitten en een mooie lichte laminaatvloer. Dit hebben we dus laten zitten. Verder zijn we naar verschillende babyzaken geweest en hebben we naar meubeltjes gekeken. We wilden niet helemaal wit. Gelukkig zagen we iets wat we mooi vonden. Eigenlijk toevallig is voor de accesoires de kleur groen naar boven gekomen en zo langzaam is de kamer ontstaan (zie ook in fotoalbum).

Gewoon op je gevoel afgaan, dat lukt het vanzelf

groetjes Alies

5. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    wij hebben eerst gewacht totdat we het geslacht wisten (met 17w) en toen zijn we verder gegaan met inrichten van het kamertje... hier is het behang lichtblauw , de meubeltjes beuken met vanille , gordijnen blauw
    grtz Ramona

6. Niet meer actief

wij zijn nu al vrij ver met de babykamer. Het is helemaal naturel in aardetinten. Echt heel erg mooi. Maar wel heel apart (beetje sprookjesachtig/paganstijl.. maar heel rustgevend!).
    We zijn er heel blij mee en hebben allemaal leuke ideeen om de kamer nog verder aan te kleden enzo..

7. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    @Ocean soul: ik ben heel erg benieuwd naar je kamertje! Kun je wat foto's plaatsen?

Yule

8. Niet meer actief

De kamer is nu nog een beetje een zooi (staan nog allemaal dingen in die een andere plek moeten krijgen enzo). Als dat eruit is zal ik es proberen wat foto's te maken. Ik kan het wel een beetje beschrijven.
    De muren zijn behangen met een terracottakleur. Een beetje roodbuinig, maar niet donker. De vloerbedekking is een soort oasegroen. Heel aparte kleur. Het houtwerk hebben we allemaal licht geel geverfd. We hebben een ledikantje met wit, vanille en eikenhout. De commode is een dressoir van de Ikea in het wit, met een soort bloemtekening als het ware uitgesneden. Die bloemtekening willen we dat wat dieper ligt gaan verven in de kleur geel/vanille.
    Verder is de kledingkast een groot ivarsysteem van ikea, met een groot gordijn ervoor. Dit gordijn heeft een beetje een olijfgroene kleur, wat ik nog met runen ga versieren en wat mooie swirlies op ga tekenen waarschijnlijk.
    Verder hebben we gordijnen van de hema:http://raambekleding.hema.nl/CombinationEdit.aspx?product=7200020
    Op de muren komen tekeningen van anton pieck van de efteling en we doen heel veel met van die klimopslierten enzo... En veel dingen willen we zelf nog gaan beschilderen/vermaken.

9. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Uhm.. wij hadden al wat dingetjes van winnie the pooh, en het kamertje wat we hebben zijn de meubels beuken met oranje. Dus wij hebben vel oranje vloerbedekking, lichtgele muren met winnie the pooh behang en al het houtwerk is lime groen.

al met al is het echt een waanzinnig leuk kamertje geworden.. en nu met de 2e uk hoefde we alleen hetzelfde bedje bij te kopen

10. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik had vanaf me zwangerschap al helemaal in me hoofd hoe ons kamertje worden moest en welk kamertje ik persee wilde hebben

het is heel naturel geworden roomwit en een beetje beige

ik ben super blij met het resultaat en dit is echt mijn droomkamertje hihihi

voor foto,s kijk maar in me album

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi mvjason

Het is dezelfde die ik gezien heb! (babypark kamer marseille) :D Het totale plaatje vond ik zo geweldig alleen de kamer is zoooo duur...

Dus ja wil wel in deze trant blijven maar misschien ook nog wel iets anders haha

ben er nog niet helemaal uit!

Groetjes Danielle

12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja het kamertje is indd aan de dure kant dat vond me man ook hahahah maar ik wilde persee die kamer eerst wilde ik de juliana maar dat vond me man echt overdreven duur

13. Jooze

Jooze Fanatiek lid

Oct 25, 2007
    1,570
    0
    0
    Als je nou ideen wil opdoen, in Amsterdam zit een winkel geloof dat ie Kidsfactory heet. Daar staan best veel kinderkamertjes opgesteld!

Wij wisten al wat we wouden maar vonden het toch leuk om daar te kijken (vooral niet kopen want is best duur) naar aankleding en ideen.

Ze hebben er echt alles.
    Jooze

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wij hebben een donkerbeuken laminaat vloer, op de muren creme barok behang en de meubels zijn wit. Dus heel erg naturel.

15. Niet meer actief

ons kamertje was niet duur. Het dressoir was bij de ikea 250 euro en het ivarsysteem ook zoiets.
    Het ledikantje heb ik van marktplaats. Ik ging es kijken wat ik mooi vond enzo, en deze vond ik heel mooi. Wat bleek.. ik mocht hem gratis komen ophalen! Dus meteen dat weekeind opgehaald.

16. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik heb witte muren, zandkleurige vloerbedekking een
    hoogglans witte commode(niet strak) en een
    witte wieg....
    Rolgordijntje is geel en heb een lamp in de vorm
    van een maan voor op een plankje...
    Ik ben erzelf heel blij mee....

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Als ik een baby kamer koop wil ik graag alles hetzelfde :oops:

Zal wel komen omdat het de 1e is! Binnenkort gaan we ff shoppen..

Groetjes Danielle

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij gaan voor gebroken wit met limegroen als hoofdkleur, maar wel afgewisseld met andere felle kleurtjes als oranje, knalblauw, geel en fuchsia. Ik heb ooit met psychologie gelezen dat het goed is om contrasten aan te brengen en te zorgen dat je kindje wat te kijken heeft, zodat het gezichtsvermogen goed door kan ontwikkelen na de geboorte (is nog niet volledig ontwikkeld als je kindje geboren wordt).
    Maar deze kleurtjes dus omdat het van die gezellige felle kleurtjes zijn... Qua accesoires hebben we bij prenatal in ieder geval al een megagrote giraffe (wit-lime-blauw) gekocht. Echt superschattig. Voorlopig zit ie nog even boven op onze klerenkast, waar alle spulletjes liggen te wachten op onze kleine, :)
    Expres dus ook qua kleuren geen expliciete meisjes- of jongenskamer, want we krijgen nu dan wel een meid, maar als de volgende een jochie wordt, vind ik het wel zo handig om geen roze kamer te hebben, :-D

19. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wij hebben een witte laminaat vloer en witte meubeltjes... En de accesoires zijn oranje... Ik zelf vind het erg leuk geworden! Voor eventuele foto's kun je op onze babysite kijken...

20. Hier de basis wit met grijs en kamertje Helvetia van Vroomshoop. De accesoires heb ik in rood (waskussenhoes, mandjes, overtrekjes ed)

Share This Page