Eerste echo gehad maar vruchtje is te klein..!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jel1978, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel1978

Jel1978 Actief lid

11 nov 2009
    104
    0
    0
    Accountmanager
    Noord-Brabant
    Vanochtend heb ik eindelijk mijn eerste echo gehad en ik zou nu 6 weken en 3 of 4 dagen moeten zijn maar volgens de gynaecoloog zou het vruchtje gezien de echo pas 5 weken zijn.. Ben nu zo teleurgesteld en bang dat het niet goed zit...

Heb hier op het forum al wel verhalen voorbij zien komen van late eisprong e.d. maar dit kan het bij mij niet zijn aangezien ik dan 4 dagen na mijn ei al positief getest zou hebben. De gynaecoloog gaf wel aan dat het wellicht een latere innesteling zou kunnen zijn, kan dit kloppen??

Ik heb trouwens bloed moeten laten prikken en mag morgen bellen voor de uitslag, hoop ZO erg dat mijn HCG hoog genoeg is!!!
    Volgende week heb ik een nieuwe afspraak staan en hij gaat dan weer een 2e echo maken.

Heeft iemand dit ook meegemaakt (liefst succesverhalen natuurlijk maar ook die met de negatieve afloop zijn welkom)?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ik herken het niet maar ik weet wel dat ze in deze periode niet kunnen zeggen hoever je bent. Dat kan pas met 8/ 9 weken met zekerheid. Ik heb ook vaak zat dit soort verhalen gelezen en later trokken de beebjes allemaal bij om het maar even zo te zeggen. Maar ik snap dat het niet leuk is om te horen en dat je daar behoorlijk onzeker van kan worden! Krijg je binnenkort weer een echo om te zien of alles goed is?

3. Tese

Tese Niet meer actief

Ow, ik lees net dat je volgende week weer een echo hebt...

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je kan inderdaad een latere in nesteling gehad hebben

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik hoop voor je dat het een late innesteling is. Wel heel erg fijn dat ze bloed hebben afgenomen!

Ik heb twee keer hetzelfde meegemaakt met helaas een minder goede afloop.

Sterkte de komende dagen, het wachten is zo slopend..!

6. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Mijn vriendin heeft dat vorige week meegemaakt. ze zou vorige week op de dag af 8 weken moeten zijn op het moment van de echo. En op de echo was alleen een leeg vruchtzakje te zien dat wel netjes 8 weken was. Zij heeft woensdag en vrijdag bloed laten pikken en dat zag er perfect uit. Haar hcg was verdubbeld.
    Vandaag heeft ze weer een echo gehad en ze liet me net weten dat ze een vruchtje gezien hebben en dat de gyn ook denkt een hartslag te hebben gezien. Ze zou vandaag 9 weken moeten zijn...
    Er is dus nog hoop! Succes ermee.

7. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hoi Jel,

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad maar bij een andere termijn. Ik dacht bijna 9 weken zwanger te zijn maar uit de eerste echo bleek dit net 7 weken te zijn. Ik heb me suf gerekend en me enorme zorgen gemaakt. Voor niets.

De mevrouw van het echocentrum dacht aan een zogenaamde diapauze; dan vertraagt de celdeling zich enige tijd. Dus, hou hoop! En realiseer je dat er op internet logischerwijs vaker negatieve verhalen staan dan positieve.

Succes! x

8. Alita

Alita Niet meer actief

hier hebben ze zelfs gezegd dat het een mk was en een week later eisde ik een nieuwe echo en het kindje leefde gewoon dus het kan nog alle kanten op meid...

9. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.019
    213
    63
    ik was altijd regelmatig ongesteld, maar was volgens de eerste en 2 latere echo's toch een week korter zwanger dan uitgerekend. Tot nu toe ziet alles er goed uit, het groeit en het hartje klopt goed. Even afwachten tot de 20 weken echo. Bij mij zeiden ze dat het een late innesteling of late eisprong kon zijn.

10. Jel1978

Jel1978 Actief lid

11 nov 2009
    104
    0
    0
    Accountmanager
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie (lieve) reacties. Het kan idd allemaal nog goed gaan, diapauze (late innesteling) of wat dan ook maar ik probeer ook rekening te houden met het feit dat het niet goed is, dan valt het alleen maar mee... Alhoewel, ik liep vanochtend door een winkelstraat met heel veel leuke babywinkels en kon het toch niet laten even naar binnen te wandelen en wat schattige kleertjes te bekijken...
    Heb vanmiddag gebeld voor de uitslag van de bloedtest en de HCG-waarde is 1500, dat zou op zich prima zijn gezien de termijn. Heb ook op de site van Freya gekeken en daar zie ik dat rond de 45 dagen mijn HCG minimaal 1080 moet zijn dus dat is ook goed. We houden hoop hoor...!!!!!!
    Duimen jullie voor mij dat de baby goed groeit..?

11. Alita

Alita Niet meer actief

ik ga heeeeeeeeel hard voor je duimen meid......

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij deze zwangerschap was ik 6 weken en 5 dagen volgens telling.. en bij 1e echo kwam ze op 5 weken uit en na 3 keer opnieuw meten op 5 weken en paar dagen..wel hoorden we een kloppend hartje. ik heb maar 1 keer sex gehad, en volgens haar telling zou ik eisprong dus dikke week later hebben gehad dan mijn klusgebeuren.. en ook zon dag of 5 na ei al positief hebben getest.

3 weken later nieuwe echo en toen ineens liep vruchtje gelijk..

dus het kan alle kanten op

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    ik heb een positief verhaal voor je:
    Ik kreeg bij 6w1d mn eerste echo (wist mn eisprong door clomid, ovutesten en temp), had echter al vanaf voor mn NOD bloedverlies en dit bleef. Bij de echo was alleen een leeg vruchtzakje van 5w2d te zien, geen kindje, geen dooierzak, niks:( we moesten sterk rekening houden dat het niet goed zat. Bloedverlies kon doorzetten naar mk. maar gyn hoopte dat ik gewoon een week minder ver was.
    Bij 7w2d (dus 8 dagen later en nog steeds bloedverlies): alles goed!!!! Een mooie vruchtzak, een kindje, een hartje en alles op 7w3d, dus zelfs een dag extra. De gyn had geen verklaring voor de slechte echo. Dat hij het kindje niet had gezien kwam wel vaker voor, maar dat de vruchtzak ook zo klein was... Nee hij kon het niet uitleggen. Geeft niks, ik heb alleen maar zitten janken van geluk!
    Dus geef de moed nog niet op!

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hopelijk is alles goed. Ik duim voor jullie. Toch prachtig na zo'n lange tijd bezig te zijn toch spontaan zwanger.

15. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Vorige week donderdag heb ik mijn eerste echo gehad met 7 weken en 6 dagen, de gynaecoloog zegt dat ik minder ver ben dan ik denk, 6 weken dus bijna 2 weken minder. 1 juni krijgen we opnieuw een echo om te zien of het goed gaat.

Aan de verhalen hier te lezen hoeft het geen slecht nieuws te betekenen. Ik doe nu wel veel rustiger aan en neem meer rust, hopelijk groeit het daar goed van en is het bezig met een inhaalrace.

Groeten van Shanna

16. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Iig 1 positief verhaal.

1e echo met dochtertje in 2006. Zou 6w1d zijn, geen kindje, geen hartje, wel vruchtzakje. Het zou opnieuw misgaan. Week later echo wel kindje, hartactie maar kleiner dan de 7w1d zwangerschap. 2e echo met 8w3d, alles in orde en overeenkomend met 8w3d. Alles goed en nu een gezonde dochter van 3.5 jaar.

Nu opnieuw zwanger. Door omstandigheden, overlijden e.d., maar 1x seks gehad en wel op 5 april. Voor mij de dag van de eisprong wanneer ik terugkijk. NOD op 22 maart gehad met regelmatige cyclus van 28 dagen.

Met 6w4d echo, leek op rond 5w zwangerschap, wel hartactie gezien. Volgende echo met 8w2d, vruchtje leek op 7w2d, maar vruchtzakje op 5/6 weken en wel opnieuw met hartactie.

VOlgende week heb ik 3e echo met 9w2d. We hopen en duimen dus...

17. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Het lijkt dus veel vaker voor te komen. Volgens de gyn. klopte het hartje goed. Ik heb nadat ik 3 dagen overtijd was getest en toen meteen al vet positief dus ik geloof niet zo late eisprong of late innestelling, HCG getest met 6 dagen overtijd en die viel goed in het schema alleen de huisarts vertrouwde het niet en liet me anderhalve week weer bloedprikken en toen was het HCG hoog genoeg voor hem om me te feliciteren met de zwangerschap toen was ik precies 6 weken.

Gelukkig mogen over iets meer dan een week opnieuw voor de echo, aan de ene kant heb ik er erg veel vertrouwen in dat het goed gaat, maar ja aan de andere kant wil ik ook wel nuchter blijven.

Laten we duimen dat de kleintjes goed groeien en lekker bij ons blijven zitten.

Groeten van Shanna

Deel Deze Pagina