Ik heb vandaag een groei echo gehad. Bij de 20 weken echo liep hij/zij ook al wat voor op groei,maar wel binnen de grenzen. Ook nu loopt hij/zij nog voor. Volgens de vk nog steeds binnen de lijnen van wat mag. Nu ben ik bang dat ik een mega groot kind moet baren straks! Iemand ervaring met het voorlopen in groei rond deze termijn? Zegt dit echt al iets? Mijn eerste kindje is met 37 weken geboren. Alvast dank!
met de 20 weken echo had onze uk vooral lange benen en was ook groter dan gemiddeld. Bij de controle (verloskundige) vonden ze de baarmoeder wel erg hoog zitten en in plaats van een groeiecho te krijgen met 30 weken krijgen we hem al eerder(volgende week). De verloskundige zei al meteen dat ze me echt niet door laten lopen met een 9 ponder. Wanneer je kindje voor loopt zullen ze je echt wel in de gaten houden!
Ik heb toevallig vandaag ook een groeiecho gehad met 32 weken. Bij mij lag de baby op de p85 lijn. Heeft ze daar bij jou niets over gezegd? Dit betekent dat 15% van de babies op deze termijn zwaarder zijn. Dus ook een grote baby hier. Maar met de groeiecho van 4 weken terug lag de baby op de p95 lijn. Dus naar verhouding is hij nu niet nog groter geworden. Qua weken lag hij nu ongeveer op 34,5 weken en ben vandaag 32 weken zwanger. Ik heb zwangerschapssuiker, dus heb ook meer kans op een grote baby. Ik word ook sowieso met 38 weken ingeleid.
Hier ook hoor meid, en ik heb exact die angst. Ons ventje zat met 20 weken op de p99. Dat heeft zich daarna wel enigszins hersteld maar hij loopt nog steeds twee tot drie weken voor. Volgende week gaan we weer kijken en wordt het beleid bepaald. Hier is echter de insteek dat ook een negenponder prima te doen is... En toch wil ik daar liever niet achter komen.
Ja ik hoorde elke echo opnieuw: groot kind! Moedeloos werd ik ervan. Ook gemeten door verschillende echoscopisten . M'n zoontje zou 4200gr worden. Was echter schoon aan de haak 3650gr . Nu zwanger van de 2e. Heb weer een toeter van een buik. Maar nu maak ik me dus niet druk .