Ik heb morgen mijn eerste echo! Vk zei dat ze het eerst uitwendig proberen, maar waarschijnlijk zal het een inwendige worden. Dit wordt de eerste keer in mijn leven dat ik letterlijk 'met de billen bloot' P) moet, en het hoort er allemaal bij, maar stiekem vind ik het best eng en ongemakkelijk. Ben nog een beetje preuts wat dat betreft, haha. Kan iemand me vertellen wat me een beetje te wachten staat, evt tips geven of me geruststellen?
Om te beginnen je niet druk maken hoor! Bedenk je maar dat 'met de billen bloot' voor hun heel normaal is. wat ik zelf met dat soort situaties wel prettig vind ik om iets aan te trekken dat over je billen valt dan is het stuk van omkleden naar tafel niet zo 'bloot' Echo zelf vind ik niks voor stellen. Zeker zodra het beeld verschijnt vergat ik alles. vooral proberen te genieten, het is een heel bijzonder moment!
Het stelt niks voor! Als je het eng vind zou ik zoals hier boven gezegd word een jurkje aan doen, en je kan ook vragen of je de stok zelf mag inbrengen. Ik heb twee inwendige echo's gehad bij de verloskundige. Dan lig je op een bank, benen beetje uit elkaar en dan de echo. Maar vorige week bij de gyn lag ik in de beugels, en dag voelde wel iets naakt haha! Oja de verloskundige legt ook n dekentje over je heen en de gyn deed dit niet. Ik neem altijd doekjes mee naar de echo, zodat je net daarvoor je nog even kunt opfrissen. Vind k zelf wel fijn!
Ik maakte me er de eerste keer ook druk om, maar het stelt echt niet veel voor. Ik trok wel een jurkje aan met een maillot/legging er onder, dan hoefde ik iig niet echt half naakt rond te lopen Maar vervolgens vond ik het niet veel voorstellen; er zit ook niet echt iemand tussen je benen te koekeloeren, inbrengen van de probe ging bij mij ook prima, en vervolgens kijkt iedereen naar het scherm. Bij mijn vk werd aangeraden zelf een handdoek mee te nemen, vond dat wel fijn; kon ik meteen na de echo op m'n handdoek zitten en met de handdoek om weer achter het kamerscherm gaan omkleden (+ die gel even wegvegen). Oh en een opfrisdoekje is idd wel fijn vooraf, vond ik. Sowieso moest ik voor de inwendige echo nog gaan plassen van de vk, dat geeft bij inwendige echo's een beter resultaat. Dus een doekje vond ik wel even een fris idee.
Ik vond de eerste inwendige echo ook spannend, maar het stelt echt niks voor. Goed ontspannen van onderen kan het wat makkelijker maken. De echostick werd bij mij altijd rustig ingebracht, de arts vertelde ook altijd wat ze deed. Ik had de eerste keer ook een tuniekje aangetrokken zodat ik niet dat 'hele eind' (twee meter ofzo haha) van de omkleedruimte naar het ligbed in mijn blote billen hoefde te lopen. Ik fris me ook altijd even op, net als Mamaenmini. En onthoud: vele vrouwen zijn je voorgegaan, ze zijn wel wat gewend
Ik heb bij 7.3 weken ook en echo gehad en bij mij is het toen gewoon uitwendig gelukt, dus er is ook een kan dat je je broek gewoon aan kan houden hihi!
Ik kan nu wel zeggen maak je niet druk, het stelt niks voor maar toen ik voor het eerste een inwendige echo kreeg vond ik het ook spannend. Maar ik heb me er vrij snel overheen kunnen zetten. Nu heb ik al zoveel inwendige echo's gehad dat ik me er echt niet meer druk om maakt. Ze vertellen misschien wat ze gaan doen, zeggen ook altijd 'daar km toe' en het kan even koud aanvoelen maar voor je het weet zit het er al in. En dan gewoon lekker genieten van de kleine uk die je op het scherm gaat zien. Ik zal wel een inlegkruisje meenemen want door het glijmiddel wat ze gebruiken kan er wat uit lopen. En niet schrikken als je wat bloed verliest, kan door de inwendige echo komen. Hoeft niet maar kan wel. Heel veel succes en plezier!
Ik snap je angst die had ik 'vroeger' ook. Ik had veel last van cystes en vanaf mij 14e kreeg ik inwendige echo's en dat vond ik toch eng elke keer. Ook toen ik in de mmm kwam , ookal was ik het gewend vond ik het niet fijn. Maar heel eerlijk : het stelt niks voor. Trek iets langs aan inderdaad is het blote billen gevoel weg. Doet absoluut geen pijn. En zodra je je mooie uk ziet denk je er helemaal niet meer aan. Veel plezier !!
De eerste keer inwendig een echo vond ik ook niet zo prettig. Toen heeft ze een handdoekje erover gelegd, dat vond ik erg prettig! Veel plezier!
Het leek mij heel vervelend, maar uiteindelijk viel het mee en werd het allemaal overstemd door de blijdschap. Ik dacht maar zo.. ze zullen me uiteindelijk vaak naakt gaan zien en allerlei mensen gaan je aanraken, wassen, rectaal thermometers inbrengen etc. dat je er maar beter aan kan wennen
Maak je borst maar nat Verder moet je maar denken het is zo voorbij, een verloskundige ziet heeeeel veel van die dingen Ook is het een dun lang ding en doet dus absoluut geen pijn. Komt goed ! En wees blij dat zij inwendige apparatuur hebben dan kan je je kindje tenminste goed zien !
Bedankt voor jullie lieve, geruststellende berichten! Ik weet dat het er inderdaad bij hoort, maar voor alles moet een eerste keer zijn, haha. Ga inderdaad zeker een lang shirt aantrekken en ik zal ook aangeven dat ik het een beetje eng vind. Ook de tips over een handdoekje meenemen en frisse doekjes, erg handig! Nu nog hopen dat met onze uk ook alles goed is, dan zal het achteraf gezien helemaal niks bijzonders zijn