Morgen intake verloskundige.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DragonBerry, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Morgen mag ik dan eindelijk naar de verloskundige! Wel voor de intake, maar het begin is er.
    Ik weet dat ze niet meteen een echo gaan maken (is aan de tel gezegd).
    Maar verder weet ik eigenlijk niet echt wat ik kan/moet verwachten.
    Gingen ze bij jullie met 8 weken al het hartje proberen te zoeken?

2. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    nee, hartje luisteren doen ze ook pas vanaf 12 weken bij de meeste verloskundigen. Verder bloeddruk meten, bloed prikken, standaard vragenlijstje over evt aandoeningen in de familie, hoeveelste zwangerschap, hoeveelste kindje, of het een spontane zwangerschap is enz. Nekplooimeting wordt bespreekbaar gemaakt en/of je daar al over hebt nagedacht. Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.

3. mooioema

mooioema Lid

15 okt 2011
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je wel al een echo gehad ? Ze laten je tog niet wachten tot 12 weken ???

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.583
    113
    Bij een normale zwangerschap zijn al die vroege echo's echt niet nodig hoor. Zijn vooral voor de leuk, zo'n vroege echo draagt verder niets bij.

Hartje luisteren doen ze pas bij ruim 12 weken. Eerder is het van buiten af niet te horen

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik had mijn eerste echo met 7 wkn omdat ik bloedverlies had, maar anders had ik de eerste echo pas met 10 wkn (termijnecho tussen de 10 en 12 wkn)
    Hartje luisteren deed ze pas met 12 wkn. Verder een praatje over ziektes in je familie, of het je eerste kindjes is, eventueel uitleg over de combinatietest en als je die wilt krijg je gelijk een formulier mee voor het bloedprikken (ik wel tenminste) En je kan vragen stellen. Oh ja bloeddruk meten en wegen doen ze ook nog.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier deden ze het hartje pas na de termijn echo. En die was bij 11,5 week. Daarvoor kunnen ze vaak het hartje niet goed vinden. Dan ben je bezorgd tot die termijn echo, terwijl er meestal niks aan de hand is.

Verder een hoop informatie, of je de combinatietest wil, bloeddruk, soms gewicht (vragen of daar meten), formulier voor bloedprikken en formulier voor termijnecho (hier geen echo in de verloskundige-praktijk)

7. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Dus eigenlijk niks aan......:p
    Nou ja zou me benieuwen morgen...... Ze zullen allicht over me gewicht beginnen, alsof ik dat zelf dan nog niet wist!
    En bloeddrukmeten daar hoop ik maar voor dat ze een goed apparaat hebben, want meestal krijgen ze dat bij mij niet voor elkaar! Hahahaha

8. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Succes morgen

Ik ging met een week of 7 voor het eerst.
    Had er hele grote verwachtingen van, maar indd een standaard vragen lijst en dat was het.
    Met 11 weken de termijn echo gehad en afgelopen donderdag voor het eerst het hartje gehoord.
    Ook dit doen ze even vluchting omdat het heel erg intensief is voor de baby om de tonen te vinden (zo vertelde mijn verloskundige)

Ik ga er vanaf nu nuchter heen, tot twee keer toe had ik er veel meer van verwacht :)

9. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Vandaag dus de intake gehad! Wat een informatie!
    Bloeddruk was mooi, bmi te hoog (oud nieuws) en, glucose 3.2 en hb 8.1, dus al met al wel goed volgens mij. (behalve bmi dan...)
    Nu kregen we ook de vraag of we de combinatietest willen doen, in eerste instantie wou ik dit wel maar nu begin ik te twijfelen....
    Hebben jullie dit wel gedaan? En waaromw el of waarom niet?

10. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik weet niet wat je leeftijd is?
    Maar ik ben 28 en vind het dus onzin om zo'n test te doen.
    De kans dat het kindje dan iets heeft is heel klein + als je het kindje zo lekker in je buik ziet bewegen en alles er op dat moment goed uit ziet zou ik gewoon lekker genieten van je zwangerschap.
    Bij je eerste echo wordt er stiekem wel naar de nekplooi gekeken.
    Als deze abnormaal is wordt je doorgestuurd.

Mijn vriend vroeg het aan de vrouw die de cho maakte, en ze vertelde ons dat ze sowieso kijkt.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb het ook niet gedaan.
    Waarom niet? Omdat ik onder de 30 ben, omdat ik een kindje met down ook niet weg zou laten halen, omdat evt problemen (zoals met een hartje dat vaker voorkomt bij down) op de 20 weken echo te zien is.

12. mooioema

mooioema Lid

15 okt 2011
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij me 2 dochters kreeg je hem standaard de nekplooimeting nu idd word het gevraagd of je het wilt.
    Het is een persoonlijke keuze , ik ben ook jong maar doe hem als nog wil niet voor verassingen komen te staan.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Waarom niet? Je doet net alsof het onmenselijk is...

14. mooioema

mooioema Lid

15 okt 2011
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor helemaal niet , bij ons krijg je al best vroeg echo's dus daarom ging ik daar van uit ;).

15. Friemelien

Friemelien Actief lid

21 dec 2011
    155
    1
    18
    Ik heb mijn eerste gesprek met de verloskundige gister (11,5wk) gehad. Daarvoor wel al een echo, maar ook pas met 11 weken hoor. Die moest ik wel ergens anders laten maken, ik had de verloskundige al wel een keer aan de tel. gehad en wat dingen besproken. Ik had al bloed geprikt, gister keek ze naar m'n bloeddruk/hartslag. Ze heeft nog geluisterd en het hartje hoorden we gewoon kloppen (11,5 weken), we hadden het nog niet gehoord. Voor de rest vroeg ze allerlei dingen, of er erfelijke ziektes in de familie zijn en of je zelf bepaalde ziektes heb gehad (rode hond/waterpokken), enz..! Suc6!!

16. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Dat is niet overal zo hoor, ik heb gisteren met 8 weken en 1 dag een echo gehad voor het hartje. En ook nog uitwendig zelfs. Dat was mogelijk omdat ik een goed gevulde blaas had:)

17. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Nou ik heb me beslissing gemaakt, ik doe het niet! Zijn beide 25 & 27, komt aan beide kanten niet voor en hebben nog geen echo gehad! Dus dan moet ik over iets gaan beslissen waarvan je helemaal niet weet of het wel goed is en of er wel een hartje klopt! Kortom we wachten de echo volgend weekend wel af.

Deel Deze Pagina