En ik vind het zo spannend. Ben zo bang voor de pijn die het gaat doen maar ben eigenlijk nog meer bang dat kleine hummel ineens besluit te gaan dansen en dat ze in hem prikken.. Zucht ik weet dat ze er veel ervaring mee hebben maar vind het ineens doodeng! Meer meiden die dit hebben ondergaan? En hoe ging het bij jullie?
Hoi, ik begrijp dat je het spannend vindt, maar dat is eigenlijk niet nodig (makkelijk gezegd, ik weet het). Bij mij is het al weer een paar jaar geleden, maar ik weet nog dat het me erg meeviel. Ze maken eerst een echo om te kijken hoe de kleine ligt en of ze veilig kunnen prikken. Als dat niet gaat, doen ze het onderzoek ook niet. Meestal moet je dan even naar de gang en kijken ze na een kwartier ofzo nog eens. Volgens de medici die het onderzoek bij mij uitvoerden komt het nooit voor dat het helemaal niet lukt om een veilige punctie uit te voeren, dus dat gaat echt lukken. De pijn viel mij erg mee, ze zeggen dat een verdoving zetten meer pijn doet dan de punctie, en ik denk dat dat wel klopt. Mijn trucje is altijd om niet te kijken en rustig door te ademen, dan is het voorbij voor je het weet. Heel veel succes! Het gaat je vast meevallen.
Oohja het viel echt 100% mee. De prik was nauwelijks pijnlijk, alleen iets toen ze hem eruit trok en daarna wel een dag of twee last gehad van mijn buik. Een soort spierpijn gevoel. De eerste uitslagen zijn al binnen en die zijn goed! Geen trisomie 13, 18 of 21 en we verwachten onze 3e knul! Nu nog een week of 2 wachten op de overige uitslagen maar die waren allemaal heel zeldzaam.
Fijn dat het mee is gevallen en de eerste uitslagen goed waren. Hopelijk die je nog krijgt ook. En leuk een zoontje!