Hi, Mijn baby heeft spruw. Ze krijgt hiervoor medicijnen. Ze heeft 1e x nistatine gekregen en was daar heel erg misselijk van en gaf vaker een mondje terug. 2e keer kreeg ze daktarin en daarvan heeft ze de 2e dag zo moeten spugen dat ze er bijna in is gestikt. Ze is toen opgenomen geweest ter observatie. De artsen konden zich niet voorstellen dat ze zo heftig reageerde op dat spul. Ik vertrouwde het niet en ben gestopt met die zooi. Ben toen met een homeopatisch middel begonnen (weet niet meer hoe t heette maar is van een onb merk iig) maar dat werkte niet goed want het kwam allemaal weer terug. Toen moesten we toch weer medicijnen. Toen kreeg ik weer nistatine. En weer gebeurde het zelfde, de 2e dag moest ze zo spugen dat ze er niet goed van werd. Weer werd ze opgenomen. Nu 3 dagen ter observatie. De artsen konden niet geloven dat het daar van kwam, maar ik vind/vond het te toevallig allemaal. En ik ken mijn kindje (ze spuugt nooit en sinds we dat spul gebruiken is ze misselijk, belletjes blazen etc). De artsen wilden voor de zekerheid dingen uitsluiten. Hebben EEG en ECG gemaakt en ook haar zuurstofgehalte in haar bloed en haar ademhaling werden in de gaten gehouden. Alles was goed. Ook konden ze een reflux verder uitsluiten omdat ze verder niet spuugt. Helaas gaat die spruw maar niet over. Ik ben inmiddels al bijna een maand zoet ermee. Maak steeds haar mondje + mijn tepels schoon. Ik heb nu weer een vervolg kuur nistatine gekregen. Ik baal er zo van omdat ze er zo misselijk van is en ze geeft ENORME scheten, dat doet haar erg veel pijn. Nu vraag ik me dus af of er meer baby's zijn die zo heftig reageren op dat spul. En ook wil ik graag tips om die rot spruw te bestrijden. Ik vind het zo vervelend en ik ben bij elk geluidje bang dat het weer gebeurt. Is natuurlijk al met al niet een erg prettige ervaring geweest. Ook voor haar niet.... TIPS, ADVIESEN EN ANDERE VERHALEN ZIJN MEER DAN WELKOM! Greetz RR
Is het niet raadzaam als het via de reuliere weg niet gaat om een homeopaat te bellen misschien kan hij/ zij je wel helpen.
Ja, ik heb al van het cb advies gekregen een homeopatisch middel te gaan gebruiken. Ga maar is ff bellen daarvoor.
Ik heb zelf de spruw destijds weg gekregen met een homeopatisch middel maar ik kan niet meer op de naam komen. Het was iig voor tandvleesproblemen en niet zomaar verkrijgbaar. ik ben naar zo'n vitamine winkel geweest en zij hebben eht voor mij besteld. Een ander probaat middel in genitiaan violet. Als ik het wel heb kun je dat via de aptheek bestellen, maar google er anders even op dan kom je een hoop links tegen denk ik over dit onderwerp. Eng hoor dat je dochter zo reageert op die medicatie. Ik herken het niet van mijn eigen dochter. Ik hoop dat jullie snel pruw-vrij door het leven zullen gaan. Sterkte!
Veel kinderen worden misselijk van Nystatine en Daktarin als je het gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing. 4x per dag een hele lading is ook minder werkzaam. Meestal zijn er minder klachten als je na elke voeding (dus zo rond de 8x per dag) met een schoon gaasje of goed schoongemaakte vinger de medicatie voorzichtig, maar wel zorgvuldig dun aan de binnenkant van het mondje en op de tong uitsmeert. Heb je al contact gehad met een lactatiekundige? Die kan je adviseren over het gebruik van Gentiaan Violet. Dat betekent wel dat je een dag of 2 knalpaarse tepels hebt en een baby met paarse lipjes, maar het is erg effectief! Je kunt er meer over lezen: http://www.borstvoeding.com/problemen/s ... iolet.html
Gentiaan violet wou ik ook net zeggen. Verder goed op je hygiene letten alles wat in contact komt met melk/borsten wassen op 60 graden (dus spuugdoekjes, bh, wasbare zoogcompresen e.d.). Melk die je nu kolft niet invriezen om later te geven. Je kolf na elke voeding uitkoken evt. met een sheut azijn erin. Handen wassen na de voeding en elke dag een schone handdoek neerhangen. Zoogcompressen vaak verschonen. Succes meid !
Hi, Afgelopen maandag idd al contact met lactatiekundige gehad en zij had het idd over gentiaan violet. Heb haar vanmiddag gebeld en ze gooit vanavond het tubetje door de deur. Ik ga dat gebruiken. En bedankt voor alle adviesen! Kiss RR
MArit had met 2 weken al spruw...we hebben daktarin voor geschreven gekregen...ze heef nergens geen last van gehad, en vondt het ook nog eens super lekker zo`n klodder zoetigheid aan de speen en de spruw was met 3 dagen weg!
hier ook nog een die het wel best vond om een speen met daktarin te krijgen, spruw was binnen een dag weg! maar wel een vieze plakzooi , bah zijn hele snuitje plakte! joyce
Hoi, ook onze Robin heeft spruw, maar ik geef geen bv maar de fles. Dus heb ik er in mindere mate last van. Ook hij kon niet tegen de daktarin gelei, hij kokte er gewoon van, erg zielig hoor en idd ook de fles kwam er met een enorme golf uit. Na bezoek aan de huisarts is voorlopig besloten het vanzelf over te laten gaan. Wel smeerde ik vanwege kapotte billetjes (ook van de spruw) een zalfje erop wat ook in zekere zin voor de spruw is. De billetjes zijn inmiddels weer helemaal genezen, alleen in zijn mond nog niet. Maar zoals ik al zei, moest ik dit afwachten van onze huisarts
Onze kleine meid had ook spruw en luste het medicijn ook niet. Ik mocht dan eerst 50 cc melk mengen met het middel en het haar geven en vervolgens de rest van de fles. Maar ja dan moet je wel flesvoeding geven natuurlijk.
Hi, t ging er zeg maar niet over dat ze het niet lustte. Het gaat er over dat ze er erg ziek van wordt! Maar inmiddels gebruik ik gentiaan violet en hopen dat t weg gaat en nooit meer terug komt... Groetjes