Hoi, met finn (na de eerste 6 weken) eigenlijk nooit meer strubbels gehad. Sliep lekker in de ochtend een uurtje of 2, in de middag 2 uurtjes bij elkaar en eigenlijk de hele nacht vanaf 8 met een flesje rond 11 en in de nacht als hij komt zo rond 6én maar nu wil hij maar niet slapen, als hij zijn kamertje al ziet is het al brullen (en dat bij 4 maanden) en ben ik zo lang bezig hem in slaap te krijgen dat ik als hij eenmaal slaapt langer bezig ben geweest hem in slaap te krijgen dan dat hij slaapt. 1) iemand tips hoe ik hem langer/makkelijker laat inslapen, ook na een badje is het drama. 2) hoe vermaakt hij zich langer in de box? na een 1/2 uur is meneer 't zat maar kan hem moeilijk de hele dag op schoot hebben, dan kan ik niets meer (wippertje werkt zo'n half uur idem) 3) hoe voorkom ik dat ik soms zo opgefokt raak van dat gehuil, net of ik het niet meer horen kan, dat is nm niets voor mij en nu opeens zit ik op zo'n grens van pfffffffffffff. 4) en dan die vermoeidheid. Of ik nu ga slapen nadat hij slaapt een hele nacht, of maar gewoon zo'n 7 uur, ik heb het gevoel niet bij te kunnen komen. alsof ik op mijn laatste loodjes loopt. 5) en naja hoe vermaak ik hem, dat is toch wel de hamvraag.... want hij wil niet veel (ja gedragen worden) en ik ben bang dat ik hem nu na 4 maanden al heb verwend. kan dat?
Pppfff nou ik ken het hoor meid, ik had precies hetzelfde met Nynke op die leeftijd. Je zit dan echt met je handen in het haar. Helaas kan ik je geen tips geven, Nynke was opeens klaar met deze fase en toen was het weer een makkelijke baby. Maar ik lees van meer moeders dat ze op die leeftijd hier veel last van hebben.
dank je wel... ik weet dat tips moeilijk zijn, maar dat gevoel zooooo op te zijn. en niet meer tot rust te kunnen komen, vreselijk....x
Hier gaat het sinds 3 weken overdag weer helemaal goed, maar daarvoor was overdag en 's avonds een drama. Huilen zodra hij zijn bed al zag. Meestal sliep hij om 21.30 in onze armen en dan legden wij hem in bed en sliep dan door tot de volgende ochtend 7.30. Overdag was het steeds een slaapje van 45 minuten, maar voordat hij sliep waren we ook al weer een uur verder. We hebben nu wel een "slaapritueel": We gaan eerst rustig bij ons op bed zitten en nog lekker even knuffelen. Na 10 minuten leggen we hem op zijn eigen bed en dan slaapt hij binnen 5 minuten. Dat doe ik overdag ook. Hij weet dan dat hij moet gaan slapen. En we houden echt strakke tijden aan. 7.30 1e fles 8.30 - 10.00 slapen 11.30 fles 12.00 - 14.30 slapen 15.30 fles 16.30-17.30 slapen 19.00 laatste fles 19.45 slapen Hij ligt elke dag op dezelfde tijdstippen op bed. Na een week ging hij zonder problemen op bed liggen. Hij pakt nu zijn duim en valt in slaap. Het heeft wat energie gekost, maar heeft uiteindelijk wel gewerkt. Hij vermaakt zich nu ook makkelijker met spelen, want hij kan nu makkelijker zijn speeltjes pakken en heeft door dat hij op zijn zij kan draaien en zo ook beter overal bij kan. Maar een half uur is wel de max. met spelen. Als je samen met je partner vrij bent kan je natuurlijk overdag ook even lekker je ogen dicht doen, zodat hij op de kleine kan letten. Maar ondanks dat onze man nu wel lekker slaapt blijft de vermoeidheid hier ook nog aanwezig. Zal nog wel even duren voordat die weg is, ben ik bang Misschien heeft hij nu ook last van zijn sprongetje. Bij 4 maanden kan die wat langer duren volgens de Oei ik groei.
denk dat het idd een sprongetje is pff ik ken het meid youame werd vanacht om 3 uur wakker tot half 7 alleen maar huilen slaapt ze eindelijk wil ik haar naar bed brengen zogauw ze op der kamer komt gaan zde ogen open en krijzen niks was goed fles gehad schone luier spul op de tandjes gesmeerd niks was goed ik was ook erg geiriteerd en begon zelfs t ehuilen ik wist niet meer wat ik kon doen waar had ze last van op het laast kon ik haar niet meer horen was ze eindelijk in slaap gevallen bij ons in bed sliep ze vast wou der oppakken begon het weer dan maar bij ons in bed laten slapen maar ik slaap dan niet volgens mij is het een echte sprong waar ze in zitten s'middags gaat het goed in der eigen bed maar savonds pfff ik hoop dat het snel over is meid
dank je wel, laten we idd maar hopen dat het een sprong is. Ik baal zo dat ik zo'n rot gevoel krijg van dat gekrijs, want dat is het echt, terwijl hij niets mankeert! hij wil gewoon niet in DAT bed, maarja ik blijf volhouden... hij ruikt dat kamertje al van verre haha.....maargoed idd op de arm of bank al in slaap vallen, en dan leg ik hem neer, oogjes gaan open en brullen maar...... op een gegeven moment ben ik echt in een status van meebrullen, bah wat een rotperiode...
Is vrij normaal hoor dat een baby zich gauw verveeld. Ik deed altijd gewoon ff in de box, ff samen spelen, ff op de grond op een kleed, ff in de wipper, ff op schoot en dat steeds afwissellen... ook steeds een ander speeltje. Geen hele berg dat is te onoverzichtelijk. Gewoon 2 of 3 dingetjes. Verder was op die leeftijd de babygym altijd een groot succes.
Tuurlijk word je niet goed van dat gekrijs, dat is toch ook een kl*tegeluid! :x Ik probeerde het maar zo te zien, dat je kind daar verder ook niets aan kan doen omdat het zijn enige manier van communiceren is. Over dat vermaken, dat vond ik ook erg moeilijk, die van mij wilde ook het liefst rondgedragen worden. Hoe ouder hij werd, hoe makkelijker het werd, omdat hij steeds meer zelf kan. Ik heb ook het idee dat hij voorheen gefrustreerd was omdat hij nog niets kon.
Inderdaad een groot succes! Daar kan hij een uur onder liggen en lekker spelen. Vooral trekken aan al die beesten!
OOO heeeeel herkenbaar! Heb weken gehad dat ik met mijn handen in het haar zat, gek werd van dat gekrijs, maar ook weken(zoals nu) dat hij super lief is en geen kik geeft! Hieruit kan ik opmerken dat het er dus gewoon bij hoort en het fases zijn! En tja, helaas, ons mannetje heeft een heel pittig karakter, dus de "mindere" periodes zijn hier erg pittig! In mijn armen slapen is ook favoriet, maar kan hem dan niet weg leggen, want dan wordt hij meteen wakker! Alleen een optie dus als ik ergens anders ben, thuis hoppa in eigen bed! Wij hebben een ritueel, en doen allebei precies hetzelfde, voorheen had ieder zo zijn eigen ding met Tijn... Maar nu is het: - uit de box, 10 min. chillen(hihi) in zijn wippertje, geen aandacht/prikkels. - Naar boven lopen, samen naar zijn lampje kijken(vind hij zoooo mooi!) - Liedjes zingen terwijlw e he in bed leggen - Tut erin, instoppen en meteen weglopen. - Mocht hij jammeren, 5 minuutjes wachten en laatste stap herhalen. - Krijzen? Hoppa uit bed, heeft geen zin(weten we helaas uit ervaring!) Dit doen we nu al een maand en dat gaat perfect! Tja en vervelen..dat heeft Tijn ook! Hij kan soms een half uur zonder aandacht, heerlijk in de box spelen, hij verbouwt die hele box! Maar vaak is het na 10 minuutjes piepen. ZOals eerder gezegt, ik wissel steeds af met van alles: wipper, box, kleed op de grond, dragen, op schoot spelen... Het CB zei mij ook dat ze rond deze leeftijd zichzelf snel vervelen, en dus gaan jengelen! Straks kunnen ze zelf meer, dus wordt het vanzelf minder! Veeel sterkte en hou in gedachte dat deze periode weer voorbij gaat! kus miek
Hier geen last van gehad, maar we merkten wel dat een vast ritueel voor het slapen gaan goed werkt. Wij lezen ook voor, net zolang tot hij slaapt. In het begin was dat vrij lang, nu is hij meestal na 5 minuutjes vertrokken. Ook met spelen vraagt hij wel veel aandacht, maar de spanningsboog is idd kort. Lekker afwisselen dus, in de box, even met mama spelen, even in de wipper, eten, slapen, schone luier, op het speelkleed, op de box op zijn buik, wandelen etc. Ik vind dat de dag voorbijvliegt! Wat betreft je moeheid: heel herkenbaar. Misschien kun je eens vragen of iemand even oppast zodat jij een lekkere tuk kan doen? Mijn vriend gaat wel eens een stevig stuk wandelen, dan hoor ik ze dus ook niet en ben ik lekker vertrokken. Scheelt een hoop hoor. Heel veel sterkte!
Herkenbaar! Rick had het de laatste dagen ook heel erg. Je wordt er zo moe van! Ik hoop inderdaad dat dit wel een sprongetje is. Ik heb het idee dat het minder wordt, want hij slaapt nu ineens heel veel. Gisteravond heeft hij ineens van 8 tot 11 geslapen en vanavond van half 8 tot 10. Vandaag op het KDV sliep hij ook veel. De dagen ervoor hoefde ik echt niet te proberen om hem in bed te leggen want dan was het echt brullen. Ik had wel het idee dat ik misschien iets te lang wachtte met in bed leggen. Nu valt hij vaak een kwartier na z'n fles al in slaap! Z'n oogjes vallen dan dicht als ik hem dicht tegen me aanhoudt.