Hoi Dames, Ik wil even naar jullie ervaringen polsen ivm clomid en overtijd zijn. Zoals jullie waarschijnlijk al kunnen raden ben ik een clomidgebruikster en ondertussen overtijd. Het is mijn eerste ronde met clomid en progynova (voor het BMSV te vermeerderen) dus mijn ervaringen zijn gering. Korte schets van mijn verhaal: Toen ik op controle ging bij de gynaecoloog zei die me dat ik mijn eisprong de 7e juli zou hebben. Indien mijn eisprong die dag plaatsgevonden heeft zou ik mijn maandstonden de 21e moeten gekregen hebben, maar dat is dus niet het geval. :x Ik ben dus nu 4 dagen overtijd (mijn banner staat ingesteld dat ik mijn MS de 22 zou hebben). Zwangerschapstesten (KV 2 voor 5) zijn negatief. Hoe komt dit? Iemand anders die dit ook heeft meegemaakt? Ik was zo blij dat ik eindelijk erkenning kreeg voor het uitblijven van mijn menstruatie. Eindelijk een dokter die me wou helpen, en dan nu dit
Heb ik ook al aan gedacht, maar waarom leek alles zich dan zo normaal te ontwikkelen. De berekeningen van de gyn. voor een ovulatie kwamen perfect overeen met een normale cyclus. Rond die dagen waren er ook tekenen dat ik vruchtbaar was. BMSV was helder, draderig, ... Ik wil gewoon naar gelijkaardige ervaringen zoeken. Misschien is dit een veelvoorkomend iets en maak ik me druk om niets.
Het kan zijn dat je ondanks alles toch geen eisprong hebt gehad. Geen eisprong betekent vaak ook geen menstruatie. Het kan ook zijn dat er een cyste ontwikkeld is door het Clomid-gebruik. Een follikel springt of krimpt dan niet, maar groeit door tot een cyste. Een cyste schopt alles hormonaal gezien in de war, waardoor je vaak niet ongesteld wordt. Je luteale fase kan deze keer langer zijn. Ik ben ook vaak pas na een dag of 17-18 ongesteld geworden. En misschien ben je toch zwanger en is je HCG-waarde nog te laag om positief te testen. Er zit niks anders op dan afwachten, helaas. Anders zou ik gewoon weer contact opnemen met de gyn, als je niet ongesteld wordt en de testen negatief blijven. Succes!
heeft je gyne geen folikel metingen gedaan? hier folikelmetings om de 2 dagen vanaf dag 9, en ik had precies op dag 14 met clomid mijn ei ,terwijl het bij clomid meestal later is. ik zou nog ff wachten en opnieuw testen mss later ei gehad, of zoals iemand zei geen ei
Bedankt voor de reacties Jippie: bedankt voor het overzichtje. Een cyste is het niet denk ik, want ik ben begin deze maand op controle geweest. Er werd niets abnormaal vastgesteld, wel een bijna rijpe follikel. Wachten is waarschijnlijk de enige optie. Jammer dat ik hier zo slecht in ben Belgische mama: Ik ben teruggegaan voor een follikelmeting op dag 12. Zo wist ik ook dat ik ongeveer 2 dagen na de controle mijn eisprong zou hebben. Mijn ei was bijna rijp. maar misschien is het dan ineens blijven stil staan. Kan dat?
Een cyste kan wel degelijk, omdat een cyste ontstaat in de tweede helft van je cyclus. Een cyste is een follikel die niet springt/krimpt en doorgroeit tot een cyste. Het kan best zijn dat je aan het begin van je cyclus geen cyste had en nu helaas wel. Het kan inderdaad dat je toch geen eisprong hebt gehad, ondanks dat er een grotere follikel zat. Het LH-hormoon moet de eisprong in gang zetten, maar soms gebeurt dit niet en heb je aanvullende hormoonmedicatie nodig. Hier in combinatie met Clomid altijd Pregnyl gespoten om de eisprong op te wekken. En soms groeien follikels toch niet door, maar krimpen ze weer.
Ik zou inderdaad even de gyn bellen. Misschien kun je voor een echo komen. Als je geen eisprong hebt gehad, dan heb je waarschijnlijk Primolut/Provera nodig om je ongi op te wekken. Anders kun je wachten totdat je een ons weegt, ben ik bang...