halfvolle of volle melk?

Discussion in 'Voeding' started by MamaMiaatje, Aug 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Halfvolle of volle melk?

1. Halfvolle melk

2. volle melk

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Geven jullie de kleine halfvolle of volle melk?
    En waarom? Ik hoor en lees zoveel tegenstrijdigheden dat ik het moeilijk vind waar ik nou voor moet kiezen uiteindelijk.

2. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
  3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geef volle melk. Mijn zoontje is helemaal in verhouding qua gewicht en lengte en krijgt weinig te snoepen of vet eten. Ik vind volle melk beter om te geven omdat hier veel meer voedingstoffen inzitten. Ik zou halfvolle melk geven wanneer mijn zoontje zou neigen naar 'overgewicht' (voor zover je daarvan kan spreken op deze leeftijd).

Hij krijgt in principe alle producten in de 'vol' variant maar af en toe ook wel iets halfvol of magers maar dan is het voor de lekker.

Het standaard advies is meestal halfvol maar dit is omdat heel veel kindjes teveel zoetigheid en vettigheid naar binnen krijgen en dan mogelijk overgewicht krijgen. Als je kindje gewoon eet en een normaal tot wat laag gewicht heeft dan heeft volle melk meer toegevoegde waarde.

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Hier ook volle zuivelproducten, de vetten in de zuivel zijn goede vetten... eiwitten zijn inderdaad moeilijker af te breken, maar daarom kan je beter volle melk pakken en dan met water verdunnen

5. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Hier alleen halvolle producten, wij houden zelf niet van vol en toen we J amila laatst volle melk gaven vond ze het duidelijk ook niet lekker.

Maar goed ze krijgt daarbij nogsteeds BV en heeft flinke spek benen/buik dus over te dun worden maken we ons niet zoveel druk :)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Alleen maar volle producten.

7. belinda203

belinda203 Bekend lid

Mar 23, 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik ga voor halfvolle melk.Ik vind volle melk zelf niet te drinken,en alleen voor onze uk ga ik geen aparte melk kopen.Hij drinkt dus lekker met mama en papa mee met de halfvolle melk.

8. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Hier krijgt hij volle melk, het is een erg actief kind en daarbij ook nog klein en licht dus hij kan die extra vetten goed gebruiken.

9. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,817
    4,057
    113
    Halfvolle. Ik was zelf volle gaan geven, maar toen ze dat op het CB hoorde, zeiden ze dat ik halfvolle moest gaan geven omdat goede niet goed was in verband met dierelijke vetten die ze al genoeg krijgen.

10. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ons mannetje is niet te dik maar ook niet mager. Dus lekker halfvolle melk. Wel zo makkelijk want dat drinken we zelf namelijk ook liever.

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    halfvolle anders heb ik twee pakken in de koelkast staan, ze krijgt genoeg binnen om niet te mager te worden (ik dacht juist dat de kinderen van tegenwoordig te dik waren) en als dat aan dat ene bekertje melk moet liggen wat ze per dag drinkt....

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Hier halfvolle melk, omdat we dat zelf ook drinken. Mijn zoontje is goed op gewicht. Als hij aan de magere kant was zou ik voor vol hebben gekozen.

13. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra heeft tot nu toe twee keer een beetje koemelk gehad, dat was halfvolle omdat we dat hadden staan. Maar als ze structureel melk gaat drinken zal ze volle melk krijgen.

Share This Page