ik vond ons eigenlijk altijd wel gastvrij.iedereen mag mee eten en de deur staat altijd open voor iedereen. maar de kans is groot dat we niet thuis zijn dus adviseren we mensen te bellen voor ze aan komen waaien nu mogen mensen die er niets te zoeken hebben zoals ooms tantes schoonouders etc niet boven komen. nu kregen we dus de opmerking dat wij niet gastvrij zijn en dat mensen zich bij ons niet welkom voelen omdat ze niet boven mogen komen. terwijl ik dus zoiets heb van wat moet je boven zoeken? ze hebben de foto's van de kinderkamers gezien en dan is het toch klaar? meer is er niet te zien ja een badkamer hahaha. mensen met kinderen trouwens mogen gewoon boven hun kindje neer leggen enzo of ik zorg dat ik een bedje op gemaakt heb zodat ze kunnen slapen. nu dus mijn vraag ben ik echt zo ongastvrij?
Neehoor ik vind van niet. Ik heb er ook een hekel aan als mensen mee naar boven willen. Nu dat ik hoogzwanger ben, is het op zich wel weer makkelijk, dat ze kunnen helpen met de verzorging van m'n oudste zoon. Maar dan gaat het echt over ouders, s-ouders en broers en zussen. Gewone kennissen vind ik niet echt nodig! Gewoon lekker laten kletsen en doen waar jij je fijn bij voelt!!
Wat raar dat je ongastvrij zou zijn. Hier gaan de mensen ook niet zomaar naar boven, tenzij ik ze zelf boven uitnodig of de kinderen in een bedje moeten. Wat heeft een 'vreemde' nou bij iemand boven te zoeken? Nee hoor, je klinkt heel gastvrij, dus probeer je er niks van aan te trekken (ook al snap ik dat het moeilijk is.)
Ik vraag mij inderdaad af welke situatie er kan zijn, dat ze boven willen komen zonder dat ze daar uit praktisch nut (kindje te slapen leggen o.i.d.) iets te zoeken hebben? Willen ze de planten gaan watergeven, of gewoon een 'wandelingetje' maken langs de inhoud van je nachtkastjes, of controleren of je je washandjes wel gestreken en op kleur gesorteerd hebt? Ik zou het ook raar vinden als bezoek op eigen houtje naar boven zou gaan. Dat zou ik bij een ander ook niet doen. Als ik iets te showen heb, ga ik mee naar boven, en mee naar beneden. Kun je een voorbeeld geven in welke situatie jou dan ongastvrijheid verweten wordt?
Welke mensen zeggen dat dan? Hier komt de visite ook nooit boven, af en toe als het zo uitkomt. Maar dat komt eigenlijk nooit uit, wat moet iemand boven doen? Behalve idd een keer een kind op bed leggen. Zou het ook niet fijn vinden, onze slaapkamer ziet er ook niet altijd even toonbaar uit Badkamer zit in dit huis (net verhuisd) beneden en de wc zit daar ook dus moeten we de badkamer nu wel netjes houden. Crap. Maarre, ik snap je dus wel.
Als ze een eerste keer de kinderkamers zouden willen zien (in het echt dan en niet op foto ) dan kan ik het me wel voorstellen. Van naaste familie dan he! Daarna heb ik zoiets van wat moet je boven zoeken? Ik vind dat niets met ongastvrijheid te maken hebben. Als ik jouw tekst zo lees ben je gastvrijer dan de gemiddelde Nederlander . Dus nee, ik vind je niet ongastvrij. Lijkt mij dat mensen niet te pas en te onpas boven hoeven komen. Voor mij hoeft dat ook niet. Kom zeg, moet ik boven ook nog alles spik en span gaan houden .
Ik vraag me dan vooral af waarom ze zo graag naar boven willen. Als iemand mij zou vragen of hij naar boven mag, zou ik daar op zich geen bezwaar tegen hebben, maar wel vragen wat hij daar wil. Het gebeurt hier wel eens dat we veel visite hebben en dat het toilet beneden bezet is. Dan mogen mensen het toilet boven gebruiken. Of laatst hebben vrienden ons geholpen in de tuin. Daarna hebben ze om de beurt even gedoucht. Het naar boven gaan moet wat mij betreft dus functioneel zijn, anders hebben ze er niks te zoeken. Als mensen nooit gezien hebben hoe het er boven uit ziet, kan ik me voorstellen dat ze daar nieuwsgierig naar zijn. Dat zegt immers iets over hoe mensen leven en zijn. Ik ben bij mensen ook vaak nieuwsgierig hoe de rest van het huis er uit ziet, gewoon voor mijn beeldvorming. Als ik dat eenmaal gezien heb, hoef ik niet zo nodig meer naar boven. Ik kan me voorstellen dat familie in jou geval het babykamertje graag wil zien. Het is toch leuker om dat in het echt te zien dan op foto's. Als ze dat willen zien, zou ik daar ook geen bezwaar tegen maken. Maar om nou te zeggen dat je niet gastvrij bent als je dat niet toelaat, vind ik weer erg sterk uitgedrukt. Is degene die dat verwijt heeft gemaakt wel eens boven geweest? Heeft hij/zij het nieuwe babykamertje gezien? Waarom wil je niet dat zij naar boven gaan?
wie het zeggen is mijn schoonfamilie ze hebben fynns kamertje toen gezien met zijn geboorte en de grote kamer hebben we met foto's laten zien omdat ze toen niet naar boven konden lopen. nu krijgen we dus het verwijt dat ze zich niet welkon voelen omdat ze niet boven mogen komen. ik denk trouwens dat ze gewoon willen controleren hoe het er uit ziet geen volle wasmand bedden opgemaakt etc etc
Je bent niet ongastvrij hoor. Wat hebben mensen boven te zoeken? Als beneden de gezelligheid etc is. Idd ouders met kids mogen oven komen zodat de kids kunnen slapen. en als mijn broertje hier is en hij moet naar het toilet dan zeg ik ga maar naar boven, Hij kan uren op de wc zitten. Nu gaat hij gelijk naar boven. Gelukkig is het jou huis, jou leven, dus wat maakt het uit als de wasmand nog vol is. De bedden nog niet opgemaakt. Rare families soms ook. Nee hoor vind het normaal dat ze er niks te zoeken hebben. En ze kunnen toch vragen:goh: mag ik zijn grote slaapkamer zien, op de foto's was het zo mooi. Onze opa en oma's hebben ook gevraagd: mogen we de babykamer in het echt zien, op de foto's ziet het er mooi uit. Dan kan dat. geen probleem. Maar om jan en alleman er te laten komen nee hoor.
Tja....en wat dan nog dat je een volle wasmand en een onopgemaakt bed hebt? Zijn hun zaken niet en is jou probleem! Maar ik begrijp je heel goed hoor!
dus je schoonouiders mogen niet de babykamer in levende lijf zien? ALLEEN OP EEN FOTO? ja dat vind ik wel raar
Meid, het gaat om je schoonfamilie! Als ik jouw verhalen over jouw schoonfamilie mag geloven, moet je dit totaal niet serieus nemen! Het is echt niet gebruikelijk dat visite, incl. familie, zomaar alleen door het huis gaat koekeloeren. Lekker laten zeiken. En als ze zich niet welkom voelen, nou, dan komen ze toch niet?! Lekker rustig! (Al zou ik ze dus wel een keertje het babykamertje in het echt laten zien.)
De babykamer mag iedereen straks zien en op zich is de hele bovenverdieping open maar snap eigenlijk niet wat je verder bij anderen boven te zoeken hebt?!? Loop zelf ook nooit zomaar bij iedereen naar boven, komt niet eens in me op.
boven is mijn prive zo denk ik erover.. nieuwschierige aagjes zeg!! ik bedoel zitten jullie dan ook door het hele huis verspreid bij hun als je op visite bent? beetje vreemd hoor..
de keer dat ze hier waren mogen ze best boven komen kijken maar omdat ze met haar enkel zat gingen ze beide niet naar boven daarna zijn ze ook nietmeer hier geweest even een aanvulling ze zijn in de 2,5 jaar dat we hier wonen mischien 6x hier geweest de laatste keer was in april ofzo 10 minuten
grootste onzin wat heeft iemand boven te zoeken.. hier komen ze ook niet meer boven hoor.. schoonloeder had er ook wel eens een handje van. en de keer dat ze naar boven ging terwijl manlief onder de douch stond (ze moest wat aan hem vragen en dat kon niet even wachten) heb ik er wat van gezegt! dus nee je bent totaal niet ongastvrij!
wij wonen gelijkvloers, en je komt bij ons in een achterbouw binnen, daar staat de wasmachine en dus ook de was. je ziet daar ook gelijk de badkamer. en je komt langs alle slaapkamerdeuren als je naar de woonkamer wilt, onze slaapkamerdeur is dus altijd dicht (ook vanwege de katten die er niet in mogen). en hier baal ik best wel van! je 'moet' altijd alles op orde hebben, omdat iedereen dus overal kan komen en kijken! als wij een 'boven' zouden hebben zou ik ook echt niet iedereen die daar niks te zoeken heeft boven laten. ze blijven dan maar mooi beneden!
Ach, en anders... Poets een keer extra, en geef je schoonouders een uitgebreide rondleiding boven. Tot in de kastjes en achter de schuine wand aan toe. Klaar! Iedereen tevree.