Héél veel poepluiers....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Sinds een paar dagen heeft Lucas heel veel poepluiers...

Hij heeft er normaal 0,1 of max 2 per dag. Eergisteren had hij er 6 en vandaag heeft hij er tot nu toe al 4.
    Dat ben ik dus echt niet gewend van hem. Hij krijgt nog geen bijvoeding of rijstebloem o.i.d. dus daar kan het niet aan liggen....

Ik vind het verder niet zo erg, omdat Lucas gewoon super vrolijk is, lekker kraait en enorm aan het ontdekken is. Ik hoor op het kdv wel eens dat ze zijn poep erg dun vinden, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus ik weet niet of dat ook zo is. De KA zei dat dit door de Nutriton kan komen.

Maar ik vraag me af of dit niet erg is?? Ik vind het verschil met 'normaal' wel erg groot....

2. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Klein man heeft hier standaard 7 of 8 poepluiers per dag. Tjah... what goes in must go out... :D

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zijn er niet misschien tandjes onderweg?

4. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @sam20: daar dacht ik ook aan, want hij heeft ook rode wangen. Maar hij is echt super vrolijk! Net 4 weken drama achter de rug (19wkn sprong denk ik)....

En ik dacht eigenlijk dat kindjes altijd heel veel last van tandjes moeten hebben??

@mie: das idd veel! maar krijgt jouw kindje BV? Want toen Lucas BV kreeg had hij ook veel poepluiers maar sinds de flesvoeding is het dus maar gemiddeld 1 per dag. En dan vind ik het verschil met 6 wel groot!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mja, met tandjes hoeft hij niet knorrig te zijn ofzo... ik zou zeker z'n kaakjes in de gaten houden!

En verder; als hij goed plast, goed drinkt, goed groeit, vrolijk is... dan zou ik me niet te veel zorgen maken.

6. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    me dochter is 4.5 maand en heeft nu al haar eerste tandjes maar heb echt.niks gemerkt gewoon vrolijk en met me zoontje precies zo het is dat ik ze zie zitten want heb niks gemerkt

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heel dunne poep kan idd goed van de nutriton komen. Was hier ook zp toen. Wij hebben ook perioden met heel veel poepbroeken, meestal idd tandjes, maar kan soms ook nog weken duren voor ze dan doorkomen hoor!

8. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoef idd niet persé heel erg veel last op te leveren, de tandjes, hoor; kan heel erg verschillen. Ruiken de luiers ook wat zuursig? Daar merk ik het bij Hidde vaak aan:D Zo'n lekkere, zure, penetrante lucht, haha...

9. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Hier ook eentje die de ene dag geen poepluier heeft en de andere dag bijna elke luier een poepluier is... Is echt geen pijl op te trekken...

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    vandaag viel het weer mee...het waren er 3.
    Maar wat ons wel opvalt, is dat ze toch wel errug dun zijn...

Zijn ontlasting is bijna in zn geheel opgenomen door de luier, het is dat de luier knalgeel is. Op zijn billen zit bijna niks, alleen glimmen ze enorm met hier en daar wat gele waterige poep.

Zou dit dan toch van de Nutriton kunnen komen?
    En is het verder niet erg als Lucas het prima doet verder??
    Misschien als we over een tijdje met vaste voeding gaan beginnen dat het beter wordt.

11. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Mijn dochter heeft ook normaal 1 max 2 poepluiers per dag. Vorige week had ze er ineens 5 in 24 uur! Heel raar. Daarna gingen we weer over op het gewone schema;) 'het is een meisje en geen machine' houd ik mezelf dan maar voor:)

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik dacht ook direct aan tandjes. en ze hoeven daar verder geen last van te hebben hoor. heeft Isabella ook nooit gehad maar wel had ze behoorlijke poepluiers. en je geeft zelf ook aan dat hij een rood wangetjeheeft dus ik denk echt tandjes hoor.

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik dacht gelijk aan tandjes!
    hier voordat t eerste tandje doorbrak al weken daarvoor 4a5 poepluiers per dag.
    ook hele rode wangen.
    1 dag niet lekker geweest en de volgende dag beet ze in mn vinger en had ze dus een tandje.

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hmm lucas is dus vandaag echt niet lekker geweest. Ik ben maandag/ dinsdag ziek thuis gewest met koorts. En Lucas heeft dus vandaag verhoging gehad, op het kdv werd ik gebeld toen had hij 38.4

Nu ligt hij in bed en is het weer wat minder (37,3)...

Zou het dan toch.....

Overigens doe ik nu wat minder water in de fles waardoor zijn ontlasting niet meer zo dun is.

Deel Deze Pagina