Overstap van borstvoeding naar kunstvoeding: drinkt weinig kunstvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chilleke, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hai

Mijn dochter is nu 10 weken en wil langzaam gaan afbouwen van de borstvoeding (wil afgebouwd zijn voor ik weer ga werken)
    Ze kreeg al 1 keer in de week savonds een fles afgekolfde melk (dronk ongeveer 130/140)

Mijn borstvoeding schema zat zo:
    5 uur borstvoeding dan slapen
    9 uur borstvoeding meestal eerst badje dan borstvoeding dan slapen
    12/13 uur borstvoeding even spelen en dan slapen
    16/17 uur borstvoeding spelen en daarna na bed
    20 uur borstvoeding en dan laat ik ze beneden tot 23 uur soms wakker doms slapend
    23 borstvoeding en naar bed

Heb eerst de voeding van 20 uur vervangen en nu sinds eergisteren die van 12 uur. Maar nu komt het... Ze drinkt zo weinig. Van een fles van 120-4 laat ze gerust 40 staan... Ze trekt het dan ook niet goed tot volgende voeding :cool:
    Ga morgen een andere (grotere) speen proberen misschien dat dat helpt...

Iemand nog meer ideeën?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Om aande smaak te wennen eerst mengen met jouw melk en dan steeds meer kunstvoeding.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kunstvoeding ligt veel zwaarder op de maag, dus dat kan even wennen zijn.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou het heel rustig aanpakken met afbouwen en per voeding 2 weken de tijd nemen. Sneller afbouwen kan problemen geven voor je kind maar ook voor jezelf.

Verder ligt kunstvoeding zwaarder op de maag en kan ze last krijgen van krampjes. Geef haar dus steeds kleine beetjes, verspreid over de dag. Eigenlijk zoals ze ook borstvoeding dronk. borstvoeding mengen met kunstvoeding is ook een goede tip.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    100ml is ook een heel normale hoeveelheid voor een baby van 2 maanden. Maar dan wel meerdere keren per dag. Het probleem is dus niet dat ze te weinig drinkt qua ML's maar te weinig keren melk aangeboden krijgt. Als ze het niet red tot de volgende voeding, kan je ze dus gewoon op verzoek, vaker voeden ;)

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Dank je wel!

Heb sowieso ontdekt dat ze der fles fraag warm drinkt. Maar krijg er nu al iets meer in en denk dat het vooral wennen was.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Weet niet welke kunstvoeding je hebt, maar friso schijnt wat romiger te zijn... Net als borstvoeding.

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Dit dus

Deel Deze Pagina