Wie zijn lichaam kent, is vaak sneller zwanger

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Elke1984, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Koppels die even moeten wachten op een zwangerschap, stappen al snel naar een arts. Vaak te snel, zal het zaterdag in Antwerpen luiden op het congres over "Vruchtbaarheidsbewustzijn, de vergeten hoeksteen".

Omdat bij de mens de eisprong verborgen is, is het niet evident om te weten wanneer je vruchtbaar bent. Toch kan je dat afleiden uit een aantal signalen van je lichaam, wanneer je die leert herkennen en interpreteren. "Het beste gegeven is het vaginale slijm", aldus professor Ivo Brosens van de K.U.Leuven die het slotwoord neemt op het congres. "Uit de kenmerken daarvan kan je afleiden wanneer je vruchtbaar bent. Zoals je het patroon van je menstruatie kent, leer je het patroon van je vruchtbaarheid kennen. Koppels die de methode toepassen en normaal vruchtbaar zijn, hebben 80 procent kans om binnen de zes maanden zwanger te zijn." Het gaat om een natuurlijke methode die vroeger om soms religieuze redenen werd aangereikt om niet zwanger te worden. "Nu is ze evenwel wetenschappelijk onderbouwd", benadrukt Brosens. Het congres "Vruchtbaarheidsbewustzijn, de vergeten hoeksteen. Europees congres over Fertility awareness-based methoden" vindt zaterdag plaats in het Antwerpse Provinciehuis. (SIJ)

2. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Volgens mij ken ik mijn lichaam onderhand binnenstebuiten en weet ik precies wanneer mijn eitje is. Slijm, zere borsten, temperaturen, mijn eitje kondigt zich altijd prima aan.Toch zit ik nu alweer bijna in ronde 16 :(
    onzin

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja als de zwemmers van je man van mindere kwaliteit zijn dan zal het wel weinig helpen.

4. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    precies want al klus je netjes om de dag en is er een medisch probleem kan je lang wachten.
    En waneer weet je dat precies als je je laat onderzoeken natuurlijk.

Nou en niet iedereen heeft symptonen hoor
    Mijn mama voelt dr ei niet me zusje niet en ik ook niet nou me mama was zelf 4 mnd zwanger dat erachter kwam omdat andere het dachten .

En me zusje was ook zo zwanger.
    Nu hoop ik dat ik ook die vruchtbaarheids genen heb en dat me vriend zijn zwemmers in topconditie zijn :)

Deel Deze Pagina