Chinese baby’s ziek door vervuild melkpoeder

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door sweetangel100, 13 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

PEKING - Ongeveer 430 Chinese baby’s hebben nierstenen gekregen door het consumeren van vervuild melkpoeder. Dat heeft minister van Gezondheid Gao Qiang laten weten, aldus het Chinese staatspersbureau Xinhua zaterdag.

Gao zei dat uit een onderzoek is gebleken dat de kinderen melamine hebben binnengekregen. Dat is een chemische stof die onder meer wordt gebruikt voor het maken van borden en bestek. Een baby in de noordwestelijke provincie Gansu is door de nierstenen overleden.

De autoriteiten hebben de fabrikant van het melkpoeder gelast de productie te staken

:confused:

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ja en dan moet de potjesvoeding die Anky van Grunsven mee nam vanuit NL naar China voor haar kinderen in Quarataine want dat zou niet veilig kunnen zijn.
    Laat die chinezen eerst naar zichzelf kijken, dit bewijst weer genoeg.
    Arme ouders en arme baby's!

3. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

O wat er zeg, het zal je maar gebeuren, denk je geteste flesvoeding te geven die wordt gecontroleerd door autoriteiten en dan blijkt het vervuild te zijn. Echt heel erg voor de gedupeerde ouders en beebietjes...

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier een uitgebreider artikel.

Echt heel schokkend !

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Net op de radio: 3e baby al dood. Meer dan 6000 kinderen ziek. En 4 jaar geleden zijn er ook al kindjes overleden aan kv daar. Zat toen geen voedingswaarde in de melk :cry:

Kvmaffia

6. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik vind dat echt heel erg! Ik kan me ook niet aan de gedachte onttrekken dat het diep, dieptriest is dat de overheid maar geld in Olympische stadions pompt terwijl er gewoon kindertjes vergiftigd worden. En het nog zo lang mogelijk in de doofpot houden ook. Maarja, aangzezien dit niet de eerste actie van de Chinese overheid was en ik verwacht dat er nog véél meer zullen komen, hou ik mijn hart vast.

7. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik ben vandaag ZO enorm boos geworden op een collega van mij.
    Weet je wat hij hierover zei?
    "Ach joh, weet je wel hoeveel Chinezen er zijn op de wereld? 6000 meer of minder maakt toch niet uit?"

:eek:

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    :confused: :confused:

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Heeft niets met mafia te maken, dit is gewoon moord geweest, ze hebben het er opzettelijk in gedaan.
    Dus het is nergens voor nodig om direct te gaan veralgemeniseren en het weer op kv-bv te gaan gooien... Dat is niet het issue hier.

10. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Weer typisch iets voor China. Die zullen het nooit op orde krijgen daar, de sadisten en sarcasten.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bah, en alles maar om zo snel mogelijk geld te scoren en rijk te worden.
    Mijn schoonouders wonen in een buurland, waar ook echt bijna Chinees is (kleding, schoonheidsmiddelen, kindervoeding..).
    Ik kijk echt wel uit dat ik mijn kind die troep niet te eten geef als we gaan in april. Ik neem alles zelf mee.

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bv word altijd voor maffia uitgemaakt. Als je zo crimineel bezig bent als in China is dat pas écht maffia. Kom op ze gaan daar over lijken.

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Het is gewoon dieptriest dat dit is gebeurd zeg, walgelijk gewoon. Er zitten er inmiddels al een paar vast maar 4 paar ouders zijn hun kostbaarste bezit al kwijt brrr krijg er gewoon kippevel van.

kvmaffia is een opmerking wat bij het verhaal waar het hier om gaat volledig bij in het niet valt, lekker belangrijk weer.

Deel Deze Pagina