Op de school waar ik mijn dochter heb ingeschreven wordt vanaf volgend jaar in groep 7 en 8 niet meer met schriften gewerkt maar met ipads die dan op een digitaal bord zijn aangesloten. Mijn dochter is al best wel handig met de samsung galaxy van mijn vader. Dus ik dacht voor haar derde verjaardag misschien een tablet pc te kopen. Kan ze een beetje oefenen en spelletjes spelen enzo. Kinderen zijn daar toch snel handiger in dan wij. Maar over het algemeen krijg ik daar soms wel rare reacties erop. Dat ze daar te jong voor zouden zijn ofzo. Maar je oefent toch ook met cijfertjes en lettertjes enzo. Waarom dit niet mee nemen in de opvoeding nu ze dingen nog zo snel leren. Hebben jullie kids een tablet pc? En hoe oud zijn de kids dan? Is het bijvoorbeeld op de basisschool normaal om zo een ding te hebben?
Mag ik eerlijk zijn .... Ik vind 3 jaar echt veel te jong, laat ze eerst maar echt normaal schrijven leren en gewoon spelen. Met de leeftijd van 3 horen ze met heel ander speelgoed te leren tellen en letters te herkennen.... Maar dat is mijn mening, ik stel het hier zo lang mogelijk uit...
sja... schrijven is nu natuurlijk helemaal goed om te leren... maar als ik eerlijk ben denk ik dat in de tijd van onze kinderen later, echt schrijven met een pen totaal onbelangrijk is. Alles zal dan wel digitaal zijn. En zeg nou eerlijk... hoe vaak schrijf je zelf nog iets op. Misschien ff een boodschappenlijstje ofzo maar dat doe ik ook van in mijn telefoon en kaartjes stuur ik ook digitaal... dus sja... en met die tablet pc kan je ook cijfers en letters leren he...
Heel eerlijk? Ik vind het veel te jong.. Ik snap dat alles steeds meer digitaal gebeurd, maar zoals hierboven al gezegd, het draait er op uit dat ze hun naam eerder op een tablet kunnen spellen, dan op kunnen schrijven op papier.. In groep 1 word al gewerkt met computers.. Vind dat ook belachelijk, maar goed, dat hou je niet tegen.. Thuis dus lekker knutselen, buiten spelen en leren tellen met bijv. blokjes o.i.d.
Laat haar lekker af en toe op jullie galaxy spelen, daar leren ze genoeg van. Wij hebben zelf een ipad (mede vanwege onze vele vaarvakanties waar dan geen hele laptop meehoeft) en onze dochter mag hier 's avonds voor het slapen even op spelen. Maar groep 7/8 is nog ver weg hoor.... Zou er niet al speciaal 1 kopen.
gelukkig schrijf ik zelf nog best veel, heb zelfs nog een papieren agenda! ja weet dat ik 'achter' ben maar laat dat ook nog graag zo. Onze kids hebben dus ook geen tablet. Wel hebben ze dit weekend een cars laptop met 30 spelletjes gekregen. Onze oudste zoon wordt volgende week 5 en die vind dat nu wel leuk. Onze jongste (3,5) taalt er nog weinig naar. Op de basisschool staat overigens in de kleuterklas een pc waar de kids af en toe op mogen spelen en dat vind onze oudste wel leuk. Maar....ik ben erg blij dat ze ook nog graag veel spelen met de auto's/lego en gewoon gezelschapsspelletjes. Ik heb dus ook gewoon spelletjes over letters/woorden leren ipv over de computer. Anderszijds weet ik dat er best veel apps zijn voor jonge kinderen voor op iphone/tablet e.d. die best leuk kunnen zijn. Als je er zelf veel mee doet kan ik me voorstellen dat je dat voor je kind ook leuk vind. Ik heb er niets meer, heb zelfs geen i-net op mijn telefoon, en zelden de computer aan als de kids thuis zijn, maar ik ken ook vriendinnen waar hun kinderen van nog geen 3 zich al prima vermaken met zo'n ipad b.v. MOcht je een ipad/tablet hebben denk ik dat ik dus eerder op zoek zou gaan naar apps dan naar een eigen apparaat voor je kind
sja... ik heb juist het idee dat ik mijn dochter een "voorsprong" geef door haar dat nu al aan te bieden... dit soort argumenten zie ik ook bij oudere mensen bijvoorbeeld. Dat ze geen internet willen ofzo en daardoor niet met hun tijd meegaan. Ik wil mijn dochter graag iets aanbieden wat 1) gewoon leuk is (niet alles hoeft alleen maar leerzaam te zijn toch?) en 2) waar ze later wat aan heeft. En het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten. Sinds kort werk ik niet meer dus ik doe zat om mijn dochter uit te dagen. Samen tekenen, knutselen, dansen, handpoppen spelen, boekjes lezen, koekjes bakken etc. Waarom dit dan niet als aanvulling?
Doen wat je gevoel zegt !! hier mag de kleine ook af en toe aan mijn laptop er zijn zoveel leerzame en leuke sites (ketnet/zappelin/bumba/enz)..
o ik heb liever niet dat ze op mijn telefoon speelt eigelijk. Straks gooit ze al mijn contacten of afspraken ofzo er per ongeluk uit.
Volgens mij zijn jullie er al over uit... Ik vind gewoon dat een kindje met gewoon speelgoed kan spelen eens een keer op jullie tablet een spelletje doen vind ik normaal maar zelf een tablet hebben als 3 jarige vind ik gewoon erg overdreven....
nee hoor ben er met mijn man over aan het brainstormen. We hebben nog een half jaar... vandaar dat ik graag wil discusseren met mensen met een andere mening. Maar goed met jou argument "gewoon overdreven" kan ik niet zo veel. Dat is meer een gevoelskwestie volgens mij.
Mijn dochter speelt regelmatig spelletjes op de iPad. Leuke maar ook leerzame spelletjes. Of ze 'leest' een boekje op de iPad. Ik merk dat ze er van leert en sta er van te kijken hoe handig ze er al mee is! Een tablet voor haarzelf vind ik echt niet nodig, nu speelt ze er af en toe een keer op. Ben bang dat als ze er zelf een zou krijgen ze er veel te veel mee zou spelen. En ik vind ze te duur als ik zie hoe ze met de rest van het speelgoed om gaat, dan is hij binnen no time bekrast en beschadigd.
De oudste zit vaak op m'n iPad, zelfs baby vind het een grappig ding want ze slaat met dr handje op het scherm en de kleurtjes van de kleurplaat veranderen. Om de oudste nu een iPad te doen, nee daarvoor zijn die dingen te duur omdat ze maar minimaal gebruikt worden qua mogelijkheden. De oudste heeft van Sint een storio gekregen dat is een soort tablet op kindernivo. Kan ze op spelen, foto bewerken, filmpjes kijken, muziek luisteren, lezen, schrijven ,tekenen, kleuren, foto bewerken etc
flutter ik heb zelf geen tablet en op mijn pc mag ze eigelijk niet want ze sloopt de letters van mijn toetsenbord eraf Wel leuk dat z. er al zo goed mee is. pcootje ik zal eens kijken voor die storio! Het wordt ook zeker geen ipad hoor! Denk zelf aan een android. Kan je al kopen voor 100-150 euro.
ik zou er persoonlijk niet speciaal een tablet pc voor aanschaffen maar dat komt ook omdat mijn zoon dat soort dingen op mijn ipod of iphone van man doet, dus tja, das eigelijk hetzelfde maar dan klein. Ik weet toevallig dat mn buurjongen wel net een tablet gekregen heeft voor de sint, hij is 3,5 jaar. Hij kan ook goed overweg met de ipad van zijn opa & oma en het leek hen leuk als hij een eigen tablet had. Mijn zoon heeft wel intresse in cijfers en letters en vind daarom ook spelletjes die hiermee te maken hebben, het meest leuk. Hij kan al een hele tijd alle letters en cijfers lezen en herkend ook woorden. Hij kreeg bij zijn laatste evaluatie op het kdv ook complimenten over zijn cijfer en letter kennis dus ik denk zomaar dat als hij straks naar school gaat, hij er wat aan gaat hebben. Ze zijn er ook ontzettend snel handig mee! Kortom als ze als toevoeging een tablet oid hebben (uiteraard als aanvulling op ander speelgoed & andere bezigheden) dan denk ik dat het heel nuttig is.
Ik vind een tablet voor een 3 jarige persoonlijk te belachelijk, sorry. Je hebt tegenwoordig van v-tech Storio, een kinder tablet. Die is heel erg uitdagend en kost daarnaast een heel stuk minder.
Naast dat ik het overdreven vindt om op zo'n jonge leeftijd al een tablet te hebben moet ik er ook niet aan denken. Als ik zie hoe mijn zoon om gaat met mijn laptop of de Iphone van papa... Op die leeftijd vind ik ze echt nog veel te jong! Tegen de tijd dat jou dochter naar groep 7/8 gaat zijn er wellicht alweer andere dingen, bovendien krijgen ze al genoeg mee van alle mogelijkheden van deze tijd. Op school groeien ze ook op met computers maar ik vind dat dat op deze leeftijd wel zo min mogelijk moet zijn. Om de letters en cijfers te leren heb ik een goedkope dora laptop die regelmatig de kamer door stuitert, en dat gaat op een speelse manier.
Ik heb er gewoon even over nagedacht.... Mijn eerste reactie is ook huh? 3 jarige een Tablet.. waarom in vredesnaam.. aan de andere kant moet je doen wat je zelf wilt. en blijkbaar past het bij jullie anders zou je er niet over nadenken. Hier overwegen we een oude laptop (die boven ligt en niet meer helemaal goed is) om te bouwen voor zoon. (wel iets ouder maar ok) en dan denk ik. als ik een tablet "over" had (en dan dus idd niet zo'n dure. ze worden toch steeds goedkoper denk ik) dan ja.. waarom niet. Je koopt ook andere dingen voor dat geld voor je kind. Dus nu weet je nog niks hahaha. je moet doen wat je zelf wilt. Ik denk zelf dat zo'n Vtech tablet misschien wel leuk is. (waarschijnlijk meer kidsproof) maar denk dat als ze dan nog "toegang" hebben tot een echte die toch de voorkeur geniet.