wie zijn man neemt wel eens vrij voor ziek kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door hugbear, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik denk zeker dat mijn vriend vrij zou nemen mocht het nodig zijn. Alleen bij ons is het niet nodig.. ik ben zzp-er en mijn moeder werkt 1 dag in de zaak mee.. op de dagen dat ik werk is me dochtertje bij me moeder.. als ze echt ziek is gaat me moeder gewoon naar de zaak en blijf ik thuis met haar :)

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Wij wisselen af, maar we wisselen de zorg voor onze kinderen ook helemaal af. Hij heeft een zorgdag en ik ook, dus het gaat maar om 3 dagen in de week. En we hebben mazzel met een gezonde dochter die alleen een aantal ziekenhuisopnames heeft gehad, maar verder eigenlijk nooit heel ziek is.

3. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ja, maar hij heeft een eigen bedrijf, dus denk dat hij dat makkelijker kan dan anderen.
    Ik zou sowieso niet kijken naar wat andere mannen doen, de een heeft gewoon een flexibelere baan dan de ander. Zijn vast mannen die zelden tot nooit zomaar van hun werk weg kunnen

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mijn vriend heeft een maand terug vrij genomen... Anne had hoge koorts en buikgriep. En dat terwijl ik gewoon thuis ben, maar het was de 1e keer dat ze ziek was, en we vonden het beiden nogal eng/naar zeg maar:)

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor, mijn man kan ook veel 'gemakkelijker' vrij krijgen dan ik.

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Toen ik nog werkte, moest ik vrij nemen in geval van ziekte. Bij mijn man 'kon dat niet'....
    Nu ben ik thuis, en was mijn man van de week ziek. Die is halverwege de dag naar huis gekomen en in bed gaan liggen. Het bleek gelukkig geen echte buikgriep te zijn, maar ik weet zeker dat hij vandaag gewoon was gaan werken als mijn zoontje en ik het nu hadden gehad....

Het is nou eenmaal zo dat moeders nooit ziek kunnen zijn!

Ik ben ook heel benieuwd hoe dat straks in de kraamweek gaat: mijn man is namelijk eigenlijk nooit voor half 8 's avonds thuis, en om die tijd is de kraamverzorgster natuurlijk al lang weg. Ik ben dus bang dat ik snel weer op de been moet zijn! Sm heeft wel aangeboden om te helpen, maar die hoef ik ook niet iedere dag over de vloer, en ik zie het ook niet zitten dat mijn zoontje iedere dag door iemand wordt opgehaald (ik wil niet dat hij het gevoel krijgt dat we hem wegsturen namelijk....)

Waar het dus op neer komt (ook toen ik nog werkte): ik zorg, en man werkt.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Het is bij ons nog niet voorgekomen dat 1 van de kinderen ziek was op een dag dat we beiden moesten werken. Maar we hebben wel eens aan de hand gehad dat onze gastouder ziek was. Toen heeft mijn man een dag vrij genomen en ik 1. Eerlijk zullen we alles delen hoor!

8. Delilah

Delilah Niet meer actief

Als ik word gebeld dat er een ziek op het kdv is ga ik naar huis omdat mijn man anderhalf uur reistijd heeft en ik nog geen half uur, meestal blijft m'n man dan thuis zolang ze ziek zijn, hij kan thuis werken dus dan hoeft niemand dagen in te leveren en zijn beide werkgevers er niet de dupe van.

Als hij niet thuis kan werken dan blijf ik thuis en overleg meestal dat ik dan een andere dag kom werken dan blijft mijn man een andere dag thuis zodat ik toch kan weken als dat moet. (ik werk 2 en halve dag)

Ik vind het raar dat je er als vrouw altijd voor op moet draaien als je beide werkt. Dat moet toch samen op te lossen zijn!!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij proberen wel zo eerlijk mogelijk te delen... Mijn man werkt bij de overheid en daar is (kordurend) zorgverlof erg goed geregeld, dus als het even kan is de voorkeur dat hij thuisblijft. Lukt dat niet, dan ga ik uiteraard. Eerste dag neem ik gewoon vakantie-uren op, maar hele dagen laat ik op zorgverlof zetten (krijg ik 70% uitbetaald). Scheelt me toch weer in mijn dagen ;)

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik geef les en heb dus geen vrije dagen (naast de normale vakantieweken), dus mijn man zal dan vrij nemen.
    Maar meestal wil oma dan graag oppassen.

12. Maia

Maia Niet meer actief

hier wisselen we het af, of hij blijft thuis of ik.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier om en om, anders mijn moeder. Mijn man is januari/februari 4 weken 'thuis'gebleven omdat onze zoon in het ziekenhuis lag.

14. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik heb het nog niet meegemaakt dat mijn dochter ziek is geweest maar heb wel afgesproken met mijn vriend dat hij in principe thuis blijft, ook omdat hij veeeel meer vrije dagen heeft dan mij.
    Als ze ziek is op de dag dat mijn moeder oppast, dan vraag ik haar naar mijn huis te komen ipv andersom zodat ze toch lekker in haar eigen bedje kan liggen.

15. albertina1979

albertina1979 Niet meer actief

Helaas is mijn man zijn baas van mening dat ik vrij moet nemen terwijl mijn man echt de beroerdste niet is om thuis te blijven. Ik werk in een groot bedrijf en hij bij een eenmanszaak, dus begrijp wel dat zijn baas er zo over denkt, maar vindt het niet altijd leuk dat ik elke keer de sjaak ben. Gelukkig kan ik in november altijd een keuze maken uit het cafetaria systeem op mijn werk. Ik koop dan tegen het bruto loon twee weken extra verlof per jaar in.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is voor zijn werk 5 dagen per week van huis.
    Hij zit dan in Limburg en wij in Noord Groningen.
    Als s'ochtends ineens een van de kinderen ziek is, dan ben ik degene die thuis moet blijven, aangezien het 4 uur duurt voordat hij thuis is.
    Als ik het de avond van te voren al weet, dan komt hij wel thuis (mits hij niet in het buitenland zit).

Mijn moeder werkt zelf 32 uur per week, dus die is er ook vaak niet, maar als ze vrij is dan zou ze ook komen.
    Schoonouders wonen in Australie, dus dat is geen optie.

17. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hier zouden we het samen oplossen. We hebben eigenlijk een beetje de regel dat we het om en om doen. Vorige keer toen ze ziek was heb ik geregeld dat ik thuis was en als ze nu ziek wordt dan is mijn mans beurt ;). Gelukkig is ze maar zelden ziek..

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

mijn man neemt ook weleens vrij, het is maar net hoe het uitkomt en wie er de laatste keer thuis is gebleven voor het zieke kindje. meestal om en om. Dat geld ook voor ziekenhuis/doktersbezoeken.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij proberen dan zoveel mogelijk om en om thuis te zijn bij de kinderen.

Deel Deze Pagina