wie zijn man neemt wel eens vrij voor ziek kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door hugbear, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij wisselen ook af. Het ligt er maar net een beetje aan hoe het uitkomt en wie het 'makkelijkst' vrij kan nemen op dat moment. Gelukkig kan mijn vriend ook redelijk veel dingen vanuit thuis doen en er is sowieso van de 5 werkdagen, 3 dagen een van ons thuis.

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier wordt er ook afgewisseld. Gelukkig is het nog maar 2x voorgekomen en daarvan was het trouwens 1x de oppas die ziek was...

Ik werk 3 dagen in de week, dus als ik dan ook nog een extra dag moet opnemen wordt mijn week wel erg kort. En mijn werk moet ook gewoon gebeuren. Dus wisselen we af. Manlief kan evt ook nog wel wat vanuit huis werken als het nodig is.

Als één van de kinderen overdag ziek wordt en opgehaald moet worden zal hij het doen, want hij werkt 5 minuten rijden bij de oppas vandaan en ik 45 minuten....

3. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Wij wisselen het af maar mijn man is ook wel sneller geneigd om zijn of mijn moeder in te schakelen...Dat doet ie dan wel zelf he, ik ga niet ook nog eens dat regelen voor hem.

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wij wisselen het ook af.

5. MamaVlindertje

MamaVlindertje Actief lid

4 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk niet, ze hadden geen werk meer voor me, dus ik ben altijd thuis bij mijn dochter. Manlief werkt en hoeft dus weinig op te passen. Maar als ik naar een afspraak moet gaat ze of mee of hij past wel eens een uurtje op.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    het is hier nog nooit voorgekomen dat de kids ziek waren en ik moest werken (gelukkig, afkloppen...). Wel 1 keer dat hij ziek werd maar toen was mijn man thuis.

Ik denk niet dat mijn man vrij zou nemen. Hij werkt in de horeca en als hij niet werkt moet iemand anders voor hem werken. Op mijn werk (of werk wat ik deed) is het niet zo dat iemand extra moet werken. En mijn man is sowieso lastig met onverwachts vrij nemen. Ook als ik ziek ben.
    Denk wel dat als ik echt niet kan dat hij wel vrij zal nemen (of idd oma vragen :()

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier is mijn vriend afgelopen dinsdag nog thuis geweest omdat ik niet wilde dat mijn zoontje met zijn pijnlijke vingers naar de BSO ging.
    Hij heeft hem toen op school opgehaald en thuis kunnen werken.

Eigenlijk wil ik altijd thuis zijn als de kids ziek zijn maar ja dat kan niet altijd helaas. Dan blijft mijn vriend thuis en werkt eventueel thuis, voor zover dat mogelijk is.

Ik vind het niet meer als normaal om dat samen te regelen...

8. augustus

augustus Niet meer actief

meestal neem ik de eerste 2 dagen, daarna hij weer een dag of 2. Om en om hoor. SOms brengen we haar naar opa, als ze aan de beterende hand is.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou toevallig vandaag hahahaha.
    Ik moet om half 2 de deur uit om te werken en hij is om half 5 klaar met werken.
    Om mijn 8 uur werken op te lossen is moeilijker dan hij een paar uurtjes er eerder uit.
    Na een helse nacht voor mij, vanmorgen getemp en koort dus meteen papa maar ingeschakeld.
    Vind hij niet erg want het werk bevalt toch niet

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij wisselen ook af, toen ons zoontje in het ZH lag, hebben we zelfs allebei (zorg)verlof genomen. Zou niemand anders laten oppassen als ons zoontje ziek is...

11. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik neem altijd zelf vrij. Omdat deze vrije dagen voor jezelf zijn kost het veel te veel geld als mijn man vrij neemt. Hij verdient vrij veel en ik vrij weinig, dus het is gewoon financieel onaantrekkelijk voor hem om thuis te blijven. Daarbij zit hij vaak in het buitenland als hij werkt, en kan niet tussendoor even thuis komen. Het is natuurlijk wel vervelend voor mijn werkgever, maar ik kan er ook niet veel aan doen. Af en toe schakel ik mijn schoonouders in als het echt niet anders kan.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Meestal ben ik degene die dan vrij neemt.
    Ten eerste omdat het op mijn werk veel makkelijker te regelen is en ten tweede omdat onze kinderen dan toch het liefst bij mama zijn.

Toevallig was onze zoon vorige week ziek en heb ik van de 21 uur die ik normaal werk 12 uur gewerkt. Wel heb ik toen op donderdagmiddag extra gewerkt en heeft mijn man de middag vrijgenomen, omdat ik anders door mijn uren heen was.

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Hier varieert het al eens. Soms letten de grootouders op onze dochter als ze ziek is.
    Maar bv vorige week ben ik thuis gebleven en kon ik werken op momenten dat ze sliep, de dag erna is mijn vriend bij haar gebleven.

14. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    R. is heel veel ziek geweest door bronchitis en longontstekingen. Soms wel elke maand een hele week.
    We hebben dit altijd afgewisseld met elkaar, maar als één van onze ouders thuis waren, dan wilde het wel eens gebeuren dat zij op hem op hem paste. Nu hebben wij een super goede band met beide opa's en oma's en hij is helemaal dol op ze. Dus ik vertrouw ze en weet dat hij dan in goede handen is!

15. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    deze man gelukkig wel!!!!
    deze week was ook wel ideaal er voor, want hij kan niet altijd vrij nemen ivm klussen, maar dan regelt hij zijn moeder, zoontje vindt het ook prima met haar gelukkig :)

deze week;
    maandag: ik thuis (altijd vrij)
    dinsdag: papa thuis (altijd vrij, is onze weekenddag maar ik ben gaan werken omdat ik dan vrijdag vrij kon zijn)
    woensdag: papa thuis, thuis gewerkt en wat uren vrij genomen
    donderdag: ik thuis
    vrijdag: ik thuis (di gewerkt ipv vandaag)

dus met beetje slim plannen en schuiven heeft zoontje elke dag mama of papa thuis gehad, heel fijn!!!

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is pas 16 maanden en eigelijk nooit ziek (*klopt af!!!*)
    Maar 1 x waren we beide ziek, zoonlief en ik dus. Toen is man wel gewoon thuis gebleven voor ons

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier als ik werk ook verdeeld.. samen kinderen, samen zorgen. punt.. zo simpel is het in mijn ogen en daarom zijn er ook een heleboel regeltjes in nederland.. op de eerste ziekdag is het calamiteiten verlof als je een kleintje op moet halen van oppas, kdv, school. knappe werkgever die dat weigert, dat mag nl. niet. de dag erna dat moet je regelen indd en wie er dan vrij neemt is net wat het makkelijkste gaat. maa het moet niet steeds 1 persoon zijn,mits dit echt niet anders kan, er zijn beroepen die man of vrouw kunnen doen waarbij het gewoon heel lastig is. idd. cursus geven voor 100 + man , tja dat is moeilijk verzetten.

maar ts, als jij morgen alleen op het werk ben en bij je man op zijn werk met zijn 3 en, dan zou hier manlief gewoon vrij nemen. daar kan het werk doorgaan, bij jou is het moeilijker aangezien je dan alleen bent. als hij ziek zou worden/afspraak tandarts of dokter/been zou breken morgen is ie er toch ook niet.. dan gaat het werk ook gewoon door.

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Zoals ik al heb geschreven lossen we het hier samen op, maar ik moet toegeven: als er een opa en/of oma in de buurt zou wonen die zou kunnen oppassen in geval van nood, dan zou ik daar absoluut gebruik van maken, hoor! Vind ik niks mis mee en mijn werkgever mag dat zeker van mij verwachten, vind ik. Zorgverlof geldt ook alleen maar als je zelf echt de enige bent die voor de zieke kan zorgen op dat moment. In ons geval is dat dus zo, maar kinderen bij opa en oma brengen vind ik echt geen ramp. Ook niet als ze ziek zijn. Ik heb zelf als kind ook wel eens uitgeziekt bij opa & oma: heerlijk vond ik dat, want die verwenden me nog veel meer dan mijn moeder ;)

Deel Deze Pagina