Hallo dames, Ondanks dat ik er zelf de hele kraamtijd last van heb gehad blijft de koortslip voor mij een enorme angst. Ik had zelf alles afgeplakt ed. Maar nu is het gelukkig weg. Ik was net lekker aan t wandelen met de kids kom ik een bekende tegen. Die wil even in de wagen kijken. Ze hangt er boven. Zoon sliep. Kap was omhoog maar ze boog wel naar hem toe om te kunnen kijken. Zag ik dat ze een koortslip had. Het liefst had ik haar het hemd van t lijf gevraagd, maar ik klapte dicht en werd bezorgd. De angst sloeg me om het hart. Ze heeft hem niet aangeraakt gelukkig maar toch. Ik las ergens dat besmetting ook ka via speeksel als je praat. Zei de huisarts ook eens. En dat deed ze wel. Ik word er gek van. Kan iemand mij zeggen of dit kwaad kan?
Mijn man had aan de lopende band last van koortslippen, al in de kraamweek van mijn dochter. Zolang hij genoeg zijn handen waste en de baby geen kusjes enzo gaf, was het risico volgens de HA wel klein. Ze hebben het ook nooit gekregen. Hij ging er niet mee op kraamvisite ofzo, maar ja, kon moeilijk zijn eigen gezin steeds verlaten natuurlijk.
Zolang ze niet aan je kind zitten kan het geen kwaad.. Dat een besmetting echt gevaarlijk is, is ook alleen de eerste 4 weken