Hoi allemaal, Sinds afgelopen vrijdag (dag 16 na pregnyl) weet ik dat ik zwanger ben. Maar weet iemand hoe je nu de weken kan tellen? Ik lees en hoor namelijk meestal dat er geteld wordt vanaf de dag van je laatste menstruatie. Maar ja dat gaat in mijn geval natuurlijk niet op want het is niet de natuurlijke weg zeg maar. Want als ik dat tel zou ik volgende week in week 6 zitten maar dat klinkt me zo raar. Omdat je natuurlijk bijna precies weet wanneer je eisprong is geweest mss niet op de dag nauwkeurig maar wel bijna
Dan reken je 14 dagen voor je eisprong als eerste dag van je laatste menstruatie. Van harte gefeliciteerd!!
2 dagen nadat je de pregnyl heb gezet is de eisprongdag. Dus als je vrijdag 16 dagen na de pregnyl zat ben je vandaag 4w2d. gefeliciteerd trouwens
Ah super thanks voor jullie antwoorden dan weet ik een beetje hoe en wat. Site van freya gaf ook 4 weken aan. En uitgerekende datum 9-7-14 Zijn heel blij we hadden het niet verwacht was dus echt een hele verrassing bij de test.
volgens mij is het 14 dagen terugrekenen vanaf punctie hoor, dus dan ben je echt wel verder. Punctie is immers eigenlijk eisprong. K.
Wij hebben geen punctie of zoiets gehad. Gewoon menopur spuiten en bij een rijp eitje de pregnyl en dan klussen. Binnen 12-36 uur zou de eisprong dan plaats vinden (na pregnyl). Pregnyl is op 16 oktober gezet. Haha wat ingewikkeld lol mensen vragen het maar ik heb er geen antwoord op
De dag van de eisprong/inseminatie/punctie + 38 weken is je uitgerekende datum. Terugrekenen naar de dag van de eisprong/inseminatie/punctie + 2 weken is je zwangerschapsduur. Als je de Pregnyl op 16 oktober hebt gezet, kun je ervan uitgaan dat je op 18 oktober je eisprong hebt gehad. Er zit ongeveer 40 uur tussen de injectie en de eisprong. Dus je past bovenstaande berekening toe op de datum 18 oktober. Gefeliciteerd!