wie zijn ook net begonnen zwanger te worden??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mjansen, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja die superschattige babywinkels gaan we voorlopig nog maar niet in. Maar je speelt dan toch met het idee.

Mijn man en ik hebben het er al wel over gehad wanneer we wie van een zwangerschap op de hoogte zouden brengen. Hij zou het het liefst pas een week na de geboorte vertellen, als het kindje er veilig is. Maar daar ben ik het dus niet mee eens! :D

Ik begrijp het wel hoor, we hebben van heel dichtbij meegemaakt dat het ook op het laatste moment nog mis kan gaan en dat draag je toch altijd bij je.

Maar goed, we blijven positief en nemen kleine stapjes: nu eerst maar eens zien of we een eisprong kunnen signaleren.

Als jullie in mijn schoenen stonden, zou je dan wachten met het gebruik van de ovulatietesten tot na de eerste menstruatie of gewoon nu vast gaan kijken en dan in ieder geval een kleine referentie hebben voor de eerstkomende cyclus?

2. MH113

MH113 Lid

17 apr 2009
    51
    0
    0

Ik vind dat je een beetje moet oppassen met wat je typt! het mag wel iets genuanceerder hoor!!
    en vervolgens hoop je dat iedereen hier op de site zwanger wordt maar wellicht valt er wel iemand in die doelgroep en heb je iemand enorm gekwetst!!

Iedereen heeft zijn eigen levensverhaal dus laat aub iedereen in zijn waarde!!![/quote]

De mensen waar ik het over heb die ongepland zwanger worden en het vervolgens laten weghalen zitten vast niet op deze site, dan was het waarschijnlijk wel gepland ;)

3. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou persoonlijk nog even wachten! Je weet je cyclus nog niet en het lijkt mij zonde van die testen!

Zelf wil ik er nog niet mee aan de slag, gaan het eerst zo proberen, kunnen later alsnog de hulptroepen inschakelen

Misschien ook nog handig om rekening te houden met ontpillen?!

4. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    Ik herken wel een aantal van jullie verhalen.
    Ik ben 32 en wij zijn nu 2,5 jaar getrouwd.

Ik ben ook in december gestopt met de pil. Na een maand onveilig realiseerde ik me dat je na 32 weken niet meer mag vliegen, terwijl we wel een vliegreis hebben geboekt. Dus maar een paar maandjes ingehouden. Als ik nu zwanger raak kunnen we nog lekker vliegen.

Toen ik me voor de derde keer dit jaar met migraineklachten ziekmeldde begon mijn leidinggevende vragen te stellen over de werking van de medicijnen. Hem maar even apart genomen en hem verteld waar we mee bezig zijn en dat ik die medicijnen nu onder geen beding slik. (kunnen open ruggetje veroorzaken) Verder weten mijn zusters, schoonmoeder en de beste vriend van mijn man het. Tja, als je vaak ernstige lichamelijke klachten hebt waar je zware medicijnen voor moet slikken, kom je soms in een situatie waarin je het niet kunt verzwijgen. Voor de rest van de wereld kan ik mijn medcijnen nu gewoon even niet verdragen. Ze vragen me gelukkig nooit waarom.

5. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi hoi,

ook wij hebben de grote stap genomen! Ik xou je aanraden om wel eerst even je cyclus af te wachten. \Bij mij duurde het dus 134 dagen voor de 1e keer....en doordat wij wel gewoon sex hadden dacht ik iedere week na 28dgn zou het zou het....heel frustrerend....

succes en hopelijk mag het snel lukken

kus syl

6. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    @ sylsor. :confused: Wat vervelend. Ik hoop [-o< echt dat dat bij ons niet het geval ben. Ben toch al een ongeduldig typ en zolang wachten zou voor mij dan ook niet te houden zijn :oops: Maar dat zal in jouw geval net zo zijn geweest.

Hopelijk is het ongeduldig zijn en gelijk beginnen ipv het wachten van mijn cyclus niet nadelig voor mijn hopelijk 'normale' cyclus :S

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Toen ik stopte met de pil had ik direct weer een normale cyclus van 28 dagen. Het kan dus wel. Zou zelf ook nog niet zo snel aan ovulatietesten beginnen dan krijg je voor mijn gevoel zo'n druk van nu moet het.
    Heb hier al wel veel positieve dingen gelezen over het etos zwanger worden dus als het deze maand niet raak is zit ik er over te denken dat eens te proberen :oops: .

@ crash vervelend is dat dan he? Dat je met zoveel meer dingen rekening moet houden. Toen ik alles moest bespreken met mijn arts vond ik dat toch wel wat ongemakkelijk. Gelukkig was hij heel vriendelijk en had ook zelf door dat het wel vervelend is om zulke dingen eerst te moeten overleggen terwijl anderen het gewoon doen dat haalde toch wel veel van het baal deel weg.

8. nala79

nala79 Lid

24 mrt 2009
    25
    0
    0
    Hi allemaal,

inderdaad heel herkenbaar, leuk!
    ik ben 29, mijn vriend 33 en we zijn al 13 jaar samen. In november ben ik gestopt met de pil, en ook al weet je dat er best een half jaar tot een jaar over heen kan gaan, toch duurt het voor mijn gevoel soms al zo lang. Onzin natuurlijk, maar als je eenmaal de beslissing genomen hebt, dan wil je eigenlijk dat het meteen al 'raak' mag zijn.
    Daarnaast krijgen ook wij steeds vaker de vraag wanneer wij nu eens aan kinderen beginnen. Aan de ene kant heel begrijpelijk, maar aan de andere kant is het eigenlijk zo'n gevaarlijke vraag; alsof het alleen een kwestie is van willen.. Van dichtbij hebben wel meegemaakt dat ouders mogen worden niet vanzelfsprekend hoeft te zijn...
    Maar goed, daar moeten we niet van uitgaan natuurlijk. Ik hoop dat iedereen hier snel haar kinderwens in vervulling ziet komen!

Iedereen heel veel succes gewenst!!!

liefs,

Nala

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hallo!

Ik ben ook bezig om (weer) zwanger te worden! We hebben een dochtertje van 1,5 en gaan nu dus voor een 2e!
    Ik ben half maart gestopt met de pil en de eerste cyclus was 27 dagen. Nu de komende weken flink aan het klussen, omdat ik niet precies weet wanneer mijn eisprong is......maar we gaan op vakantie, dus dat komt wel goed!
    Hopelijk is iedereen snel zwanger, die dat wil! :D
    Groetjes!

10. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    @Blaine, ik ben samen met mijn man naar de huisarts gegaan. Die wilde me in plaats van imigran wel betablockers geven, dat kon wel als je zwanger was. Ik heb hem hartelijk bedankt, gevraagd of hij me wou doorverwijzen naar de neuroloog. Dat heeft hij dan ook gedaan. Al met al een heel fijn en prettig gesprek geweest. Helaas kon de neuroloog niks voor me doen dan me veel succes wensen met zwanger worden. Over een jaar kan ik weer bij de Neuroloog terecht. Gekke is dat ik nu ongeveer een week of 3 migrainevrij ben. Hopen dat dat ook zo blijft.

Ik had trouwens na 17 jaar pil direct een regelmatige cyclus van 28 dagen. Vond ik wel verrassend.

11. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Vervelend is dat he,
    Ik herken het maar al te goed.
    Zit er nu ook weer mee....we gaan nu toch voor de zekerheid een testje doen.

12. belliebeer

1 apr 2009
    25
    0
    0
    Nibbixwoud
    wij zijn vanaf Januari gestopt van dit jaar. Heb een regelmatige cyclus dat scheelt wel weer. klopt wat jullie zeggen iedereen in je omgeveing (of het valt nu extra op) is zwager. Leuk bij iedereen de echo kijken en dan in je zelf denken hoop dat het ons ook lukt. En andere dan maar zeggen willen jullie geen kinderen? of dat soort opmerkingen. Ik heb het zelf aan 2 mensen verteld omdat er van alles veranderde met me lichaam. Was door het stoppen met de pil beetje bokkig, dat de ongi moets komen dacht ik dat ik rugklachten had dus ik moest het even kwijt. haha kan er niets aan doen. Ik ga als me ongi weer weg is voor ronde 4. Jullie allemaal ook succes

13. mjansen

mjansen Lid

11 apr 2009
    10
    0
    0
    Amsterdam

Hallo Canna,

Ik zou als ik jou was eerst even zelf bekijken hoe je cyclus is en dan na een paar maanden een ovu test doen. Ik begrijp van een vriendin dat dit best een gedoe is en wie weet scheelt het als je eerst een paar maanden zelf kijkt hoe je cyclus is.
    Succes!!

14. mjansen

mjansen Lid

11 apr 2009
    10
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik heb dus ook eerst 4 maanden mijn cylcus afgewacht. Eerste keer duurde het ook 32 dgn voordat ik ongesteld werd, daarna wel om de 28 dgn.
    Het verwarrende is dat je je cyclus moet tellen vanaf het moment dat je helderrood bloed verliest en dat je ongesteldheid echt doorzet = dag 1 !! ipv tellen vanaf bruin oud bloedverlies.

Misschien hebben jullie iets aan deze tip, succes!!

Groetjes Meggie

15. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Hey hey,

Ik kom met hier ook aanmelden :) Ik ben in april gestopt met de pil en zitten nu in onze eerste ronde. Het geduld om mijn cyclus af te wachten heb ik echt niet. Maar ze hebben me ook gezegd dat je tegenwoordig niet meer een maand ofzo moet wachten voor je echt begint.
    Ik heb het aan twee collega's verteld. Ik kan zo moeilijk zwijgen. Eéntje is zelf 33 weken zwanger en gaat binnen twee weken op verlof. Het is zo leuk om het met haar overal over te hebben. Mijn andere collega wilde ik eigenlijk niets zeggen. Ze wist dat ik eind mei zou stoppen, wat ook eerst ons plan was :D. Ze vroeg het gisteren nog, wanneer we gingen stoppen, maar blijkbaar zag ze aan mijn gezicht dat we al gestopt waren :D Ja sé :D Meer mensen ga ik het toch niet vertellen. Zeker geen familie.

Vorig weekend kreeg ik een berichtje dat mijn neef weer papa wordt. Bah, dat voelde echt vervelend. Niet dat ik het hen niet gun, in tegendeel. Maar ik wil ook! :D Ze wilden eigenlijk uitgerekend zijn in maart, maar het is allemaal een beetje sneller gegaan dan voorzien. Nu mag ze in december bevallen :)

16. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi Meggie,

ik weet dat het alleen telt bij rood rood en niet bruin rood. Maar heb die 133 dagen niks gehad helemaal niks....en ineens dag 134 een plens bloed en nu idem dito weer 37 niks en op dag 38 en hele laag...

toch bedankt.

kus syl

17. mjansen

mjansen Lid

11 apr 2009
    10
    0
    0
    Amsterdam

hoi Syl, ja ik dacht je zal het ook wel weten maar ik 'zeg' het toch. Ik vind het vervelend voor je. Hopelijk gaat het binnenkort beter met je cyclus!

Groetjes Meggie

18. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi Hili

Dat niet kunnen wachten, daar heb ik ook last van. Ik heb besloten wel te gaan testen, ja met het risico dat we 30 euro per maand weggooien of zo, tja dat is dan jammer. Ik vind het veel erger om eventueel deze maand "zomaar" voorbij te laten gaan. Van wat we van mijn cyclus denken te weten zou het zelfs heel goed kunnen dat ik de spiraal vlak voor mijn eisprong heb laten verwijderen. Maar zeker weten doen we dat natuurlijk niet.

En wat kan ik zeggen, geduld is niet mijn sterkste kant? Als we een maandje proberen achter de rug hebben zal ik wel iets rustiger zijn, nu kan ik echt aan weinig anders denken!

19. smartgirl

smartgirl Lid

12 apr 2009
    65
    0
    0
    Mijn vriend en ik zijn nu 9 jaar samen (beide 27 jaar oud) en willen nu ook voor een kleine gaan. We zijn nu bezig met ronde 2!
    Mijn moeder is de enige die het weet en vind het erg leuk!

20. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Canna: Haha hier helemaal hetzelfde. Ik vind dat echt zo'n verloren maand. Eén kans minder. En je hebt er als je geluk hebt maar 12 op een jaar. Dus idd, ik geef ook liever wat meer geld uit aan testen dan :D

Deel Deze Pagina