Meiden.. Ik heb een vraagje.. Heb hier van de week ook mn verhaal gedaan maar hier even in het kort.. We zitten nu in de eerste ronde, eigen ongi gekregen na 41 dagen.. Nu kom ik net van de wc af en heb ik een klein veegje roze oud bloed.. Zelf denk/ dacht ik dat ik dit keer een cyclus van ongeveer 35 dagen zou hebben.. Maar zou dit het begin van een ongi betekenen na 24 dagen? Of zou het ook een evt. innesteling kunnen zijn? Wat denken jullie? X
Hoi allemaal! 'k Ben net nieuw hier op de site... leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Ik heb 28 januari m'n laatste pil ingenomen. Daarna nog 1 keer 'ongesteld' geweest, maar dat was natruulijk nog van de pil. Daarna niet meer. Mijn man en ik willen deze zomer voor het echie gaan proberen, voor ons eerste kindje. Maar m'n lichaam komt dus alleen nog niet echt terug op gang.... balen.
hoi hoi 1979, wat leuk dat jullie voor een kindje gaan....Iik hoop niet dat je net zolang moet wachten als ik...maar mocht het wel zo zijn...weet dat het echt een keertje komt.. succes en hoop dat je snel zwanger bent
Hoi Syl, bedankt voor je reactie! Ik hoop niet dat ik net als jij 134 dagen moet wachten... ik hou jou en de anderen op de hoogte! Veel succes met jullie pogingen over een dag of 20! Groetjes!
De mensen waar ik het over heb die ongepland zwanger worden en het vervolgens laten weghalen zitten vast niet op deze site, dan was het waarschijnlijk wel gepland [/quote] Hoezo??? Ik denk dat je wat meer topics moet gaan lezen.......en het kan ook iets zijn wat iemand misschien in het verleden is overkomen!!!
Wij zijn nu voor de tweede bezig en dit is de tweede maand, de vorige maand dus wel "gewoon" ongesteld geworden, vind het wel best spannend hoor, de vorige keer ging het heel erg snel (eigenlijk veel te snel), dus ben heel benieuwd hoe het deze keer gaat.. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er nog niet heel gericht mee bezig ben, we klussen wanneer we daar zelf zin in hebben, en ik weet nog niet eens precies hoelang m'n cyclus eigenlijk is. En ik heb al wel zwangerschapsvitamines in huis gehaald, maar ik slik ze meer niet dan wel slordig he?
Ik en mijn man zijn ook net begonnen. eigenlijk zou volgende maand het echte werk beginnen, maar we we hebben deze maand toch de condooms laten liggen. Nu hebben we het niet veel gedaan, maar vaak genoeg om zwanger te kunnen worden. Ik slik al sinds mijn laatste pilstrip etos zwanger worden en heb 1 cyclus gewacht. Ik heb het idee dat vandaag de niet zullen komen, maar ik wacht sowieso met testen op koninginnendag(mijn cyclus kan door het ontpillen toch langer zijn). ik ben niet misselijk, maar mijn buik voelt raar aan en het zit een beetje in de weg (opgeblazen) dus hopelijk.. als ik ongi word, dan is het in mei er echt helemaal voor gaan. Dan word het pas echt spannend! Maar ik hoop toch ook wel dat het nu zomaar gelukt is, zonder moeite. Dat zou een hele zegening zijn.. [-o< Veel succes met klussen!!!
Interessant om te lezen hoe iedereen ermee omgaat en mee bezig is. Ben na het recentelijk stoppen met de pil direct aan de slag gegaan. Eigenlijk wilde we het allemaal natuurlijk en rustig laten gebeuren, maar mijn gynaecoloog heeft een tijdslimiet van 3 maanden! hahaha. Ja echt. Als het dan niet lukt moet ik terug komen en dan gaan we kijken of we het op een andere manier moeten gaan proberen... Ik moet haar nog vertellen dat we over 2 maanden naar Amerika verhuizen... hopelijk vind ik daar net zo´n goede als die ik hier in Berlijn heb... Kortom ik hoop dus dat het binnen 2 maanden al raak is... maar dat is natuurlijk nogal onrealistisch... we zullen zien, ik blijf positief... Mijn hoofd is nu echt in full-baby-mode! Ik wens iedereen het beste toe! En eh.. laat de info maar stromen Het is super handig om al die tips en adviezen te lezen
wow wat heeft die gyn hoge eisen zeg! Hopelijk lukt het zo snel voor je! Gaaf dat je naar Amerika gaat!(mijn man en schoonmoeder willen ook! ze hebben daar al gewoond nl) Hopelijk kan je daar idd goede zorg vinden enzo! Ik hou me in, maar de full-baby-mode herken ik wel! Ik noem mijn man telkens papa en als hij aan mn buik zit zeg ik baby en valt het jullie ook al op dat je overal zwangere vrouwen ziet lopen? En je verdenkt iedereen met een buikje van zwangerschap, al is dat waarschijnlijk niet zo? of ben ik dat alleen? Ik heb wel zoiets van: zul je zien, doe ik eindelijk een test en dan word ik een paar uur daarna ongesteld(ging vorige maand zo..) :x
Haha jaaa dat doen wij ook hoor! Mijn man zit ook de hele tijd mijn buik te aaien terwijl er nog helemaal niets in zit! Hahaha. Mijn beste vriendin is vandaag voor haar eerste echo geweest! Ze is nu 8 weken zwanger van haar tweede kindje! Andere oude vrienden van mij zijn allemaal aan het "zwangeren" of hebben al een kind (mijn hele hyves lijkt wel een baby album!), hoewel ik ook een grote groep single-vriendinnen heb Altijd leuk om van beide kanten hun verhalen te horen. Mijn gyno heeft inderdaad echt hoge eisen Maar dat komt alleen maar omdat ik voor Endometriose ben behandeld eind maart... vandaar! Heel veel succes he? Ik duim voor je!!! X
Wij gaan sinds gisteren voor ons tweede kindje! Ben superblij en wil het zoooo graag vertellen, maar doe het niet. Daarom kom ik hier: kan ik het lekker toch tegen iemand 'zeggen' zonder dat m'n omgeving het weet. Haha, ik liep vandaag echt te stralen, viel collega's echt op. Bij de eerste is het ons een beetje 'overkomen'. Heel verhaal, maar komt er op neer dat het niet echt een bewuste keuze van m'n vriend was. Nu zijn we heel gelukkig met ons zoontje (1 jaar oud). En gisteravond in bed heb ik het hem nog eens gezegd: ik wil heel graag nog een kind. We hebben er heel even over gepraat (denk je dat we dat kunnen?) en toen 'besprong' hij me en zei: Dan moet er wel gen..kt worden! (sorry dames voor de plastische beschrijving, maar zo is-ie, de romanticus ). We hebben het afgelopen jaar condooms gebruikt en gisteren voor het eerst dus niet. Ik denk niet dat het nu iets wordt; ik moet volgende week al ongesteld worden - al ben ik nog niet helemaal regelmatig (zit ergens tussen 26 en 35 dagen in) er is dus een heeeeeel kleine kans. Vind het zó gaaf dat het nu iets is wat we van het begin af aan allebei willen! Vanmorgen gelijk aan het foliumzuur (ik had nog een stripje over van de eerste keer). Ik heb al zitten rekenen en qua toekomstige verjaardagen zou het perfect zijn als het ergens tussen juli en februari raak is; maar uiteindelijk maakt dat helemaal geen ene mallemoer uit; als het maar een keer raak is!! Succes meiden, ik ben benieuwd of we hier een leuk clubje van kunnen maken!
Wauw wat herkenbaar allemaal!! Ook ik ben net gestopt met de pil en vind het enorm spannend allemaal. Het liefst vertel ik het iemand, maar ook ik en mijn vriend hebben afgesproken om het stil te houden. Het kan allemaal nog zo lang duren en ik heb weinig zin in 'bemoeienissen' van anderen... Daarom ben ik erg blij met dit forum, haha Voel me nog wel een leek in dit alles hoor! Maar ik ben blij dat ik hier een hoop van iedereen kan leren. Heb nog geen idee hoe mijn cyclus is. Zou graag de instelling "Ach we zien wel" willen hebben, maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan... Ben benieuwd wanneer we het eerste berichtje van een positieve zwangerschapstest hier kunnen lezen. Heb stiekem al wat testjes in huis gehaald, haha. Leuk om mee te lezen en te schrijven!! Groetjes Mutzie
Nou hier ook hetzelfde hoor. afgesproken om niets te zeggen tegen niemand, afgesproken met elkaar van we zien wel maar het is toch veel moeilijker dan gedacht... als mijn cyclus normaal zou zijn,zoals voor de pil (28 dagen) dan zou ik vorige week woensdag mijn eisprong hebben gehad en gister de innestelling ALS het raak zou zijn... INeens ook overal zwangeren zien, kleine kinderen en voor je gevoel over niets anders dan dat te kunnen praten (wat je niet moet doen, wil je het niet op laten vallen dat je er mee bezig ben ) Ben er zelf veel mee bezig (al sinds we gestopt zijn 3,5 week terug) en heb mezelf erg ingehouden met het praten over kinderen, spulletjes die je op internet ziet , en de dingen als het raak zou zijn dan zou het er zijn dan en dan en meer van die dingen... Dat omdat ik dacht dat mijn vriend er veel minder mee bezig was omdat hij zei je bent er wel veel mee bezig he??? maar nu begon het bij hem ook wel een beetje te komen wanneer zou je NOD zijn en gister had hij zelfs uitgerekend wanneer ik uitgerekend zou zijn wanneer het raak was (we zijn namelijk beide in januari jarig)... dus we hebben het nu gelukkig beide... Nu "rustig" afwachten tot mijn NOD 6 mei... maar omdat het de 1e ronde is, zonder te kijken naar mijn cyclus heb ik besloten niet te testen voor moederdag mocht ik dan nog niet ongesteld zijn geworden
Hallo! Ik heb niet alles gelezen, maar ik ga beginnen aan het proberen voor een tweede. Ik wilde eigenlijk pas in juni beginnen. Maar ik heb een zooitje gemaakt van mijn pilgebruik afgelopen maand, dus hebben we maar besloten gewoon te beginnen. De cyclus hieronder klopt dus vast nog niet helemaal... Dus: Dag alcohol, filet americain en lekkere authentieke franse kaasjes! Hallo vitaminepillen! Wel errug spannend, weer! iedereen hier veel geluk en hopelijk kunnen we met z'n allen snel door naar de andere forums! :-D
hallo allemaal ik ben 26 en mijn vriend is 31 ik ben al een jaar geleden getopt met de pil en ben ook al helemaal ontpilt ik had vrij snel een vast ritme (dacht ik) ik slik al twee maanden foliumzuur en de afgelopen cyclus was onze eerste ronde voor een eerste kindje! ik zit altijd rond cyclus 28 en soms een dagje meer maar uitgerekend deze ronde is mijn cyclus ineens 24? en hebben we dus rond de dag van de eisprong totaal niet geklust (ik dacht namelijk dat ie veel later kwam) dus ronde twee komt er nu aan en wij gaan gewoon de hele cyclus lang om de dag klussen! pfff wat kan je lichaam je toch voor de gek houden he!
Dat heb ik nou ook! Het lijkt mij gewoon beter om dat allemaal niet meer te eten (drinken) als je probeert zwanger te worden. De dokter vertelde wel dat er pas na 4 weken bloedcontact is tussen moeder en kind, maar om problemen te voorkomen, leek het mij ook beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Als ik jou groed begrijp, ben ik dus niet de enige!
Haha, zo grappig om te lezen dat jullie ook overal baby zien en vooral ook je mond niet kan houden. Vandaag op terras gezeten en alleen maar zwangere vrouwen en kinderen gezien. Gelukkig is goede vriendin van me zwanger en dus kan ik het er veel over hebben zonder dat het op valt (hoop ik ). Toch komen steeds meer gesprekken het onderwerp zwanger zijn of worden... Vind het dan ook wel weer erg leuk dat ik een geheimpje heb samen met mijn vriend. Ik blijf met jullie meelezen en we houden elkaar op de hoogte!!
Hallo allemaal, Ook ik sluit me graag bij jullie aan! Een maand terug hebben we (mijn vriend en ik, we zijn 15 jaar samen) besloten in plaats van de pil, foliumzuur te halen bij de apotheek. Ik wilde ook graag eerst een keer ongesteld worden. Die dag is nu aangebroken dus vanaf nu... aan de klus! Ik hoop inderdaad of ik mijn mond kan houden. Er wordt veel gespeculeerd! Een stuk of 6 stellen om ons heen zijn allemaal net bevallen en het is dus bij verjaardagen etc een grote babyparty. Iedereen meldt mij dan hoe heerlijk het is om nog nachten door te slapen zonder baby... ha ha ha, ze zullen versteld staan van het feit dat ik de pil niet meer slik!
wij zijn deze maand ook voor het echie begonnen. Ik ben wel al sins februari gestopt met de pil. Ik ben helaas nog niet regelmatig ongesteld eerst 33 en nu 40. Ik hoop dat ik snel zwanger ben maar we zien wel. Alleen het lijkt wel ofdat iedereen in je omgeving zwanger word haha en ook gelijk bij de eerste rondes
nou ik drink en rook normaal ook niet dus dat is voor mij geen probleem. maar dat ik nu geen rauwe biefstuk meer mag eten vind ik wel erg. dus steeds als ik ongi wordt beloon ik mezelf met biefstuk gerechten, maar daarna kijk ik wel uit en eet ik het niet meer. omdat die bacterie die je ervan kunt krijgen ook wel een tijdje blijft leven. dus ik neem het zekere voor het onzekere.