Wie zijn/waren er bij jou bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Happy, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Vriend en m'n zusje. Eigenlijk zou mijn zusje er niet bij zijn maar mijn vriend vond het toch allemaal errrrg spannend en viel bijna flauw :p dus hij vond het prettig als er nog iemand anders was. Ik vond het prima, ook geen spijt van.

Bij een volgend kindje zullen we het gewoon met z'n tweetjes doen.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Manlief, verlos en kraam. Manlief waagde het tijdens het persen om iets te gaan pakken voor de kraam, ik heb hem direct teruggeroepen, hij mocht me geen moment loslaten!

Mijn moeder en schoonmoeder zijn schatten, maar tijdens het bevallen zou ik de kriebels van ze krijgen.

3. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil ook alleen mijn vriend erbij. . Dit is iets van ons tweetjes..

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij mijn zoon was mijn toen nog man erbij.
    Nu hopelijk mijn moeder, als we opvang hebben voor mijn zoon.
    Anders misschien alleen gyn en vroedvrouw.

5. Het grootste gedeelte samen met mijn man gedaan, terwijl de vk en kz beneden zaten.

Moeder erbij heb ik wel even overwogen, maar op zulke momenten is ze niet op haar best, zeg maar. Ze kan er niet tegen als iemand pijn heeft en dan gaat ze het proberen te sussen... niet zo handig bij een bevalling, denk ik :p

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier was mijn vriend erbij. Verder wilde ik er ook absoluut niemand bij hebben. Vriend mocht ook niet kijken trouwens, mocht alleen naast m'n hoofd staan.

7. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Alleen m'n man. De rest komt maar kijken als de baby er is ;)

8. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Gynaecoloog, 2 verpleegkundige, en mijn man.
    De rest moest maar komen als de baby er geboren was haha.

9. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Bij de eerste waren mn zus en moeder erbij, bij de tweede mijn man.

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Als het kan mijn man en mijn moeder. Maar met mijn moeder wel afspraken gemaakt. Ze mag bv niet filmen maar wel foto's maken maar dan ook alleen van de boven kant. Wil de rest niet.

11. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier bij de eerste 2 alleen mijn man. Bij deze bevalling is een vriendin van mijn zusje erbij zij is bezig met de opleiding voor doula en die moet nog 2 stage bevallingen doen.

12. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ik moet nog even, maar wil alleen mijn vriend erbij hebben. Schoonzusje hintte dat ze het heel mooi zou vinden om erbij te mogen zijn, maar dat gaat in ieder geval niet bij onze eerste gebeuren. Zo persoonlijk, zo'n bevalling, dat wil ik echt samen met mijn kerel meemaken, zonder dat er anderen bij zijn (uitgezonderd vk en alle andere hulp die erbij is, natuurlijk!).

13. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik ben bij beide kinderen ingeleid. Bij zoon was vriend, sch moeder, sch zus en tante erbij. We hebben dit als erg prettig ervaren. M'n moeder was net overleden.

Bij dochter zouden we het graag met z'n tweeen meemaken, maar het ging erg slecht met mij (pre eclampsie) dat ik gevraagt heb toen schoonzus op bezoek kwam op dag van inleiding of ze wilde blijven. Achteraf gezien fijn, want weet ve stukken niet meer en vriend ervaard het misschien anders.

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik wil alleen mijn man erbij. We hebben het kindje samen gemaakt (daar was trouwens ook geen publiek bij) en we gaan het samen op de wereld zien komen. Daarna wil ik lekker met ons tweetjes genieten, ik hoef niet gelijk het zenuwachtige gedoe van mijn (schoon)moeder of andere mensen erbij. We bellen pas als wij er aan toe zijn.

Mijn moeder is trouwens een typetje dat graag met d'r neus overal bovenop zit en ze zou dan ook dolgraag bij het voeteneinde zitten. Om vervolgens alles in geuren en kleuren aan iedereen te vertellen, inclusief hoeveel ik wel of niet gepoept heb tijdens de bevalling en hoe de placenta eruit zag... Brrrr, moet er niet aan denken.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Geen idee hoe dat in het ziekenhuis zit, want ik ben 3x thuis bevallen.
    1e keer: man, verloskundige + stagiaire (kraamzorg kwam te laat)
    2e keer: man, verloskundige, kraamzorg
    3e keer: man, verloskundige + stagiaire, kraamzorg + stagiaire. Dat vond ik persoonlijk eigenlijk teveel, maar er was niet zoveel meer aan te doen toen ze eenmaal allemaal binnen waren.

Ik had het wel leuk gevonden als mijn moeder de derde keer erbij was geweest, maar mijn man wilde dat liever niet en achteraf was het al druk zat met al professionals erbij.

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Man, gyneacoloog, arts-ass gyneacoloog, anesthesist, anesthesie-assistent x 2, ok-assistent x 2, verpleegkundige, kinderarts.

17. Humava

Humava Niet meer actief

Alleen vl is erbij was ook zo bij mn vorige bevalling. Zat nog te twijfelen of ik mn moeder erbij zou willen maar doe het toch liever samen. En natuurlijk de vk+gyn (uiteindelijk) en 1 verpleegkundige.

18. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik wil alleen mijn vriend erbij:)
    Want ik weet wel zeker dat als mijn moeder erbij is ze alles beter weet zoals altijd, en ik me daar dan aan ga ergeren. ;)

19. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik moet nog 12-15 weken... Maar, hoop op alleen vriend + VK + kraamzorg.

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had m'n moeder en vriend erbij.
    M'n vriend mocht ab-so-luit niet de geboorte meemaken tussen m'n benen, maar als het eenmaal zo is, dan kan het je echt niet meer schelen wie er tussen je benen kan kijken.

Ik had 4 vrouwen én m'n vriend (gynaecoloog, 2 assistentes, m'n moeder en vriend) tussen m'n benen op het moment suprème.
    Ik had niet anders gewild achteraf.

Z'n dochter geboren zien worden vond hij het mooiste wat er is

Deel Deze Pagina