Onze auto is bekrast door de kat van buren 2 huizen verder (we zagen 'm). Ze wonen er sinds kort. Ik heb het beest al diverse keren uit de tuin van de buurman verjaagd (deze heeft vollierres met wedstrijdvogels) en onze haan heeft sinds 3 dagen ineens geen staart meer. Kortom, het is een terrorkat! Maar goed, mijn partner is er net even naar toe gelopen om aan te geven dat we overlast ervaren van het beest. Ja, ik kan 'm moeilijk weg doen was de reactie. Hij gaf aan zaterdag wel eventjes langs te komen. Prima! Wat kunnen wij nu voor suggesties doen? Looplijn in de tuin zodat hij deze niet uit kan bijvoorbeeld? Wie heeft er nog meer ideeën zodat het beestje het leuk houd en wij geen bekraste auto meer hebben?
@lief en stoer, wat vervelend van de auto. @boommm, ik vind dat een beetje kortzichtig. Hoezo kunnen ze de kat niet binnen opsluiten? Hun hebben gekozen voor een HUISdier, niet de buren! Ik zou zo niet weten wat voor oplossing je kan voorstellen. Maar als je er last van heb, vind ik zeker dat je hier wat van mag zeggen en je mag verwachten dat ze hier ook serieus wat mee doen. Succes!
Een looplijn voor een kat die daar niet vanaf jongs af aan aan gewend is is bijna dierenmishandeling. Dus ik zou dat nooit voorstellen. Ben bang dat je weinig kunt. Enige dat je kunt doen is ze aansprakelijk stellen voor de schade aan jullie auto. Als jullie veel overlast blijven houden zou ik een dossier bijhouden (auto, haan, vogels buren etc) en dan een keer een gesprek aanvragen met een wijkagent. Vaak kunnen die wel bemiddelen. Maar ik zou zelf even wachten wat ze zelf voorstellen. En nee, soms kun je een kat niet binnen houden. Wij hebben bv een kat met een nierprobleem en hij wil niet op de bak...
Vervelende situatie, maar ik denk dat de baasjes het ook netjes willen oplossen. Misschien in de toekomst een idee opperen om de tuin af te schermen zodat de kat alleen bij hun rond kan lopen? Zij zijn natuurlijk verantwoordelijk voor het welzijn en veiligheid van hun kat.
Dat is niet de bedoeling, ik zoek suggesties om verdere problemen te voorkomen. Het gaat niet om een kat en muis spelletje tussen kattenliefhebbers- en haters.
Schadeclaim indienen en bespreken of zij hun tuin kunnen afsluiten. Mijn buren hebben dure main coone katten en gaas bij de schutting.
Stroomdraadje rond de buurman z'n tuin spannen. Deden wij ook, wij hebben gekozen voor katten niet de buren. En hoeft helemaal niet zo duur te zijn als je even goed rondzoekt.
Wij hebben twee katten die niet naar buiten mogen. Zoals anderen al zeggen: wij hebben gekozen voor katten, de buurt/buren niet. Vind het zelf ontzettend goor als er hier voor de deur bij de bomen katten poepen (en dat doen ze veel). Wil absoluut niet dat wij (of onze katjes) overlast veroorzaken.
Dit dus. Er is altijd wel een mogelijkheid om te zorgen dat het beest de tuin niet uit kan. Schadeclaim kan je doen als de eigenaar meewerkt, of heb je getuigen die gezien hebben dat het zijn beest was die de schade heeft veroorzaakt? Probeer het anders volgende keer op foto of video vast te leggen. Succes, heel vervelend dit soort aso eigenaren......
Mijn moeder heeft overlast van de katten van de buren en die heeft nu stroomdraad gespannen over de gehele tuin heen. Geen kat meer gezien, dus dat zou je kunnen proberen en dan de kosten met hun verdelen?
Een kat die een auto bekrast??? Weet je dat zeker? Een kat heeft geen enkele reden om zijn nagels, die bij gewoon lopen zijn verstopt in zijn zachte pootjes, uit te slaan op een auto, tenzij hij eraf kukelt en houvast zoekt. Maar ook dan betwijfel ik sterk of hij genoeg druk kan uitoefenen om werkelijk een kras te veroorzaken. Net zoals een volwassen haan zich niet zomaar door een kat zal laten belagen.
Krassen kan zeker. Onze kat ligt graag op onze motorkap. Laatst schatte hij afstand of situatie een beetje verkeerd en sprong mis. Hij probeerde nog houvast te vinden maar... Het resultaat is duidelijk zichtbaar. En dat een haan zich niet door een kat laat belagen... Waarom niet? Katten zijn nu eenmaal jagers. Waarom gelijk weer twijfelen over het verhaal van TS?
Ik heb ook schrikdraad om mijn tuin om katten uit mijn tuin te houden. Zou fijn zijn als katteneigenaren dit zelf deden om hun eigen tuin. Dan had niemand meer overlast van andermans kat
Ik heb van de week een topic geopend omdat ik de "andere partij" ben en bedreigd wordt door de buren. Ik heb zelf actie ondernomen door mijn kat binnen te houden. Oké, hij is me 1 keer ontsnapt toen de kids de deur openliggen, maar ik let er zeker op. Als iemand bij mij komt met aantoonbare schade door mijn kat, zal ik zeker niet aarzelen de verzekering te vragen. Nu ligt het hier wat moeilijker allemaal....maar dat zou een vraag kunnen zijn....of ze willen informeren bij de WA verzekering. Als mijn kinderen langs iemands auto fietsen zou ik hetzelfde doen. En de kat, valt net als de rest van mijn gezin onder mijn verantwoordelijkheid.
Het topic gaat niet over het wel of niet leuk vinden van katten. In mijn topic bijv ontstonden hele discussies die niet over mijn vraag gingen. Er staan ook weet niet hoeveel andere topic over ongeveer gelijke onderwerpen dacht ik. Dat mensen dan onderling in een topic met het onderwerp op de loop gaan....is niet toe te schrijven aan degene die het topic opent, vind ik. Gelukkig waren er ook nog een boel mensen die wel on topic antwoord gaven.
Nee de eigenaar van de kat moet een mooie ren buiten bouwen zodat hij geen overlast meer veroorzaakt.