Wie zit er in de schuldsanering? (anonieme poll)

Discussion in 'De lounge' started by SushiLover123, Jun 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Schuldsanering?

1. Ik zit in de schuldsanering

2. Ik heb in de schuldsanering gezeten

3. Ik zit niet in de schuldsanering, maar heb wel (hoge) schulden

4. Ik ken iemand, die in de schuldsanering zit

5. Ik ken iemand, die in de schuldsanering heeft gezeten

6. Ik zit zelf NIET in de schuldsanering

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    #1 SushiLover123, Jun 22, 2014
    Last edited: Jun 22, 2014
    Ik dacht dat er véél meer mensen in de schuldsanering zaten, maar ik heb zojuist de cijfers gezien en het zijn er een stuk minder, dan ik dacht.

Gebaseerd op de cijfers van het CBS van 2013, zitten er ca. 40.000 mensen in de schuldsanering, waarvan er de afgelopen 4 jaar elk jaar tussen de 11.000 en 15.000 nieuwe gevallen bij komen (en er elk jaar ook een aantal beëindigd worden, natuurlijk). Voor de beeldvorming: 40.000 is ca. 0,25% van de mensen met een Nederlandse nationaliteit, 0,24% van alle inwoners van Nederland. Dat is dus minder dan 3 personen op de 1000 inwoners.

Oké, dit gaat over de cijfers van mensen, die daadwerkelijk in de schuldsanering zitten of hebben gezeten en de cijfers van de aanvragen tot schuldsanering zijn minstens het dubbele... en dan heb je natuurlijk nog de gevallen, die wel diep in de schulden zitten maar om de een of andere manier niet kunnen of durven aanvragen...

Dus ik was benieuwd hoe de situatie hier is. En omdat het een gevoelig onderwerp is, heb ik er een poll van gemaakt.

Let op: Je kunt meerdere antwoorden geven en de poll is anoniem!

Wie wil uitweiden over zijn/haar situatie, mag dat natuurlijk ;)

2. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb maar op 1 ding gestemd, alleen de laatste moest we eigenlijk ook nog bij.
    Ik heb gestemd op 'Ik ken iemand die in de schuldsanering heeft gezeten'.

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik had ook wel verwacht dat er meer mensen in de schuldsanering zouden zitten.

4. Minerva

Minerva Niet meer actief

Euhm.... ik heb gestemd op dat ik niet in de schuldsanering zit. Ik ken niemand die in de schuldsanering heeft gezeten en de enige schuld die we hebben is de hypotheek. Beetje saai antwoord dus ;)

5. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik heb zelf nooit in de schuldsanering gezeten, maar ken wel iemand die er in heeft gezeten. Heel sneu, een echtpaar met een eigen zaak als vof, toen die failliet ging gingen ze persoonlijk ook mee. Alles moest verkocht worden, maar ze zijn er prima uitgekomen en nu geen problemen meer. Ze zijn wel in loondienst nu, geen eigen zaak meer.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zit zelf niet in de schuldsanering, ik ken iemand die er wel in heeft gezeten. Verder hebben wij ook helemaal geen schulden..

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Wij zitten niet in de schuldsanering en hebben ook geen schulden.
    Familieleden van mijn man hebben wel in schuldsanering gezeten.

8. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Ik heb er wel in gezeten en ben er sinds 2012 uit!

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik had een collega die zat er in.. Wij gelukkig geen schulden.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zit niet in de schuldsanering en heb er ook niet in gezeten.

Volgens mij kom je ook niet zomaar in de schuldhulpsanering en gaan er nog vele stappen aan vooraf voordat je hier in komt.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Wij niet en ik ken bij mijn weten ook niemand die erin zit

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    hier ook

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik zit niet in de schuldsanering...maar ken wel een gezin dat er wel in zit.

Ze moesten hun huis gedwongen verkopen...zorgverzekering was niet meer te betalen...ellende.

14. cathymoon

cathymoon Actief lid

Apr 7, 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk in de schuldsanering dus ik heb dagelijks contact met mensen in een schuldregeling. Bij ons is het ongelofelijk druk. Maar de gemeenten moeten op alle vlakken bezuinigen en je kan idd niet zo maar in een schuldregeling. Wie meer info wil moet mee maar even pben

15. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Ik heb geantwoord dat ik iemand ken in de schuldsanring, en ik zelf zit er niet in.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zit zelf niet in de schuldsanering maar ken twee gezinnen van dichtbij die er wel in zitten...

17. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Ik ken een gezin die de schuldsanering heeft gezeten en afgemaakt en eentje die in de begin tijd zit.

Met alle ellende die vooraf gebeurde, want er was altijd wel problemen met de werking van budget beheer..

Zoveel fouten worden gemaakt in een omgeving waar mensen het niet kunnen vooroorloven om fouten te maken en daardoor afgesloten worden door water of andere primaire levensbehoeftes terwijl ze wel een full time inkomen hebben.

18. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Ik zit/zat er niet in en ken ook niemand die erin zit/zat. Ook - naast hypotheek - geen schulden. Gelukkig :)

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik zit niet in de schuldsanering, ken ook niemand die erin zit, wel iemand die erin zat.

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik zit niet in de schuldsanering en heb er ook niet in gezeten. Wij hebben ook geen schulden/leningen behalve de hypotheek.

Ik ken wel iemand die in de schuldsanering heeft gezeten.

Share This Page