Ik ken iemand die in de schuldsanering zat. Door verkeerde keuzes. Dit heeft ze helemaal afbetaald voordat ze aan de kinderen begon Zelf heb ik er nooit ingezeten. Ook mijn verloofde niet.
Verder hebben we wel beide een studieschuld. Ik bij de Nederlandse overheid, en mijn partner bij een Franse bank. Maar dat is netjes onder controle
Ik zit in de schuldsanering minnelijk traject (dus geen rechter bij nodig geweest) ben nu met de laatste maandjes bezig voor het einde van het jaar heb ik een schone lei. Reden: 1. mijn ex zou de betalingen doen, daarin heb ik teveel op hem vertrouwd en daardoor niet gecontroleerd. Dus mijn fout, had ik eerder gecontroleerd had ik de meeste problemen kunnen voorkomen. 2. We hebben het huis met een flinke restschuld verkocht vanwege reden 1, de hypotheek was 1 van de zaken die hij dus niet betaalde, terwijl ik mijn deel (de helft) wel aan hem betaalde. (Hypotheek was het enigste wat hij niet betaalde wat ook op zijn naam stond) Weet ondertussen dat hij na het uit elkaar gaan (en er dus zaken alleen op zijn naam stonden, zoals tv/internet/telefoon, energie, verzekeringen etc) hij nog veel meer schulden heeft gekregen, 1,5 jaar later lagen er 48 gerechterlijke deurwaardersbrieven bij hem op de mat, die heeft hij ook nog geprobeerd op mij te schuiven, maar dat had alleen gekunnen als de officiële scheiding nog niet was uitgesproken was, het geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract nog niet ontbonden was, en die hadden we geen van allen, dus daar heb ik veel geluk mee gehad. (Waren overigens schulden van na we uit elkaar zijn gegaan. Wat hij dan gedaan heeft met het geld, opgenomen en naar zijn ouders gebracht/overgemaakt, heb ik laten uitzoeken aangezien er behoorlijk wat binnen kwam (belastingteruggave, loon, toeslagen en zijn uitkering) op die manier heeft hij enkele tienduizenden euro's weggesluisd, wat ook mijn geld was. Maar ja ben zelf zo stom geweest om hem niet te controleren, en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, ook al voelt het niet helemaal terecht!
Ken niemand en zit er zelf ook niet in (gelukkig).. Enkel de hypotheek als schuld en dat vond ik al zo rete spannend toen we eraan begonnen
Ik zit er niet in en ken ook niemand die erin zit, voorzover ik weet natuurlijk. Wel heb ik diep respect voor diegenen die er in zitten (buiten eigen schuld om uiteraard) en er goed weer uitkomen en hun leven weer op de rails krijgen. Dat zal niet makkelijk zijn dus daar maak ik een diepe kniebuiging voor!!!
Ik heb gestemd op wel in de schuldsanering en niet maar wel hoge schulden. wij hebben bij een bewindvoerder gezeten. Die ervoor gezorgd hebben dat we 13000 meer schuld hebben dan toen wij in 2009 erin gingen. in 2012 toen er in een keer de woningbouw een brief stuurde van 4000 huurschuld zijn we via de rechter onder bewind uit gegaan.. vanaf toen kwamen we er achter dat ze nooit iets af betaald hebben. We gingen erin met 6000 schuld zonder achterstanden bij vaste lasten. en kwamen eruit met 19000 en meer schuld. nu hebben wij het heft in eigen handen al 6 regelingen afbetaald en hebben we weer wat adem ruimte. tot nu toe komen er nog steeds aanmaningen binnen van de periode dat we onder bewind stonden.
Hier ook niet en nooit in gezeten. Vanuit mijn vroegere werk op een deurwaarderskantoor ken ik het wel. Ik kan alleen maar zeggen dat je als mens hoopt er nooit in terecht te komen, vreselijk.
Ik zit niet in de schuldsanering, maar mijn man (getrouwd met huwelijkse voorwaarden) heeft voor mijn tijd een flinke schuld opgelopen doordat zijn huis onder executie is verkocht. We betalen maandelijks een bepaald bedrag af en zoals het er nu voor staat is het over 7 jaar afbetaald. Duurt nog een tijd maar dat liever dan de schuldsanering! Mijn beste vriendin zit in de schuldsanering en het is geen pretje, helemaal niet als je kinderen hebt. Nu kunnen wij zo nu en dan wat geld opzij zetten en daar wat leuks voor doen, met schuldsanering kun je dat op je buik schrijven.
Heb drie keuze.s gemaakt. een heb zelf schulden maar geen schuldsanering. twee ken iemand die nu in de schuldsanering zit. drie ken iemand die er in gezeten heeft dus tja drie antwoorden.
Zelf geen schulden, ook niet gehad en mijn man ook niet. Ken wel iemand die binnenkort in de schuldsanering zit. Dat wordt nu opgezet. Na een scheiding moet het huis verkocht worden, dat wordt een verkoop met veel verlies (geen nhg, hogere hypotheek dan de waarde destijds, achterstallig onderhoud waardoor waarde nog meer is gezakt). Tja wel een geval eigen schuld hier (ook de scheiding, heel verhaal).
Wij niet gelukkig ook ruim spaargeld en volgens mijn ken ik ook niemand, maar ik weet niet of mensen daar altijd open over zijn? Geen idee ook hoe ver je in de schulden moet zitten om daar te komen
Oja, dat was ik bijna vergeten. Hier ook een hypotheek en een studieschuld... maar is dat echt een schuld? Een lopende lening, die gewoon volgens plan elke maand afgelost wordt, is ook niet wat ik bedoelde met de optie "Ik zit niet in de schuldsanering, maar heb wel een (hoge) schuld."
Ik heb van 2005 t/m 2008 in de schuldsanering gezeten en tot op heden nog steeds schuldenvrij gelukkig.
Bij ons kwam het door totaal geen overzicht te houden op financiën; overal leningen afsluiten( ging heel makkelijk destijds), overal maar raak bestellen op afbetaling. Geen grip meer op rekeningen, op een gegeven moment zo vastgelopen dat uithuiszetting dreigde. Bijna een jaar bij een vriend ingewoond, konden niet blijven dus kwamen we in de crisisopvang terecht en van daaruit gingen ze ons helpen met alles op een rijtje zetten en hebben we via maatschappelijk werk schuldsanering aangevraagt. In de tussentijd kregen wij ook les in budgetteren en sindsdien gaat het heel goed. Hadden al veel eerder aan de bel kunnen trekken maar veel mensen doen dat niet vanwege schaamte.
Ik werk in de schuldsaneringen.. Maar heb er zelf gelukkig nooit ingezeten en op de hypotheek na gelukkig ook geen schulden.