Wie moet er nog meer de laatste 5 kilo kwijt? Ik ben vrijdag naar de dokter gegaan voor wat tips, ze vindt dat ik veel brood (2 per dag) eet, dat ik met 63 kilo te zwaar ben voor mijn lengte (165 cm) en dat ik te weinig beweeg en gaf me dit lijstje om te doen: -1.5 liter water en bij de lunch vers geperste sinaasappelsap en de rest aanvullen met wellicht een kopje thee zonder suiker of koffie -Minimaal 2 keer per week geen brood bij de lunch -Hooguit eenmaal per maand fastfood -Uiteraard geen chips/snoep etc (maar, dat eet ik al niet.) -Eenmaal per week iets "lekkers'' drinken, zoals een hazelnoot koffie (hmm..graag) of ijsthee (150 calories per halve liter) En nu komt het moeilijkste: Meer bewegen. Ik vertelde haar namelijk dat ik 1 uur per dag fiets en 40 minuten loop, ik neem de trap naar de 3e verdieping en soms is het 2 uur per dag. Ze zei dat fietsen niets verbrand en dat ik maar iets anders moet gaan doen..Maar met een 40 uren baan en een dochter van 14 maanden is dat wat moeilijk. En naja, beweeg ik nou echt weinig, het is tussen de 2-3 uur per dag. Heeft er iemand tips om die 5 kilo te verliezen of misschien wilt iemand wel gewoon wat delen? Brand los
Wow....als je met een uur fietsen en 40 min wandelen al meer moet gaan bewegen...ik vind dat al heel netjes eigenlijk Ken je 30 day shred? Wellicht leuk om te doen? Of hoelahoepen (ik heb een bodyhoop) Succes!
30 Day shred ken ik Maar of ik het ga doen is het tweede haha. Wel ga ik vandaag beginnen met sit-ups, zo'n 5 per dag om te beginnen en dan 10 en dan 20 en dan 1000
Waarom zou fietsen niets verbranden? Je beweegt toch? ... heb het even opgezocht, met een uur fietsen op een gemiddelde snelheid verbrand je met jouw gewicht 377 kcal... vind ik toch behoorlijk wat hoor! Met het lopen erbij (aannemende dat je rond de 5 km per uur loopt, gemiddeld tempo) komt er nog eens 150 kcal bij. Lijkt me een prima lichaamsbeweging...
Inderdaad misschien gaan hoela hoopen. Wandelen of hardlopen met je dochter (ik heb voor mijn blessure een hele poos hardgelopen met zoon in de driewielerwagen). Misschien Wii fit als je een Wii hebt. Andere sporten die je thuis (voor de tv) kunt doen zoals shredden, Zumba, etc.
Ze zei "Omdat je uit Nederland komt en veel fietst is je lichaam gewend aan de beweging en haalt het niets uit" En ja, loop wel snel Het is volgens Google 25 minuten heen en 25 minuten terug en ik loop het in 20 heen en terug jeej Ik heb een Wii maar dochter heeft de Wii controller verstopt Moet nog een nieuwe kopen inclusief andere Wii sports. Tja. En sinds ze kan "rennen" wilt ze niet meer in de kinderwagen Maar dank voor de tips
och jeetje nog meer bewegen....pffff wat is het oneerlijk verdeeld he,de een kan alles eten zonder aan te komen en de ander moet zoveel moeite doen. ik ben er nu 5kwijt van 74,5 naar 69,5 gegaan.(ben 170cm) maar ben alweer een paar weken gelijk aan het blijven heel irrirant! want doe zo mijn best........
Lijkt me broodje aap.... met die redenaties zouden wielrenners dus geen calorieen kwijt raken met fietsen want die fietsen de hele dag... Nou als je wielrenners ziet eten, weet je wel beter hihi Dat je lichaam went aan een beweging betekent niet dat het geen moeite kost om hem te doen. Je zou misschien met fietsen jezelf kunnen uitdagen, stukje sprinten oid of het stuk sneller fietsen.
Vind het maar raar hoor. Hier honder plus en een tweede gekregen ben ook 162, In mijn ogen ben je gewoon normaal. Je kunt het ook overdrijven,
Heel oneerlijk idd Hoe lang heb je gedaan over die 5 kg? Want ik ben van 86 naar 63 gegaan in 12 maanden (86 van de zwangerschap wel hoor) maar die rot laatste kilo's.
Wow nog maar 5 kilo! Well done! Ik moet nog wel een kilo of 10. Zou het zo ook niet weten eigenlijk. Ik doe zelf 1 keer per week een uurtje Pilates. Ik loop daar dan ook heen (heuvel op half uurtje) en terug (heuvel af half uurtje). En elke dag loop ik met de hond ongeveer een uur of anderhalf. Gaat op zich goed. En via een post hier heb ik fitness pall op m'n foontje. Dan kan ik precies bijhouden wat ik eet elke dag, dus kan zien of het gevarieerd is, gezond en genoeg om af te vallen. Heel handig ding moet ik zeggen. Ben ermee iets over 4kg kwijt nu. Ben net zo lang als jij ongeveer, maar weeg nu 72.5kg. Dus heb nog wel effe te gaan! HAHA! Via hun FB pagina krijg je ook vaak artikelen met dingen die je thuis kunt doen. Oefeningen etc. Misschien moeite waard om eens te kijken? Misschien zit daar wat voor je bij? Succes met de laatste loodjes!
Dankje Jij ook veel succes, het lukt wel het lukt wel! Die app heb ik ook ja maar die verteld mij rare dingen haha, dat ik bv maar 1200 calories mag eten per dag terwijl mijn BMR al 1400
Dat weet ik Maar dat betekent nog niet dat ik wel graag die 58 wilt behalen. Dat was sowieso mijn streven of de dokter nou zegt van "je bent wat zwaar" of niet
Sorry maar ik vind het compleet onzin wat je dokter zegt. Tenzij je vetpercentage te hoog is maar je bent echt niet te dik volgens je bmi. Of je hebt andere medische klachten. En ik fiets ook elke dag (hometrainer) en ben niks te dik. Los van wat je dokter zegt misschien meer interval gaan fietsen dus even kort heel hard en dan weer normaal. Dit doe ik op mijn hometrainer.
Het maakt me zoals ik al zei niet al te veel uit wat ze zeggen, ze hebben wel vaker rare opmerkingen. Misschien had ik het er uit moeten laten. Dat is inderdaad een goede, moet zeggen dat als ik terugfiets savonds (af en toe) dat ik sneller fiets dan sochtends maar ben ook knap chago om 6 uur in de ochtend
ja dat is bij mij ook zo,ik "mag" 1200 calorien om een halve kilo af te vallen. hoeveel eet je er ong nu?