Hallo dames, Allereerst zal ik mij even voorstellen, mijn naam is melissa ik ben 24 jaar. Mijn vriend en ik hebben al een tijdje een kinderwens en ik ben sinds 1 februari gestopt met de pil. Wij zijn al een aantal jaren samen en wonen ook samen. Inmiddels zit ik nu net in mijn 2e ronde. Nu ben ik heel benieuwd wie er ook sinds kort gestopt zijn met de pil en begonnen zijn om een klein wondertje te krijgen. Het lijkt mij leuk om door middel van dit topic elkaar op de hoogte te houden en te volgen tot wij uiteindelijk allemaal een positieve test in onze handen mogen hebben en daarna een klein wondertje
Hoihoi, Ook wij zijn in februari gestopt met de pil. Spannend! Nu aan het wachten op 1e natuurlijke menstruatie. Lees veel op het forum, kan niet genoeg weten lijkt me om te zorgen dat het zo snel mogelijk raak is. Ik ben trouwens 27 jaar. Lijkt me gezellig om te kletsen! Had nog niet echt een groep gevonden waar ik in mee kletste.
Hoi mackwek welkom op dit topic, Ben je gelijk de eerste ronde begonnen of wacht je je 1e menstruatie af? Welke dag zit je nu? Ik kon ook nog geen ander topic vinden die rond dezelfde tijd begonnen zijn ondanks je veel van andere periodes leest. Ben benieuwd of er nog meer meiden zullen zijn en gezellig kunnen kletsen tot iedereen zijn kindje in de armen heeft
Nou ik zal eerst m'n eisprong moeten zien te vinden. Zit nu op dag 14 dus zou ergens in de buurt moeten gaan komen. Maar kan natuurlijk ook pech hebben dat m'n menstruatie nog wat langer wegblijft. Heb jij je eerste eigen menstruatie al wel weer gehad? Heb het idee dat ik nu flink aan het ontpillen ben. Vaak zware hoofdpijn deze week en buikpijn. En zooooooooo moe....pfff
Spannend, hoop dat je snel je eisprong vind en een mooie cyclus zal hebben. Ik had rechtsonderin krampen en precies 14 dagen later mijn menstruatie dus dat was mijn eisprong. Moe en tussendoor buikpijn heb ik ook gehad. Toch wel blij dat ik na 27 dagen mn menstruatie had dus een mooie 1e cyclus. Ik zit nu op dag 3 dus heb mijn menstruatie nu nog. Volgende week wil ik gaan starten met ovulatietesten
Hoi xMeliisz en Mackwek, Graag zou ik meekletsen op dit forum. Ik was ook nog op zoek naar een geschikte groep die nog een beetje in het begin staat. Ik ben 17 februari gestopt met de pil en nu op dag 18 van ronde 1. @Mackwek, vervelend te horen dat je zo'n last hebt van het ontpillen. Hoop dat het snel bijtrekt en dat je een mooie cyclus zult krijgen. @meliisz, spannend de eerste ovulatietesten!
Hoi elana welkom op dit topic, Heb je al een eisprong gehad of zit je daar nog op te wachten? Ik vind het ook erg leuk om met een groepje te kletsen die ook net gestopt zijn met de pil en elkaar zo te kunnen volgen
@Mackwek, Leuk om te horen dat we toevallig tegelijk zijn gestopt, ik zit volgens mijn telling op dag 17, of tel ik nou verkeerd? Hoe gaat het bij jou tot nu toe? Nog steeds last van ontpil-klachten? @xMeliisz, ik weet niet of mijn eisprong al is geweest. Ik had 1 maart een gevoel van een eisprong maar ik heb deze maand nog niet getest met ovulatietesten. Ik had die dag een klein beetje bruine afscheiding. Even afwachten dus nog. Al aan het aftellen naar de eerste ovulatietest?
Nou ik schuif nu alles op het ontpillen, maar kan natuurlijk ook dat ik een virusje onder de leden heb bedenk ik me nu. ik ben kleuterjuf en heb momenteel aardig wat zieken in de klas. Kan best kloppen dat jij verder zit, ben je iets eerder ongesteld geworden. Moet toch tellen vanaf de 1e dag van je menstruatie?
Met kleuters gaat er van steeds wat rond. Hoop dat wat het ook moge zijn je je snel beter voelt. Ik weet niet precies hoe je moet tellen, aangezien de menstruatie tijdens de pil geen echte menstruatie is maar slechts een onttrekkingsbloeding tel ik vanaf de dag dat ik ben gestopt. Hormonen zijn al na een dag of 3 uit je systeem (dat zou dan passen bij jou telling), alleen moet het lichaam daarna weer in balans raken. Maar ik weet niet zeker hoe dit standaard wordt geteld. @xMeliisz, hoe heb jij je eerste cyclus geteld?
@elana spannend hoor, zou best een eisprong geweest kunnen zijn maar zonder ovulatietesten weet je dat nooit zeker natuurlijk. Ik ben inderdaad aan het aftellen om te starten met de ovulatietesten, afgelopen maand ook gevoeld dus ben benieuwd of dat deze maand ook zo zal zijn.. Afwachten maar @mackwek hoop niet voor je dat je ziek gaat worden
Voel me vandaag beter! Ook lekker vrij, dus met een vriendin dagje naar den haag geweest. Even naar de primark en wat een grote kinderafdeling! Wel in de trein kotsmisselijk.....dacht gelijk, ow zou ik misschien .......? Haha dromen mag he
Ik heb geteld vanaf de 1e dag van de ontrekkingsbloeding en daarmee kwam ik op 27 dagen. Nu tel ik vanaf 1e dag menstruatie. Tuurlijk dromen mag altijd alleen zo dat erg snel zijn dus denk eerder van het ontpillen maar goed wonderen zijn de wereld nog niet uit
Volgens die telling zou ik nu op dag 15 zitten, nou we wachten het af. Mackwek, ik hoop het voor je, zou wel mooi zijn, dromen mag, het is allemaal een spannende tijd. Denk dat we allemaal steeds stiekem dromen. En fijn dat je je verder weer beter voelt. Nog een weekje voor Melissa kan gaan testen, ben benieuwd (de trooper van dit groepje )
Nou ik heb denk ik mijn eisprong nog niet eens gehad. Ik denk dat ik een langere cyclus als normaal ga krijgen. Ik ben vorig jaar ook weleens gestopt met de pil. Maar dat had andere redenen. Toen duurde het 6 weken voor hij weer op gang kwam. Dus daar hoop ik nu ook maar op.
Elana als je een normale cyclus zou hebben zit je nu dus ongeveer op helft, spannend dat afwachten tot 1e cyclus en/of het eventueel gelijk raak is. Ja wil denk over een aantal dagen gaat starten met de testen om te kijken wanneer mijn piek is. Mackwek ik hoop niet voor je dat je dat je een lange cyclus gaat krijgen, ik was blij met een 1e cyclus voor 27 dagen maar dat zegt nog niks over de 2e
Zeg heeft 1 van jullie een idee hoe je een 'abbo' neemt op een topic? Heb ergens gelezen dat dat kon, maar kan het nergens vinden.
Ik heb twee apps op mijn telefoon die ik gebruik. Een ingesteld op de telling van de eerste dag van mijn onttrekkingsbloeding, en een op wat misschien (dromen mag) mijn eisprong was, de laatste telling klopt vanaf de dag dat ik ben gestopt. Maar het is allemaal gewoon afwachten, ik kan er veel van denken maar de natuur gaat zijn eigen gang. Mackwek, je zit nog op de helft voor en gewone cyclus, misschien valt het mee, ik duim voor je. Een abbonement kan je nemen door bovenin het topic te klikken op onderwerptools. @xmeliisz, gewoon vertrouwen houden, hoe was je cyclus voor je begon met de pil? Het schijnt dat je cyclus weer gaat lijken op wat je had voor je startte met de pil. Ik heb een club opgestart (Voorjaar 2015, beginnen voor een eerste kindje), misschien vinden jullie het leuk daarbij aan te sluiten.
Waar dan elana? Ik zie hem nergens. Abbo is gelukt zocht me iedere keer een ongeluk waar ik ook alweer iets gezegd had.