Spannend Lin, ook omdat je cyclus nu ineens afwijkt!! Oh ik hoop zo voor je dat het raak is.. Die wachtweken zijn echt killing. Maar geef de moed niet op meid, dat had ik ook gedaan en kijk nu eens! Ik dacht ook echt nooit een positieve test in handen te hebben en kon het daarom pas na 5 positieve testen geloven... Ik duim voor je dat deze maand je lucky ronde is...
ps: waarom denk je dat je cyclus nu ineens 24 dagen duurt; omdat je eisprong nu eerder was? Het kan misschien ook zijn dat je LF langer duurt dan het gemiddelde 14 dagen?
Jeeeeeej!! Kangerootje wat ben ik blij voor je!! Spannend!! Wij zijn vanaf gister weer aan het klussen geslagen -_- Hopelijk blijft het een beetje leuk hihi
Hoi meiden, ik lees al jullie berichtjes en wil nu wel eens mee kletsen. Wij zijn nu inmiddela opweg naar ronde 11, pffff moet zeggen dat het geduld wel aardig op begint te raken....het enige wat continu door mn hoofd schiet is de angst dat het nooit zal lukken... hoe gaan jullie hiermee om? Gefeliciteerd kangarootje!!!
@kangarootje.. Ik denk dat het 24 dagen is omdat ik altijd exact 14 dagen nadat ik mijn eisprong heb gevoeld ongesteld word! maar dat weet ik natuurlijk niet precies! we wachten het maar gewoon even af! Thanks voor je lieve woorden! doet me goed! @kraamzorg.. pff ronde 11! heftig! Ik merk zelf dat ik veel kracht haal uit dit praatclubje! ook probeer ik hier thuis veel over te praten! dat helpt wel. maar het is idd lastig! nooit gedacht dat dit traject zoveel impact zou hebben! Hoe ga jij er mee om?
@ MGX super spannend weer he... Oh ik duim voor je... Ik gun het je zo dat het dit keer lukt en ook goed gaat..!! Hou je ons op de hoogte als je symptomen voelt oid? @Kraamzorg; ik begrijp je gevoel HEEL erg goed, ik had precies dezelfde angst. Of eigenlijk was het een soort heel zeker gevoel van: ''Ik ga dit nooit meemaken. Ik ga nooit een positieve test zien. Ik ben onvruchtbaar''. Heel stom, daar was ik eigenlijk van overtuigd. Deze maand was ik heel gelaten rond mijn NOD zo van: Het is toch weer niet raak. Maar kijk!! Het is gelukt!! Er is echt nog hoop hoor meid, juist als je het niet verwacht... Niet opgeven!! Bij mij is het deze keer gelukt, toen ik 2 weken lang OM de dag geklust heb. De maanden daarvoor rommelde ik wat met slecht interpreteerbaar ovulatietesten en deden we het alleen als we er zin in hadden. Deze maand was het echt 'moeten' geweest maar het is nu wel raak!! Ik duim voor je!! Je moet hoop houden en positief blijven denken! @Lin; okee, vandaar. Ik ben erg benieuwd meid! Hou ons op de hoogte... Spannend hoor.. Ik wens je veel sterkte toe, het is inderdaad niet niets iedere keer teleurgesteld te worden, en iedereen om je heen wordt 'zomaar' zwanger Ik voel me erg goed..! Heb nog geen last van misselijkheid, wel staan mijn borsten echt op knappen, haha. Ze zijn echt een soort van beurs. Het bruine bloedverlies is er nog wel, maar minder. De krampen in mijn onderbuik zijn er ook nog wel, maar de verloskundige zegt dat het allemaal normaal is zolang ik maar geen rood bloed verlies. Ik heb mijn zwangerschap aangemeld bij de VK en heb 26 november het kennismakingsgesprek, en 10 december de eerste echo.. Ben ZO benieuwd en vind het heel spannend... Dana, hoe is het met jou?
@kraamzorg, ik had het deze ronde ook helemaal opgegeven en liep ook met gedachtes rond dat het nooit zou gaan lukken en nu toch zwanger! Geef de moed niet op! @ kangerootje, met mij gaat het goed. Ik heb al wel steeds vaker last van misselijkheid, zere borsten en heel veel plassen ( kan de wc wel dromen haha) maar ben zoo onzeker over de echo volgende week maandag. Ben echt zo bang dat het weer mis is.
Bedankt voor jullie pep talks!! Ik ga nu ook maar eens kijken of het dan toch gaat lukken om om de dag te klussen deze mnd. Ben nog niet bekend met alle afkortingen, maar heb vorige week mn menstruatie gehad, gister weer begonnen met klussen, dus ben benieuwd of het inderdaad op deze manier gaat werken! Leuk dat ik trouwens vanaf nu kan mee kletsen, hoop dat het me iets meer ruat gaat geven!
@ lin89: ik probeer mezelf wijs te maken dat dingen in het leven gebeuren om een reden, en dus niet voor niets nog geen positieve test heb gehad ( klinkt raar, maar 2 vakanties en 2 bruiloften gehad dit jaar en hou op zn tijd van een lekker wijntje) verder praat ik er met mn vriendinnen en schoonzus over, zij heeft er immers 14 mnd over gedaan, en heeft echt een voorbeeldig kind! Mijn vriend vindt dat ik me nog niet te druk moet maken aangezien we nog geen jaar bezig zijn....ook daar zit natuurlijk wat in, maar mn gevoel kan ik dus niet zomaar aan de kant schuiven... ik heb er nog geen traan om gelaten, maar heb nu wel een punt bereikt dat dat wel gaat gebeuren.....
@Kraamzorg tuurlijk mag je meekletsen. Het helpt idd echt om van je af te schrijven en het te delen met andere meiden in hetzelfde schuitje als jij! Ik zou als ik jou was vanaf dag 7 van je cyclus (dus als je menstruatie net weg is) om de dag te vrijen tot je zeker weet dat je eisprong is geweest, dus een week of 2 tot dag 21. Tenzij je cyclus langer duurt dan 28 dagen, dan moet je langer doorgaan. Het is best belastend, maar op die manier ligt er altijd een vers voorraadje sperma klaar voor je eitje, hihi. @Dana; ik begrijp heel goed dat je gespannen bent voor de echo.. maar probeer ernaar uit te zien; het feit dat je nu misselijk bent is wel een teken dat de zwangerschap intact is en het vruchtje veel hcg aanmaakt!! Ik voelde me gistermorgen en vanmorgen vlak na het wakker worden ook een heel klein beetje misselijk. Wel kan ik nog goed ontbijten enzo. Mijn borsten waren gisteren echt heel pijnlijk en vandaag voel ik haast niets, dat vind ik ook wel eng.. Maar het schijnt normaal te zijn dat symptomen komen en gaan toch?
@kangerootje, symptomen komen en gaan. Ik heb soms dagen dat ik nergens last van heb en vervolgens komt het dubbel ineens terug. Ik werd hier ook wel onzeker van dus begrijp je heel goed maar het schijnt normaal te zijn. Het zou ook niet best zijn dat je elke dag kotsmisselijk boven de wc hangt haha dus geniet van de dagen dat je er niet zoveel last van hebt
@Dana dat is fijn om te horen. Hier is het ook heel wisselend inderdaad, de ene dag supermoe en de andere dag heel energiek. Ik ben benieuwd naar je echo... Er is een heel leuk programma waarop je kan zien hoe je baby er nu uit ziek, super leuk! Ken je dat?
Ja ik had het idd al gezien heb jij 's avonds ook zo last van een opgeblazen darmenbuikje?? Ik moet echt de knoop van mijn broek dan los maken haha. Mijn vriend en mijn moeder hebben het gevoel dat het een tweeling is hihi vind het wel grappig dat ze het denken we zullen het maandag wel zien.
lieve Kraamzorg! geef het niet op hea? wie knokt die wint! ook jou is het gegund om straks een mooi en lief kindje in je armen te hebben! Ook ik drink wel eens graag een wijntje.. en vind het nu ook moeilijk om er wat minder van te drinken. drink nog wel als het zo uitkomt.. (lees max 2 x in de maand) maar dan niet meer dan 2.. kan me dan een klein beetje schuldig voelen.. maar ik heb ook wel eens gelezen dat wijn drinken in de eerste 3 weken absoluut nog geen kwaad kan. daar hou ik me dan ook een beetje aan vast! dana@ ik duim voor je mee meid dat je maandag een echo hebt met een kloppend hartje (dat kan dan toch al?) kan me heel goed voorstellen dat het heel spannend vind! een ander vraagje dames.. misschien weten jullie dat.. Ik ben uitgenodigd voor de griepprik (voor de eerste keer ook) is het verstandig om deze te halen?
@ Dana haha, nee dat heb ik (nog) niet. Ik heb wel enorme eetbuien en kan niet zo makkelijk naar het toilet :S LOL Het zou wel leuk zijn als het een tweeling zou zijn zeg! Dat zou echt het wachten waard zijn geweest! Ik ben zo benieuwd!! @Lin, ik weet eigenlijk niet of de griepprik goed is... Dat zou je eens aan de huisarts kunnen vragen?
Ja een tweeling zou wel leuk zijn die kans is er wel want komt veel in de familie voor bij vaderskant en moederskant maar denk zelf dat het er 1 is en als het er 2 zijn dan moeten moeten we creatief zijn met ons huis. Ons huis is niet zo heel groot Kangerootje hoe gaat het verder met je? Is het bruinverlies al gestopt?
Oh Dana dat zou grappig zijn.. Maar inderdaad wel pittig als je er gelijk 2 krijgt! Ik ben razend benieuwd, kunnen ze dat bij je eerste echo al zien? Maandag toch? Lin fijn dat het geen kwaad kan, dan zou ik het gewoon doen als je dat graag wilt... Hoe is het verder met je? Met mij gaat het goed. Het bruinverlies is helemaal gestopt, daar ben ik heel blij mee. Wel heb ik momenteel totaal geen last van symptomen, mijn borsten doen niks geen pijn meer, niet meer misselijk smorgens enz. Dat vind ik toch wel spannend, maar ik wacht af hoe ik me morgen voel, dat kan met de dag verschillen. En met jou Dana, nog misselijk?
@ kangerootje, ja ik heb maandag de echo en volgens mij kunnen ze dan wel zien of het 1 of 2 zijn. Ze gaan dan ook kijken of het hartje al klopt maar hoor weer van sommige dat je dat pas kan zien met 6 weken dus als er nog geen hartactie is dan hoeft dat ook nog niks te betekenen. Stiekum hoop je toch op een kloppend mini hartje! Maar ik houd er ook rekening mee dat je slecht nieuws te horen kunt krijgen. De laatste keer dat ik een echo heb gehad was in januari bij mijn eerste zwangerschap en toen was het mis dus dat gevoel speelt ook mee en de angst. Ben vandaag gelukkig niet zo heel erg misselijk. Fijn dat het bruinverlies al is gestopt!
fijn zeg kangarootje dat het bruin verlies is gestopt! lijkt mij ook wel dat, dat je ook onzeker maakt! lijkt me ook zo'n gek idee dat er heel pril een kindje in je groeit! hihi @ dana.. oooo voor jou is het extra spannend de echo met jou vorige ervaring! kan me voorstellen dat je er misschien ook wel een beetje tegenop ziet! hopelijk vliegen de komende dagen snel voorbij voor je zodat het snel maandag is! Ook ik zou willen dat de dagen snel gaan.. ben het wachten zat. kost mij veel energie dit keer. Komt ook wel omdat mijn collega in de medische molen zit voor een kindje sinds kort. en een andere collega sinds kort zwanger is.. dus het gaat ook heel veel over zwanger zijn en worden op het werk.. terwijl ik het daar even kon loslaten! mja dat ebt vast eerdaags wel weg!