@ kangerootje, bij mijn 2 zwangerschappen van mijn meiden nooit misselijk geweest. Bij mijn 2 de mk wel maar toen bleek ik ook zwanger te zijn van een 2-ling. De misselijkheid kan nog altijd komen hoor!
@annaenmarie, wat heftig zeg twee vroeggeboortes en je miskramen. Ik heb hiervoor 3 miskramen gehad en ik snap dat je dan erg onzeker bent en aan jezelf begint te twijfelen of er wat mis met je is. Geef de moed niet op meid! Ik wil je alvast succes wensen bij de gyn en hopelijk krijg je daar wat meer duidelijkheid.
@lin, ik heb morgen om 10:15 mijn echo. Ben nu al zoo zenuwachtig en zie er toch wel een beetje tegenop maar wil ook graag duidelijkheid of het goed zit of niet. Het voelt een beetje dubbel... Ik hou jullie op de hoogte!
gezellig dat je mee kletst annaenmarie! heftig jouw voorgeschiedenis! wat zal het soms moeilijk zijn voor je om hoop te blijven houden en moed te hebben! succes bij de gynaecoloog. hopelijk kan ze je verder helpen! @dana.. Wel fijn dat je niet ergens aan het eind van de middag moet! succes!
Hoi Annaenmarie, wat heftig wat je allemaal hebt meegemaakt... Verschrikkelijk moeilijk moet het zijn, zeker omdat het nu niet lukt. Dat is zo frustrerend. Ik hoop dat je gauw een positieve test hebt en een gezond kindje krijgt. Wanneer ga je met de gyn praten? Mijn zus heeft vorig jaar ook een vroeggeboorte gehad op 24 weken, zij bleek een zwakke baarmoedermond te hebben en droeg ook de bacterie streptokokken met zich mee. Waarschijnlijk was de zwakker baarmoedermond de voornaamste oorzaak, nu is ze weer zwanger en hebben ze een soort bandje (cerclage) om de baarmoedermond gedaan zodat hij niet open kan gaan staan en deze verwijderen ze weer met 36 weken. Weet je al wat bij jou de oorzaak was van de vroeggeboortes en kunnen ze iets doen het te voorkomen als je weer zwanger wordt?
Ok, dus het is niet altijd een must.. haha.. Stiekem ben ik wel bezorgd omdat ik nu samen met een vriendin zwanger ben en die was vanaf week 4 al vreselijk misselijk, en ik nergens last van.. Niet dat ik graag misselijk wil zijn hoor, maar het zou me iets meer zekerheid geven, ik zou me iets meer zwanger ''voelen''
Dana succes morgen, ik snap dat het heeeeel spannend is... Maar morgen ben je uit de onzekerheid en kan je hopelijk gaan genieten. Vertel het ons maar gauw ik ben heel benieuwd, ook omdat er tweelingen in je familie zitten hihi
@ dana, ook heftig 3 miskramen, waarschijnlijk daarom dat je morgen zo'n vroege echo hebt. Ik duim voor je! @kangerootje, ik heb ook een zwakke baarmoederhals en bij mijn 2de hebben ze een cerclage gezet maar die heeft het helaas begeven op 24 weken. Als mijn gyn destijds niet zo nalatig was, was mijn 2de er nog. Hij heeft bij het zetten van de cerclage een verouderde materiaal gebruikt (nu gebruiken ze blijkbaar iets anders) en hij heeft me niet genoeg rust gegeven. Hij zei alleen maar om rustig aan te doen. Ik heb nu dinsdag een gesprek met mijn gyn. Ik heb veel moeilijke momenten. Naarmate de maanden vorderen des te meer wanhopiger ik word. En dan begin je alles uit te sluiten , stoppen met roken, met drinken, diëten,temperaturen, ovulatietesten,.... Nu probeer ik alles wat te laten want er zo krampachtig mee bezig zijn haalt ook niets uit. Vanaf dit maand ga ik het anders aanpakken. Althans dat gaan we proberen want zo iets is makkelijk gezegd dan gedaan hé. @ diegene die ook al enkele maanden bezig zijn. Zijn jullie ook al naar de gyn geweest of is dat in Nederland niet de gewoonte?
@Dana: heel veel succes morgen met de echo!! @linn: ik leef met je mee!Ik ervaar dit forum ook als veel positiviteit!fijn dat we je op kunnen beuren met onze woorden, zodat je je weer beter voelt! @annaenmarie: ook jou situatie ia heftig zeg! Hoop ook voor jou dat dit forum helpt net zoals bij mij en de andere meiden, en dat het ook snel raak mag zijn voor jou!
Heel veel succes morgen! @dana laat het ons weten hihi Jeetje jij hebt ook al het 1 en ander mee gemaakt, wat vervelend ene heftig @ Annaenmarie. Hoe ga je ermee om? Misschien een gekke vraag. Hoe zijn ze er uiteindelijk achter gekomen waar het aan lag? Ik zelf ben nu voor de eerste keer naar de gyn geweest en die keek een beetje door middel van een inwendige echo en daarop was niets geks te zien. Dus ja... Binnen een jaar doen ze er sowieso niet zoveel aan. @kangerootje sorry ik had volgens mij over een berichtje van jou gelezen! Ik heb de ovulatie testen weg gelaten en ik zit nu op cyclusdag 14! Ik moet dus nog eventjes wachten voordat ik iets weet!! Ik heb denk ik net mijn eisprong gehad, of misschien wel nu ongeveer. Ik weet het niet, heb paar dagen terug duidelijk vruchtbaar slijm gehad en gister voelde ik bij me lies een soort van gespannenheid. Moeilijk uit te leggen. Hoe gaat het met jou @lin?
Echo zag er goed uit voor 5,5 weken. Klopte precies met mijn berekening. Verloskundige zei al dat het nog te vroeg is om hartactie te zien maar we zagen wel een dooierzakje en een iniminie vruchtje. 17 november over 2 weken heb ik weer een echo!
Super fijn!! Goed om te horen dat het er goed uit zag.. Spannend, over 2 weken alweer... Is dan het hartje te zien?
Ja dan moet er wel een kloppend hartje zijn want dan ben ik 7,5 weken dus hopen dat die echo ook goed is
Ik hoop het ook heel erg voor je!! Super fijn in ieder geval dat je voor nu gerustgesteld bent! Je vorige 3 miskramen; op welke weken heb je steeds gehad? (als je het een vervelende vraag vind moet je hem maar negeren hoor!)
Mijn eerste miskraam was een MA met de termijn echo 9 weken kwamen we er achter dat het een lege vruchtzak was die de grote had van 5,5 weken. Daarna curretage gehad en de andere 2 waren vroege miskramen van 4 of 5 weken (had net positief getest en toen ging het de volgende dag mis) dus deze week was wel erg spannend voor me.
Wat fijn zeg Dana!! Ben je in iedergeval weer gerustgesteld! En toch ook wel weer fijn om over 2 wkn weer te kunnen kijken!! Spannend! Lekker genieten nu....!
wooow dana! ik vind het tot nu toe fijn nieuws voor je! super om te horen. Ook super fijn dat je over 2 weken weer mag! Ben je zelf er nu wat gerust gestelder onder?