@ dana, ik ben blij voor je dat je wat gerustgesteld ben en hopen dat het binnen 2 weken weer zo goed is hé! @kraamzorg87, ik hoop ook dat ik hier mijn ei kwijt kan want ik merk dat ik bij mijn omgeving met mijn probleem niet terecht kan. Ze proberen het wel maar ik merk dat mama's die het zelfde hebben mee gemaakt weten waar je over hebt. @mgx, Hoe ik er mee omga? Ik heb moeilijke jaren achter de rug. We hebben na 2010 bewust voor gekozen om er even mee te stoppen. Mede door dat mijn vriend toen aan een nieuwe opleiding was gestart van 3 jaar en ook omdat ik het toen psychisch niet aankon. Toen heb ik een jaar ook niet gewerkt. Vorig jaar vol met goede moed er terug aan begonnen en helaas die 2 miskramen. De eerste miskraam kon ik best goed verwerken want je hoort meer dat vrouwen een miskraam krijgen. De 2de keer was ik er harder van aangedaan. Vooral om het feit dat mijn meiden die gezond en wel waren toch zijn gestorven door mijn aandoening. Omdat de vorige keren zo vlot waren gegaan ging ik er nu ook vanuit dat ik direct zwanger was, helaas! en daar baal ik zo van. Je begint een oorzaak te zoeken hé. Dat kunnen jullie waarschijnlijk ook beamen. Ze zijn er vrij snel achter gekomen dat ik een zwakke baarmoederhals had. Na mijn eerste dochter wisten ze het al. Ze wisten dat aan de hand van mijn klachten. Ik kreeg opening zonder dat ik het wist,... Na mijn 2de dochter ben ik naar Leuven geweest en daar hebben ze inwendige foto's genomen en de professor kon daar zien dat mijn baarmoederhals een milimeter te ver openstond. @ Mgx, dat is wel goed dat er niets gek te zien was hé of niet?
Heftig allemaal... Je hebt veel mee gemaakt @annaenmarie. Ik vroeg het omdat ik zelf bang ben dat ik uiteindelijk in een situatie terecht kom dat ik het emotioneel niet meer aan kan. Ik herken me in je verhaal dat je eerst snel zwanger was en het dan nu zo lang duurt. Ik was zelf ook gelijk zwanger wat helaas eindigde met een missed abortion. Wat ik misschien nog moeilijker te verwerken vind is dat het toen waarschijnlijk een tweeling was, dus moeilijk voor me te bevatten dat ze dus het ook allebei niet hebben gered. Nu lukt het telkens niet en 2 hele vroege 'miskramen' waarvan ik gelukkig 1 amper hebt gemerkt dat ik zwanger was, maar toch is het weer een klap in je gezicht. Aan de ene kant fijn om te weten dat alles er goed uit ziet, maar toch de angst dat je het niet alleen van een beeld af kan zien en weten. Je gaat je toch afvragen waarom mijn lichaam het afstoot of dat het vruchtje gewoon los laat....
Nog een berichtje van mij... Was net aan het klussen, zegt manlief ineens: het lijkt wel alsof je bloed. Dus ik zei t zal wel mee vallen. Na het klussen dus toch wat meer bloed. Heb ik nog niet eerder gehad
jeetje anneenmarie.. wat zal het soms moeilijk zijn om moed en hoop te houden dat jullie grote wens ook een keer in vervulling komt. ben je inmiddels al bij de gynaecoloog geweest? geen idee wat het kan zijn mgx.. ik heb het hier nog nooit gehad! fijn ook dat je vriend het even constateerde! hahaha! bloed het nu al wat minder?
Hahahaha! Ik snap je punt . Er kwam op dat moment wel wat uit dus mijn lakens zijn vanavond weer lekker schoon uit de wasmachine. Verder valt het wel mee. Hopelijk heb ik het nu niet erger gemaakt haha. Ik zit echt de dagen uit, in mijn omgeving blijf ik berichten krijgen dat er weer iemand zwanger is. Zal de leeftijd wel zijn, but still! Wanneer mag je testen Lin?
whaha sorry mgx ik kreeg er even een soort van beeld bij! ach laten we er ook de humor van inblijven zien. Maar vind het wel vreemd dat je zolang steeds bloedingen blijft hebben! hopelijk is dat snel klaar. zeker omdat het ook heel verwarrend en irritant is steeds lijkt mij! Pff de dagen uitzitten ik herken het.. je gunt het een ander een kindje.. maar je gunt het je zelf zooveeel meer! merk ook dat ik de laatste tijd het steeds moeilijker vind om te reageren bij het nieuws van een ander.. vind ik best moeilijk omdat van mijzelf te merken (ben altijd heel attent en allert en dol op kids ivm mijn werk)mja het is even niet anders.. hihi tja eigenlijk weet ik niet zo goed wanneer ik mag testen. mijn eisprong was met 10 dagen al (ipv 14/15). en vaak 14 dagen daarna komt mijn menstruatie. Dus ik kom een beetje uit op deze week donderdag of vrijdag.. Ik wacht het maar af.. Kan me niet voorstellen dat het dit keer raak is. maar je weet maar nooit
Hoi meiden, De bezoek aan de gyn was ok. Ze heeft een echo gemaakt en heeft een uitstrijkje gepakt om bacteriën uit te sluiten. Volgende week donderdag (omdat ik dan in mijn vruchtbare dagen zit) wordt er bloed getrokken om mijn hormonenhuishoudring in kaart te brengen. Ze testen: TSH, LH,Oestradiol, progesteron en prolactine. In januari gaan ze een hsg doen en om endometriose uit te sluiten omdat ik verschrikkelijke last heb tijdens mijn menstruatie. Ze zei ook dat het misschien niet lukt door de stress en ja helaas ik kan met veel stress. In een normale situatie zou je nu hormonen voorschrijven om mijn eitjes goed te laten rijpen maar omdat meerlingen helaas uitgesloten is voor mij (door mijn zwakke baarmoederhals) wilt ze daar zolang mogelijk mee wachten. Door alles wat ik mee gemaakt heb en zwanger worden zo lang duurt ben ik zo gespannen. Dag in dag uit ben ik met een zwangerschap bezig dus mgx ik snap dat je die vraag stelde. Weet je je leert met je miserie omgaan hoor, alleen zijn er momenten wanneer ik het even niet zie zitten 1) tijdens mijn menstruatie; ik heb zo'n helse pijn dat ik niet te genieten ben. Dan zit ik ook 3 dagen aan de zware pijnstillers en 2) de wachtweken hé. Voel ik iets voel ik iets niet, waarom voel ik dat niet meer,... tot ik horendol van mezelf wordt. En dan zijn er die mensen die zeggen dat je het moet loslaten hé, Verschrikkelijk! Hoe kan ik in godsnaam zwanger worden loslaten? Grrrrrr @mgx, je hebt ook al wat achter de rug hé 3 miskramen? Dat snap ik dat het moeilijk te verwerken is van die 2-ling. Mijn laatste miskraam was ook van een 2-ling. Die miskramen op hoeveel tijd was dat? Je bent sterker dan je denkt hoor! eens je aan een zwangerschap begonnen bent kun je er niet mee stoppen dus als je een goede partner hebt die je steunt geraak je emotioneel ver. Zwangerschappen in je omgeving. Ik werd er destijds ook zot van. Nu kan ik het beter aanvaarden. Wij waren als eerste begonnen dus viel het eerst mee om een verdriet te verwerken en toen kwamen en kwamen die zwangere vrouwen. De meeste vriendinnen van mij hebben er nu 2 en ik nog altijd geen. Op mijn 26ste begonnen en nu 31. Ach ja @ lin1989, spannend over 2 daagjes testen. De hoop er in blijven houden hé. Heb je nu rekening gehouden met je langste cyclus om te testen of wat? Hoe weet je dat je op dag 10 je eisprong hebt gehad? Ik duim zo voor je dat het raak is! Hoe moeilijk het is om de hoop er in te houden geloof ik er ergens nog in dat een kindje krijgen ons nog gegund is maar het is zo onwezenlijk
Ik snap helemaal dat je gestresst en gespannen bent annaenmarie! Wel fijn dat je bezoekje oke was bij de gyn.....nu dus weer afwachten volgende week wat het onderzoek gaat brengen.. Spannend Linn! Zou toch geweldig zijn als je ineens een positieve test in je handen hebt! Wat raar mgx, dat je regelmatig een beetje bloedverlies hebt....ik heb daar zelf ook helemaal geen ervaring in dus heb ook geen idee hoe dat kan. Wat ik zelf niet helemaal snap; sinds gister heb ik dus het witte slijm verlies wat betekend dat ik dus in mn vruchtbare periode zou moeten zitten, ik heb nog een aantal ovulatietesten, dus ben dus ook gaan kijken of dit klopt... nu zag ik dat mn eisprong eraan zat te komen, waarschijnlijk vandaag! (Ga vanmiddag even testen) Maar overal op internet staat beschreven, wanneer je dus dit witte slijm verlies hebt waar je draadjes van kan trekken, je dus gelijk zou moeten gaan klussen. Als ik dat dus gister gedaan zou hebben, dan klppt het niet met de ovulatietest, die dus vandaag gaat aangeven dan mn eisprong gaat plaats vinden. Ik ben deze mnd maar op het advies van kangerootje ingegaan...vanaf dag 7 om de dag klussen, en vandaag is dus onze klus dag Weten jullie nou precies hoe dit zit? Als ik dus gister was gaan klussen was ik blijkbaar te vroeg geweest. Dat witte slijm brengt me dus een beetje in verwarring met mn ovulatietest en wat er op internet wordt aangegeven.
Heftig Dana, vooral van die Missed Abortion! Dat lijkt me zo heftig... En zo'n teleurstelling!! @MGX wat gek dat je nog steeds bloedingen hebt..? Echt heel vreemd! Heb je de dokter al gebeld om het te vragen? Super vervelend ook.. @Lin spannend, ja mag bijna testen.. Ik hoop echt voor je dat het raak is... Zo spannend he... @AnnaenMarie wat een heftig verhaal, wel fijn dat alles er goed uit zag bij de gyn. Ik hoop zo voor je dat je snel zwanger bent. Het is inderdaad zo pijnlijk om te horen dat iedereen zomaar zwanger wordt en jij niet @Kraamzorg ik weet ook niet hoe het zit met dat slijm, bij mij was dat ook altijd onduidelijk. Ik zag het bijna nooit, en je kon er ook nooit echt draden van trekken ofzo... Bij mij werden ovulatietesten ook nooit positief, altijd dat irritante lichte streepje, de hele maand. Heb het toen aan de verloskundige van dit forum gevraagd en die zei dat ovulatietesten niet zo heel betrouwbaar zijn en bij sommigen gewoon niet werken... Maar als je het nu om de dag doet heb je de meeste kans om zwanger te worden, dus qua timing zit je dan echt goed! Ik duim voor je!
Hierzo gaat het wel goed, ik ben alleen een beetje bezorgd. Al mijn mini-symptoompjes zijn weer weg vandaag, mijn borsten zijn niet gevoelig meer en ik voel me eigenlijk totaal niet anders. Dan ben ik gelijk weer bezorgd dat het niet goed zit. Maar geen bloed dus ik houd moed, hihi
Geen bloed is goed!! Maar het lijkt me inderdaad raar dat symptonen ineens weer weg zijn. Maar je leest er veel over dat deze komen en gaan!! Dus probeer je niet al te druk te maken kangerootje!! Wanneer mag jij voor de echo ?
@lin, die witte afscheiding kan je soms een paar dagen voor de eisprong al hebben dus maak je maar geen zorgen! @kangerootje, symptomen komen en gaan. ik heb ook wel eens een dag dat ik nergens last van heb. Niet te veel zorgen maken. Eergisteren had ik ook een dag nergens last van maar sinds gister weer best misselijk!
@ kangerootje, symptomen komen en gaan. Bij de oudste kon ik niet naast de symptomen kijken omdat ik constant verschrikkelijke pijn had van mijn buik en borsten. Bij de jongste ben ik in alle paniek op 5 weken naar de gyn gegaan omdat ik niets voelde maar enkele dagen na de gyn bezoek begonnen de symptomen dus maak je niet zo bang. Het is natuurlijk gemakkelijk gezegd dan gedaan hé @kraamzorg87, ik vond slijmmeting ook altijd zeer verwarrend dus vond ik het veel gemakkelijk om naar mijn lichaam te luisteren en ovulatietesten te gebruiken. Rond mijn eisprong heb ik altijd last van wat pijn. Vorige cycles heb ik clearbleu testen gebruikt, zeer gemakkelijk maar vrij duur. Ik denk zo'n 34 euro voor 10 via internet gekocht. Omdat ik een vrij constante cyclus heb (behalve vorige maand 26 dagen) is het gemakkelijk om die te meten. maar zoals kangerootje zegt om de dag zit je er nooit laaste.
Die ovulatietesten van clearblue schijnen inderdaad super handig te zijn; een smiley als je ei eraan komt, en anders niet. Geen geloer naar streepjes enzo. @kraamzorg ik mag 10 december pas voor de echo; dus vandaag over precies 5 weken.. Duurt echt lang... Maar bedankt voor jullie advies allemaal, ben weer een beetje gerustgesteld
Ow bedoelde kraamzorg sorry lin?? Niet goed gelezen wie het was over het vruchtbare witte afscheiding hihi
Ja ik vind het heel herkenbaar @annaenmarie. Maar we blijven moed houden! En loslaten dat vind ik zo'n stom advies, zelfs m'n vriend zegt het regelmatig. Dus dan word ik pissig haha! Die missed abortion was de grootste klap denk ik, je hebt dan al een hartje zien kloppen en dan ineens is het hartje ermee gestopt. Heel onwerkelijk. De missed abortion was met 9 weken en waarschijnlijk de 1 met bijna 7 weken gestopt en de ander een week later. Maar bleef onduidelijk omdat we tijdens de echo er 1 zagen en tijdens de echo dat ik met spoed in het z'huis kwam was het vruchtje ineens groter terwijl de keer ervoor al gekrompen was. Miskramen met 5 weken al. Heel raar ook als je de test steeds donkerder ziet worden. @kraamzorg. Ik vond dat cervix slijm verhaal ook altijd maar apart, nu dus ook om de dag geklust omdat ik nou niet wist wanneer ik precies moest haha. Ik ben vorige maand over dat bloedverlies bij de ha geweest en doorgestuurd naar de gyn maar dus niks gezien... Het is nu alweer de helft minder dan gister! En ik heb een beetje een gevoelige buik dat wel af en toe zelfs wat steekjes dus geen idee of dit... Ik was m'n hele verhaal net kwijt dus ik hoop dat ik iedereen nu heb beantwoord de tweede keer haha
Volgens mij is het idd niet gek om even geen symptomen te hebben @kangerootje. Sowieso is het al best bijzonder om ze nu al te hebben he
Aw lin niet bang zijn dat geeft stress, kan net zo goed een innestelingsbloeding zijn want dat is een paar dagen voor menstruatie!! Keep positive!!