Wie zit er in ronde 10?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kangerootje, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgx

mgx Niet meer actief

Wat leukkk!!! @dana!! Happy for you!

@kangeroo ik snap dat dit je verontrust, toen ik belde mocht ik meteen komen?! Dus vind het wel een beetje apart dat jij nog steeds een paar weken moet wachten...

@annaenmarie ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken, maar hoe meer ik dat probeer hoe meer ik op internet van alles ga onderzoeken. Ik wil echt pas een week na mijn nod testen. Ik denk uit zelfbescherming. Sowieso gaat bij mij de hormoonstijging altijd wat langzamer en ik ben bang weer voor een teleurstelling, dus dan eerst maar afwachten of ik ongesteld wordt of niet.

@lin en @kangerootje grappig dat jullie dat dachten, maar ik weet zeker dat het niet kan en ga ook niet testen omdat ik dan juist nog meer ga balen als het dan niet zo is. Kan ook niet na die hevige bloedingen die ik heb gehad een paar weken terug... Denk ik....

Ik denk ook niet dat het voor mij deze maand zo ver is, heb nu ineens last van veel afscheiding. Jammer dat ik niet eerder aan het temperaturen ben geslagen whaha ik ben nu aan het kijken omdat lin zei dat je temperatuur hoger blijft en anders zakt als je ongesteld moet worden. Ik moet over 5 dagen als goed is ongesteld worden (of niet) en m'n temperatuur is gister en vandaag alleen nog maar omhoog gegaan (behalve de daling na m'n virusje/verhoging dan)

2. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    allereerst hier even mijn cyclus kaart. Kun je zien hoe goed mijn temp reageerd oa op innesteling enzo. mijn temp schommelt tijdens mijn menstruatie wel. (nu ook weer)

Bijgevoegde bestanden:

3. mgx

mgx Niet meer actief

Thanks!! Ga ik vergelijken vanaf deze week haha niet dat ik daar heel veel aan heb maar vind ik wel leuk. Heel irri ik kan vanaf m'n iPhone geen foto's uploaden. wilde ook even laten zien hoe raar mijn app doet

4. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    jeetje dana wat schrikken van vanmorgen! maar wat ontzettend fijn dat je meteen mocht komen voor een echo en dat alles er goed uit zag! super blij voor jullie! mag je nu maandag weer? of vervalt deze afspraak nu?

@kangarootje.. meid wat vervelend dat je bloedingen hebt! vind het ook wel een beetje absurd dat je zolang moet wachten voor een echo nu! kan je niet bij je huisarts terecht hierover? hmm in iedergeval kan ik me heel goed voorstellen dat je hier behoorlijk onzeker van word. en echt zit te wachten tot je voor de echo mag!

hmm klote zijn die wacht weken hea kraamzorg? je lichaam houdt je zo voor de gek. maar niet alleen dat.. het lijkt bij mij ook altijd wel alsof ik door mijn hormonen gewoon veel minder lekkerder in mijn vel zit dan. weet niet of jullie het herkennen. maar ik voel me dan altijd gewoon een beetje energie loos en kan weinig hebben. (terwijl ik altijd heel vrolijk ben)

@anneenmarie ontzettend knap dat je het volhoud om elke dag te klussen. Wij doen het eigenlijk echt alleen rondom mijn eisprong. (mja het klussen licht ivm mijn dispareunie hier ook even iets anders) dus dat is dan zo'n 3 a 4x. we proberen wel af te wisselen met smorgens en savonds te klussen. Maar met mijn wisselende diensten is dat ook niet altijd heel praktisch. hihi.

deze keer wil ik het wel iets anders aan pakken en eerder beginnen met klussen.. is het nu aan te raden om elke dag of om de dag te klussen?

@mgx wat goed zeg dat je ook aan het temperaturen geslagen bent! temp je ook smorgens?

zo.. ik denk dat ik op iedereen nu wel gereageerd hebt! hihi!

5. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    de eerste dagen lijken de verschillen enorm.. zoals je op de grafiek ziet stijgt mijn temperatuur ook ineens en daalt ie ook weer na mijn eisprong! ik heb de grafiek nu even geopend via de laptop.. je kan ze via de mama apps downloaden en opslaan op je computer zodat je ze evt kan uitprinten

6. mgx

mgx Niet meer actief

Ja klopt, de eerste was zondag toen ik me niet lekker voelde. Ging toen alleen meten om te kijken of ik koorts had en daarna dacht ik ik doe het gewoon nu elke dag. M'n laptop is stuk dus alles moet via m'n telefoon grr haha

Pffff ben er alweer veel te veel mee bezig, die app irriteerde me zoals je ziet geen groene vakjes bij ovulatie en dat soort dingen. Maar je bent iig dan even met iets technisch bezig in je hoofd dan het zwanger worden.

Ik kijk ook veel te vaak op t forum of jullie qat gezegd hebben. Wil er gewoon steeds over praten hahahahah en dat doe ik alleen met jullie en soms met m'n vriend

7. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    de groene vlakjes krijg je eigenlijk pas als iets hebt zoals cervix slijm of positieve test heb gehad. dat vind ik wel een nadeel van deze app. Mja

ik heb hetzelfde hoor mgx. kijk ook veel op het forum kan er hier thuis goed over praten. maar wil er buiten de deur gewoon niet over praten. Ook al weten sommige het wel (raadden het)
    Het is gewoon heel fijn om via dit forum dit met anderen te delen. even van je af praten! hihi.
    Het is ook gewoon zoooo mega moeilijk om het los te laten. Ik probeer het elke keer weer. Maar nu zit ik al weer te bedenken hoe we t deze maand met het klussen zullen doen. en hoe ik misschien iets kan bedenken dat ik dit keer niet zo down ben tijdens de wacht weken. Hihi..

Het komt allemaal een keer goed.. Maar wanneer dat is de vraag!

8. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hai allemaal!
    @MGX: ik snap dat je niet wilt testen, het is inderdaad zo kwetsend als het niet zo is... Dat is altijd zo confronterend!
    Het was een beetje een gekke opmerking van mij, maar ik bedoelde het absoluut niet lullig, maar omdat je in je berichtje noemde dat je misselijk was en ook last had van je buik/baarmoeder dacht ik.. Hmmmm.. Zou het niet toch kunnen?
    Ik hoop heel hard dat het toch raak is voor je!! Ik had deze keer ook heel veel afscheiding hoor en toch zwanger.
    Ik kijk ook elke dag wel 3 keer op het forum, hahaha...
    @Lin wat goed dat je temperatuurt... Lijkt me wel pittig, elke morgen op dezelfde tijd? Of valt dat wel mee?
    @Annaenmarie ik vind het ook heel knap dat je het elke dag doet. Doe je dat de hele cyclus door? Hou je het wel vol?
    Ik vond om de dag al een hele crime. Maar: het is voor een goed doel en je weet nu iig zeker dat je qua timing goed zit.

@Dana en de rest: ja, ik vind het ook een beetje raar dat ik niet gelijk mocht komen.. Ik had het eigenlijk wel gehoopt, daarom belde ik ook.
    Het is natuurlijk ook de eerste keer en alles is zo nieuw voor me! Het voelt gewoon zo onwerkelijk; ik ''voel'' me nog niet echt zwanger.
    Maar aangezien het bloedverlies niet veel was en overwegend donkerbruin van kleur, zei de VK dat het wss ging om een scheurtje in de baarmoedermond oid, aangezien deze nu heel goed doorbloed is.
    Dat kan al komen door zwaar tillen, persen bij de ontlasting, niezen of gemeenschap hebben...
    Zolang het niet meer word, en ook niet helderrood van kleur hoef ik niet te komen en me geen zorgen te maken.. Nouja, we wachten af.
    Wel goed nieuws: ik ben de laatste 2 dagen vrij vaak echt misselijk geweest! Ook op dit moment voel ik me weer zo misselijk, ik kan echt niets eten. Ik ben er nog blij mee ook, lol.
    Ook mijn borsten zijn weer zeer pijnlijk, en ik ben ontzettend moe.
    Dus; ik heb er wel weer iets meer vertrouwen in! :)

9. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je gevoel heel goed..! :(
    Niet de moed opgeven hoor meid!!!! Je geduld wordt echt wel beloond!

10. kraamzorg87

27 okt 2014
    65
    0
    0
    nagelstyliste
    zuid holland
    @ kangerootje : wat fijn dat je nu de zwangerschaps kwaaltjes hebt! Gek eigenlijk dat je blij bent met misselijk zijn hihi
    Als ik zo lees over je bloedverlies dan kan de vk wel eens gelijk krijgen, mocht het nog een keer gebeuren, dan zou ik er wel op staan dat je direct een echo krijgt.
    Wat ik me trouwens af vroeg: is het altijd zo dat je pas zolaat een 1e echo krijgt? Ik dacht namelijk dal met 6 a 7 wkn?

11. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    @Kraamzorg ja gek he, blij met misselijk zijn lol
    Volgens mij is het wel normaal dat je rond de 9 a 10 weken een echo krijgt, tenzij er reden is het eerder te doen, zoals een eerdere miskraam oid.
    Mijn VK zei iig dat ze het niet eerder doen dan 8 weken, aangezien je daarvoor nog weinig kan zien, en na de 8 weken een goede echo betekend dat de kans op een mk zeer verkleind is.

12. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    hihi kangarootje.. gek om te lezen dat je blij kan zijn met misselijk zijn! maar kan me voorstellen dat het een bevestiging is! zeker met die bloedingen. maar als de verloskundige denkt dat het niets ernstigs is zal dat ook wel! hihi.. zij zullen er verstand van hebben! lijkt mij!

ik temperatuur niet altijd op het zelfde tijdstip. is met mijn wisseldiensten ook echt niet mogelijk. maar temperatuur altijd meteen als ik wakker ben (gelezen dat dat ook prima is) en altijd voor 8 uur smorgens dat wel. vind het niet heel erg pitten. moet er altijd alleen even aan denken.

13. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @mgx, ik ben ook iemand die alles op internet ga opzoeken. Wat natuurlijk niet goed is want zo word ik nog onzekerder. Dat is chique dat je zolang kan wachten met testen. Ik heb die zelfbeheersing niet. Meestal weet ik wel wanneer ik mijn menstruatie krijg. Begint met verschrikkelijke buik en rugpijn. Ik zie er zo hard van af. Ik ben 3 dagen geen mens

@kangerootje, kun je niet naar spoed gaan of is dat niet in Nederland? Goed dat je de laatste dagen misselijk bent. Erin blijven geloven! Hier in België gebeurt de eerste echo meestal rond de 8 weken.

@lin, ik heb maanden getemperatuurd en dat werkt vrij goed. Ik ben ermee gestopt omdat ik er veel te obsessief mee bezig was. Wat ik nu nog altijd doe, als ik denk dat mijn eisprong geweest is een dag of 2 erna temperaturen dan weet ik zeker dat het geweest is. Nu gebruik ik Clearbleu en dan weet ik het zeker. Deze morgen een blijvende smiley dus nog tot vrijdag doorgaan.

Ik begin vanaf dag 8 met klussen. Meestal lukt het ons een dag of 4 na elkaar en dan een dag of 2 rust. Deze maand heb ik er niet zoveel moeite mee maar het is best vermoeiend. Meestal hebben we na de eisprong een week geen seks meer.

@ lin, heb je veel last van je dispareunie? Ik heb wat opgezocht dat lijkt me verschrikkelijk.

Ik kijk hier ook regelmatig op. Met alles wat ik mee gemaakt heb kan ik niet altijd terecht bij mijn vrienden. Ze luisteren wel maar toch begrijpen ze me niet en jullie doen dat wel. Lin, wat je allemaal zegt heb ik ook van wat te doen tegen hoe ik misschien iets kan bedenken dat ik dit keer niet zo down ben tijdens de wacht weken en elke keer faal ik weer. Een dag of 5 gaat het goed. Vanaf dan loopt het mis.

Wanneer mogen jullie naar de gyn als zwanger worden niet lukt? In België is na een jaar gebruikelijk.

14. kraamzorg87

27 okt 2014
    65
    0
    0
    nagelstyliste
    zuid holland
    Dat was precies mijn vraag annaenmarie!
    Voor ons is dit nu ronde 11, en vraag me af wanneer je nou echt naar de huistarts gaat voor een doorverwijzing... Ik zit er zelf over na te denken om te wachten tm ronde 13 dat zou eind januari zijn, en dan een afspraak te maken.....
    Hoe staan jullie hier in?

15. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    @anneenmarie.. Ik denk dat ik op een gegeven moment ook alleen voor en na de eisprong ga temperaturen. eerst een beetje inzicht krijgen. Ben net begonnen. maar wil inderdaad ook niet dat het te obsessief word..

heb veel last gehad van mijn dyspareunie. vooral toen we net een relatie hadden en het helemaal niet lukte maakte het me flink onzeker. Na therapieën.. (oa psygoloog om te leren ontspannen in mijn hoofd, sexuloog, bekkenbodem therapeut) ging het flink beter. Maar sinds dat ik vorig jaar gestopt ben met de pil (gek heb altijd gedacht dat dat ook enorm zou helpen) gaat het vele malen beter! het is zelfs soms een feestje in bed! hihi. Nooit gedacht dat dat zou gebeuren. het zal nooit enorm makkelijk zijn.. en dat maakt ook dat ik altijd op zie tegen de klus weken en blij ben dat ik ongesteld ben (nja dan hoeven we even niet zeg maar).

16. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    wij hebben het er ook over gehad.. en wij willen ook gaan in ronde 13. dus januari!

17. mgx

mgx Niet meer actief

@annaenmarie in NL ook met een jaar, soms proberen ze het nog langer te strekken als er niet zo veel te zien is met een echo. Ik was net geweest in ronde 10 en kreeg ook te horen kom volgend jaar maar terug als je dezelfde klachten houdt. Alleen ik vind het persoonlijk een verschil, een jaar dat het niet zwanger worden niet lukt of een jaar met meerdere miskramen....

18. mgx

mgx Niet meer actief

Ja ik snapte jullie opmerking hoor haha @kangerootje want ik dacht zelf ook even van huhhhh???

Ik vind het hartstikke moeilijk hoor om niet te testen maar ik wil het volhouden. M'n eerste zwangerschap testte ik dus ook pas een week later maar toen was ik er veeeeeel minder mee bezig dan nu, toen was ik nog maar net gestopt met de pil.

Geniet trouwens van je misselijkheid hahah

@kraamzorg bij m'n eerst zwangerschap stond m'n eerste echo al met 8,5 week. Het allermooist zou zijn volgens verloskundige als je met 10 a 11 weken gaat maar ik denk dat bijna niemand dat volhoudt!

19. mgx

mgx Niet meer actief

Zo dat lijkt me heel vervelend @lin. Ik ga toch is opzoeken wat dat nou allemaal is. Vanmorgen was m'n temperatuur weer inie minie gedaald net als bij jou dus ik zie het alweer somber in::(

20. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    ieniemienie gedaald zegt nog weinig hoor mgx! ik zit na mijn eisprong boven de 36,8.. als ik daar onder kom weet ik hoe ver het is.

weet je..ik heb altijd geloofd dat het minder en beter zou worden.. 7 jaar lang! en toen het werkelijk zo werd heb ik ook echt gejankt van blijdschap.. ipv de jaren er voor van onmacht! tja de dyspareunie zal er altijd een beetje zitten.. maar daar is mee om te gaan!

Ben het met je eens mgx.. raar dat een dokter ook zegt dat je met een jaar wel eens mag terug komen!

ik heb vrijdag een telefonisch consult met mijn huisarts over kinderziektes.. een collega van mij heeft het advies gekregen om anderen collega's te adviseren met een kinderwens om een bloedtest te laten doen op kinderziekten. omdat sommigen schadelijk kunnen zijn vroeg in de zwangerschap. en dat kan je dan beter van te voren weten. Misschien begint mijn arts er dan over. ben benieuwt!

Deel Deze Pagina